woensdag 9 april 2014

minty fresh

Het grote kind hier, die heeft een heel eigen gedacht, en bij momenten zeker als het op haar kleren en de kleuren daarvan aankomt.
Ik maakte al een paar keer een jas, die madam dan resoluut weigert aan te doen. Dat geeft taferelen ten huize Liezewiezewoes...
Mila is een geboren drama Queen, met een grote Q! En een toneeldiploma, dat ook.
Vraag je haar in het begin van het jasjesmaakproces of ze de stof mooi vindt, krijg je bijna altijd een enthousiaste 'JAAAAAA!', waarop ik besluit 'Ok, ze ziet de stof graag'.
Is het jasje af en moet ze passen begint het drama. Dan zijn de mouwen te klein, dan prikkelt het in haar nek, dan is het toch wel ineens te groot geworden, om daarna te smal te zijn. Resultaat: ze draagt de jasjes niet. Zonde van de stof, zonde van mijn tijd.
Na het maken van de laatste jas voor haar , het bijhorende drama die dat met zich meebracht, het dreigen met het niet maken van een jurk in paardenstof als ze de jas weer niet zou dragen en het extra dreigen dat ik dan alleen nog lelijke jassen zou kopen voor haar had ik het wel even gehad met jassen voor Mila. Hoewel ze nog een zomerexemplaar nodig heeft maar dat negeer ik heeeeel eventjes.

Ik focuste me dan maar op Nena, een tienmaandertje met weliswaar een eigen wil maar nog niet de mogelijkheid zich uit te drukken. Ook zij had een nieuw jasje nodig, het vorige exemplaar kon niet meer dicht. Buik, dat hebben mijn kinders in overvloed.
Ik wou een jackie maken voor Nena, liefst in zo een leuke mooie zachte kleurtjes na het zien van deze pracht!
Ik plande net een metertje van die stof in te slaan bij haar (want je je kan die kopen via Ienemienie!! Handig!) toen ik toch nog ergens verborgen in mijn kast onder een hoop andere stof een lap tegenkwam in die kleur. Winkelen in eigen kast, instant voldoening!

Ik maakte de 86/92 en die zit nu goed voor Nena, het is een beetje trekwerk aan de buik, maar dat is bij alles zo. De mouwen zijn wat lang maar ik liet ze wel zo. Ik hoop dat de kleinste dame nog wat zal 'uitgroeien' als ze eindelijk begint te kruipen en te stappen.











Ik werkte alles af met een beetje lichtgele biais die ik vond in de Veritas.
De knopen komen nog maar eens van mijn Mijnheer Moleke, die nog maar eens de perfecte knoop vond voor het jasje! Een waar genie die man!

Ik heb geen idee meer van waar de voering komt, die lag al een tijdje in mijn kast en bleek nu perfect te passen bij het jasje.
Ik stikte ook nog een enkele laag flanel tussen het jasje, om het zo meer tussenseizoen te maken gezien het nu toch nog koud kan zijn.


Ja ik weet dat dit nogal belachelijk veel foto's zijn voor dat jasje, maar geef nu toe, dat kind zit daar zo überschattig te wezen, ik kreeg het niet over mijn hart om ze niet allemaal te gebruiken!


En oh ja, het drama betreffende Mila haar Jackie is wel opgelost, ze draagt de jas nu wel. Maar die begint voor dit weer toch net iets te warm te worden. Misschien toch nog een poging doen voor een jasje?

23 opmerkingen:

  1. mooi jasje en koddige foto's!
    en ohhh zo erg vh jackie jasje... zo'n schoon exemplaar dat dat was...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ze draagt hem wel ze, en zonder morren momenteel dus hoera :)

      Verwijderen
  2. Maar ziet toch ne keer wat een snoepke in een snoepkesjasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Terecht, dienen exposé van foto's! Ze doet echt wel van t schattig, schattiger, schattigst! En oh ja, prachtig jasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel schattig!
    Hier ook een jasje in die kleur, HG vlekkenspul is nooit ver weg ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh nu doe je me twijfelen.... ik vond het model eerder voor de grotere kindjes mooi, maar nu ik het bij je dochtertje zie...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een prachtig jasje en zo'n schoon meisje! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O dat heb ik ook hoor, dat ik veel te veel foto's plaats van eigen maaksels. Ik kan dan gewoonweg niet kiezen en vind ze allemaal mooi.

    Je meisjes zit beeldig in het mooie jasje. Prachtig modelletje en mooi die gele biais en schitterende knopen bij de mintkleurige stof.

    Mila zal misschien beseffen dat haar jasje toch wel een heel mooi jasje is en die in de winkel absoluut niet zo mooi zijn en lekker zitten als jij het voor haar maakt.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n dotje ! Kun je nooit te veel foto's van hebben ;-) Ze ziet er om op te eten uit in haar mooie Jackie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, ik heb krak dezelfde Jackie in gedachten voor 1 van de meiden hier. Zo superhandig als jij dan zo'n schone foto's post, echt heel mooi hoor!
    Vallen de maten groot/breed?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Ik vind de keuze van de voering heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zeer leuk en fris jasje. En wat een model :)

    Creatieve groetjes van het Veritas team

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo schattig die wangetjes! Heel leuk jasje.
    Ik heb je net genomineerd voor de Liebster Award! Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze is super schattig met haar fantastische jasje! Ik viel wel bijna van mijn stoel, want hier past de (weliswaar kleine en fijne) negentienmaander nog in maatje 74!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig jasje! Ik nomineerde u voor een Liebster Award!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. zo snoezig... niet te doen...ook mooi jasje!!

    BeantwoordenVerwijderen