zondag 25 mei 2014

paard, alweer...

Nog voor ik de stof van de paardenjurk tegenkwam was ik bij spoonflower op zoek naar een mooi paardenmotiefje. Iets zonder stijgbeugels, teugels en zadels (en ook liefst zonder paard, maar daar zou Mila maar half zo blij mee geweest zijn).
Ik vond 2 stofjes waar ik wel nog iets in zag en bestelde. Je krijgt daar veel keuze, bij spoonflower, ook qua katoen voor de bedrukking. Ik kocht denk ik de goedkoopste versie en kan zeggen dat de kwaliteit navenant is. Vrij stug en niet erg dik. Ik heb de stof nog niet gewassen, misschien valt die dan wat soepeler.

Toen de stofjes aankwamen zei ik niets tegen Mila, wegens putteke winter zijn, nog steeds denken dat de sneeuw echt wel nog zou komen en dus dunne witte katoen als basis om die paarden op te printen. Geen ideale winterrok dus.
Een week of 4-5 geleden, bij een zoektocht naar een stuk stof in mijn kast waarbij alles stof uit de kast werd gehaald in een poging de goede stof te vinden, viste Mila er toch 1 van de 2 paardenstofjes uit en ze wou er prompt een rok van. Een rimpelrok dan nog. Er werd een beetje geroloogd en gezucht van van mijn kant. Rimpelrokjes zijn ok voor peuters en kleine kleutertjes, die dan ook nog eens zeer smal uitgevallen zijn.
Ze zijn iets minder ok voor uit de kluiten gewassen 5-jarigen die in sommige kledingstukken al maat 122 dragen en met kop en schouders boven de rest van de klasgenootjes uitsteken. Ma bon, madam wou een rimpelrok. En als het in haar kopke zit, zit het nie in haar gat.

Zij vraagt, ik draai:



Het kindeke was er al even in aan het spelen ,waardoor de rok er niet echt gestreken meer uitzag.

Al bij al geef ik toe dat het ook slechter kon. Door de stuggere katoen verwerkte het rimpelrokje wel ideaal. Het rimpelde mooi, de rimpels bleven mooi zitten en het stikte zeer vlot. Dat mag ook al eens gezegd worden.

13 opmerkingen:

  1. Ik vind rimpelrokjes prachtig! Voor iedereen. Zelfs voor mezelf. Goeie keus, Mila!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, hoor, ik vind een rimpelrokje voor Mila zeker kunnen! En inderdaad, een 'paardenstof' zou ik ook niet zien zitten, tenzij je deze stof gezien hebt! Dat is hier toch iets anders!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk rokje! Ik vind het zeker nog kunnen zo 'n rimpelrokje....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja ik vind het ook een leuke uitvoering!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof joh! En waarom zouden rimpelrokjes niet meer kunnen voor haar? Ik maak ze zelfs nog voor een tien-jarige!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Soms ben ik echt wel content dat die van mij alles wil dragen ;)
    Nog nooit aan gedacht om samen met Mila paardenstoeterij te stempelen (er bestaan genoeg van die foam stickers die kunnen dienen... )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja wel al aan gedacht, wijselijk nog niet gedaan :)

      Verwijderen
    2. Lol, akkoord, ik zou dat ook niet graag zien ;). Ons madammen daarentegen...

      Verwijderen
  7. Ze is dan ook nog 5 jaar he, ook al steekt ze overal kop en schouder bovenuit ... enne, chance dat ze het in haar koppeke had, want het is gewoon prachtig rond haar lijfje !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik vind dat zij heel goed vraagt en dat jij héél goed draait,
    bij deze wil ik je heel graag nomineren voor een liebster award,
    meer info op onze blog,
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen