zondag 9 februari 2014

Strijden tegen OBS

Nee, een vreselijke ziekte heb ik niet, gelukkig maar. Van die buikgriep die me dit weekend velde, daar hebben we het even niet over. Dat die buikgriep nogal ongelegen kwam omdat De Vent op skivakantie is met andere venten, daar gaat het hier evenmin over. Ik wil geen medelijden wekken.

Neenee, dat gaat hier over ene OBS, het Ongeïdentificeerd Beest in Slaapkamer. De gevolgen, die kon u hier al eens zien. Rode bulten, all over the place. Of in dit geval, een stuk of 10 beten op mijn linkerschouder, een vijftal op mijn rechterschouder en dan nog zo een 15 verspreid over mijn rug.

Die beten, die kreeg ik dan ook nog es op zo'n dag, kwestie om die compleet te maken. U kent dat soort dagen wel, waarop alles fout gaat, niets lukt en alles gewoon dikke kak is.

Doodmoe van dat soort dag wou ik gewoon in mijn nest kruipen, slapen en hopen dat alles de volgende dag gewoon beter gaat. Maar Nena besloot om de dag in schoonheid af te sluiten en de hele boel bijeen te janken. Pedagogisch verantwoord zoals ik ben haalde ik na 10 keer bed-in-bed-uit-voor-de-tut nena uit haar bed en legde ik haar tussen mij en De Vent, zodat ik gewoon kon blijven liggen en die tut uit liggende toestand weer kon geven.
Een toffe nacht was dat dus niet. Ik sliep ongeveer 3u en moest om 6u opstaan.

Toen ontdekte ik dus, dat in de weinige uren dat ik toch sliep, er een soortement beest in bed moet gezeten hebben, die me dus zowat heeft opgevreten. Gelukkig had Nena niets, maar ik heb dus wel meer dan een week met vreselijk jeukende bulten rond gelopen.

Omdat ik dus niet wist wat het precies was ben ik beginnen googelen, wat eigenlijk nooit een goed idee is. Toch niet met de zoektermen 'beest' + 'bed'... U komt dan werkelijk vanalles tegen!

Nader onderzoek van het bed sloot bedwantsen uit (nee dit link ik niet, google zelf maar, op eigen risico!), waar ik nog steeds gelukkig om ben. Een mug vond ik nu wa overdreven, gezien we winter zijn (ja echt!) en 30 beten toch wel een extreem hongerige mug zou moeten geweest zijn.
Bleef over: een heel erg stoute spin...

Ik heb dus de hele kamer ondersteboven gekeerd, gestofzuigd, de lakens in ne kookwas gestoken en 3/4 bus insectenverdelger leeggespoten. Het gat in de ozonlaag was even het minste van mijn zorgen!
Maar het heeft geholpen, ik had geen enkele beet extra de volgende morgen en ik was maar half verdoofd door de walm van insectenverdelger! Jui!

Ik weet nu niet of het een spin was, of toch een mug, maar het heeft dus de insectenverdelger niet overleefd!
Misschien was het een wraakactie van die spin op zolder, die ik 4 maand geleden opsloot in een potteke, maar dat De Vent nog steeds niet heeft opgeruimd. En no way dat ik ga kijken! Stel u voor dat ik dat potteke omdraai en ze mij aanvalt! Hoe lang kan dat eigenlijk overleven, zo een spin onder een potteke?


9 opmerkingen:

  1. allé, ik dacht toch aan bedwantsen...vriendinnen van mij hebben dat ook ooit eens gehad..."meegebracht" van een ver land, was een gedoe zenne
    vlooien?
    nu gaat ge het wss nooit weten, en wij ook niet...
    volgens mij gaan we na deze warme winter, in de zomer nog afzien...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vlooien...een spin... ge zijt er van af, dat is het belangrijkste! En dat ge nu een jaar geen volk meer op logement krijgt, tja dat is het minste zeker? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb de katten helemaal uitgekamd en geen enkele vlo tegen gekomen. De katten komen trouwens ook niet boven, dus geen idee hoe die vlo daar dan zou geraakt zijn.
      Goh, geen volk op logement, do not care, zolang ik maar niet meer opgegeten word :D

      Verwijderen
  3. De slaapkamer is nu zo proper dat een beestegevaarte het wel uit zijn hoofd laat om op visite te komen :D

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben blij voor u dat ge er vanaf zijt. Hopelijk heeft het beest niet eerst stiekem eitjes gelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Brrr... Gelukkig dat ge der vanaf zijt, wat het ook was!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig ben je zelf niet ten onder gegaan aan de ongedierteverdelgers. ;-) ik zou trouwens niet weten hoe lang een spin onder zo'n potje kan overleven. Tot de zuurstof op is zeker? Liefs, me

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo een spin kan maar een week overleven hoor! Zelf 'getest' in het huis van het lief.. Een week later had niemand de spin al durven verwijderen en was hij dood..

    BeantwoordenVerwijderen