dinsdag 29 april 2014

Want mijn mama heeft me goed opgevoed!

Ik ben een paar weekjes geleden nog eens genomineerd door madam 128 en madam Fenna Achternaam, van wie ik de blog niet kan vinden op de ene of andere bizarre manier, voor een Liebster Award.

Heel lief vind ik dat! Maar door gebrek aan tijd, spelen van heel druk leventje, doop-en verjaardagsfestiviteiten en schoolfeestnaaien was die blogpost er nog niet van gekomen. Maar omdat mijn mama mij toch wel goed heeft opgevoed en ik dus een beleefd kind ben, alle ja kind, eind-de-twintiger eerder maar dat negeren we even, ga ik dus even die award in ontvangst nemen.

Ik kreeg 11 vragen voorgeschoteld en die krijgen ook een antwoord uiteraard, beleefd zoals ik ben.

1. Wat is jouw ideale zondag?
Awel, dat is aan 1 stuk door kunnen slapen tot zeker 8u. Daarna een rustig ontbijtje, naar de rommelmarkt gaan in Gent en daar knoopjes zoeken in de grabbelbakken, een lekker stukje eten met een lekker glaasje erbij, in de namiddag in het zonnetje een beetje lezen of handwerken, een ijsje eten en wat gezellig samenzijn met vrienden en vriendinnen. Oh en gooi er tijdens dat gezellig samenzijn misschien maar een BBQ bovenop!

2. Wat groeit er in jouw tuin?
Naast een hoop onkruid staat er nu ook prei, ajuin, tomaten, een paar soorten sla, selder, radijsjes, courgettes, een paar soorten paprika, een hele hoop kruiden (munt, melisse, rozemarijn, peterselie, koriander,...) aardbeien, frambozen, bramen, rode en witte besjes en een kriekenboom. De Vent is in volle voorbereiding! Kolen gaan ook nog worden geplant!

3. Wat is jouw gouden naaitip?
Zeer nauwkeurig knippen en niet te snel willen werken! Die dingen lopen al eens fout bij mij waardoor het resultaat navenant is...

4. Wat is jouw lievelingsdier?
we hebben 2 poezen lopen, Lucy en Lola. Ik vind poezen heel toffe beesten, al vind ik mijn 2 exemplaren net iets minder tof als ze in mijne propere was hebben geplast. Honden vind ik ook wel top! De vriendschap die je daarvan krijgt!

5. Wat is het boek dat je laatst las?
'Moord voor mij' van Karen Rose en 'Goed eten' van Dorien Knockaert.

6. Waarmee bezorg je je kinderen zeker voor 1 uur plezier?
Voor Nena geldt deze vraag nog niet gezien het kind buiten slapen niets doet voor een vol uur. Mila heeft afwisseling nodig, de ene keer speelt ze veel en lang met haar prinsessenplaymobil, de keer erna is het plasticine of schilderen.  Wat ze absoluut het liefste doet is spelen met een make-updoos. Dan hoor ik haar werkelijk niet tot alles op is en op haar gezicht hangt. En helpen in de keuken met iets bakken is ook een topper!

7. Wat heb je gisteren gegeten?
Zeer culinair: erwtjes en worteltjes met patatjes en een hamburger.

8. Waarmee kan je echt goed lachen?
Sommige sketches van Loslopend Wild, de absurde humor van Wim Helsen, het deeltje uit Man bijt Hond van de neveneffecten dat 'Gek of Geniaal' heette, Neveneffecten in het algemeen, Blackadder, Allo Allo, Friends... En nu heb ik geen zin om te werken maar om naar al die dingen te kijken!

9. Wat zou je meer willen/moeten doen?
Ik zou wel meer tijd willen hebben om én meer met de kinderen te spelen, én meer te kunnen naaien, én meer te sporten, én meer tijd met vrienden en familie door te brengen. Nu kies ik 1 ding en schiet de rest erbij in. Kiezen is dus altijd een beetje verliezen zo.

10. Hotel of tent?
Wij zijn vroeger veel op reis geweest met de tent, De Vent en ik. En dat was leuk en avontuurlijk, toen. Ik vond dat tof, je hebt veel vrijheid, ma na 3 weken tent en camping heb je het wel gehad en is een hotel de max. Nu, zeker met de kinderen, verkies ik het comfort van een hotel en zekerheid dat het niet gaat lekken bij hevige regenval!

Ik heb dus mijn taak grotendeels volbracht, maar nieuwe blogs nomineren, dat deel laat ik aan mij voorbij gaan. Tijdsgebrek.

7 opmerkingen:

  1. Twee tips van de sluiers opgelicht ... in je vorige blog een foto van jezelf en nu nog heel wat weetjes. Leuk om de vrouw bij de vloeiende (en zo dikwijls grappig en herkenbare) posts te leren kennen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. beetje terugbladeren en je komt nog wel een paar foto's van mij tegen denk ik :)

      Verwijderen
  2. Ik vind ze niet zo leuk om zelf te schrijven, maar des te leuker om te lezen bij anderen, zo'n glimpjes van anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor de antwoorden. Altijd leuk om te lezen voor nieuwsgierige ikke. Mijn blog is sewingfenna.blogspot.nl Kom je volgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jou naaitip moet ik ook vaak wat beter volgen hoor!
    Zalig hé zo'n eettuin.
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Plezant je zo weeral wat beter te leren kennen!

    BeantwoordenVerwijderen