dinsdag 15 april 2014

in galop!

Paarden, ik heb er niets mee. Ik ben er niet speciaal tegen, maar ik heb er zeker niets mee. Zolang die lopende kakmachines (elke keer ik een paard zie lopen op straat, is dat aan het kakken!) uit mijn buurt blijven vind ik het best. In een straal van 50 meter blijf ik liefst paardvrij.

Vrij moeilijk met een paardengekke nichtje en paardengekke dochter. Het nichtje, die leert nu paard rijden, die dochter van mij is nog te klein. Gelukkig. Ik hoop tegen dat ze 7-8 jaar is en echt zou kunnen leren paardrijden, dat de liefde over is. Want ik heb absoluut geen zin om mijn weekend te slijten in een manège, met mijn schoenen vol paardenkak (echt, ik heb daar trauma's van, van paardenkak!), waar het wemelt van de vliegen, of hell no, ommegang-toestenden mee te moeten doen omdat dochterlief wil paardrijden. Ma bon, zover zijn we nog niet! We kunnen nog steeds een hond kopen ter compensatie! Die drollen zijn kleiner. maar genoeg over kak gepraat voor een dag!

Toen Marijke een tijdje geleden stofjes kwam verkopen tijdens Sewing is Fun had ze een paardenstofje bij. Ik negeerde die handel, geen fan van paarden zijnde. Mila was toch niet mee naar de verkoop, ze zou nooit weten van het bestaan van de paardenstof!
Maar toen ik later blogs zat te lezen en mijn meid deze jurk aan Mona haar lijfje zag zitten begon het gezaag en gezuur! Ze wou zo graag een paardenjurk! Ik plooide. Ik kocht de paardenstof bij Marijke. En maakte dan maar een jurk. Ik haalde er nog eens Homemade mini couture bij en maakte de giggle.



Die flapjes vallen belachelijk groot uit die paste ik die wat aan.

Zilver ceintuurtje (van Veritas) in plaats van een striklint. Ik maakte wel een aqua-met-witte-bolletjes-striklint maar de glitters krijgen de voorkeur van de kleine dame.
 En zie wat een schoon knoopjes ik vond in mijn verzameling!


De 'Jihaaaaaaaaa' moet u er maar bijdenken.


Hoe mooi passen onze schoenen hier niet bij!

Ik moet nu toegeven, het eindresultaat vind ik al bij al beter meevallen dan eerst gedacht. Ik zal nooit erge fan zijn van de jurk, maar het kind is zielsgelukkig. En dat maakt mij dan ook wel content.


19 opmerkingen:

  1. ja k vind het een schoneke en zo schoenassorti seg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha da's zo'n beetje zoals de prinsessenrok bij mij, zelf ben ik daar ook niet wild van maar Liliths enthousiasme maakt dat weer helemaal goed :-)
    Ik vind het een mooi kleedje hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat ik ook van jouw soort ben, maar tegelijk kan ik alleen maar toejuichen dat jullie meid een eigen stijl aan het ontwikkelen is!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh boy, volgens mij zouden wij zo goed overeen komen! Jij verwoordt prachtig hoe ik over paarden denk ;)
    Los van die niet bestaande paardenliefde is het -alweer- een schoon jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik werd ooit gebeten door een pony, wat mijn enthousiasme ook enigszins bekoelde... Niettemin vind ik dit een geweldig geslaagd paardenjurkje! De Ik kan de jihaa zelfs bijna horen (kan ook de dochter zijn die hier rondspurt op mijn fisher-price paard)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, geweldig!
    Al een geluk dat die paardenstof niet kan kakken hé.;-)
    Het kleedje vind ik heel geslaagd hoor en de schoenen zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Met die schoon schoentjes gaat de paardekak vanzelf opzij! Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De liefde voor de dochter zet u over de paardenafkeer se! (of toch heel even) toch een schoontje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh jong, ik hoop vvoor u dat ze dat inderdaad nooit gaat willen, dat kost keiveel geld! Daarvoor kunt ge héél wat schoenen kopen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ssst...wij wonen op een paardenboerderij. Die van ons rijdt dus al paard, het kan dus erger want moederlief (ik dus) heeft schrik van alles groter dan een kat. ;) En als ze gesust is met een kleedje, hoe gemakkelijk (en kakvrij) kom je er dan niet vanaf? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het prachtig hoor! Mooi met het riempje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heel erg mooi! en gelukkige dochters dat willen we...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dan stuur je toch gewoon uw vent mee richting manège! Maar euh, los daarvan, superschoon kleedje heeft uw dochter daar aan !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. P.S. Ik vind die kleren achteraf na het paardrijden anders ook wel hard stinken ;-)

      Verwijderen
  14. haha...ik heb nog nooit zoveel 'kak' gelezen in één blogbericht!!
    Je dochter is content, dus mama ook zeker?

    Groetjes,
    Sofie (niet meer zo big mama ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. blij dat ik je site gevonden heb!
    je maakt mooie dingen maar nog meer omdat hier ook een paardenfreakje rondloopt. dus alle tips rond paardenstofjes zijn welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze ga ik niet aan ons Zoë tonen of we zijn hier ook weer vertrokken :-)

    BeantwoordenVerwijderen