donderdag 22 mei 2014

Zacht en romantisch

Wie mij een beetje kent weet al dat 'zacht' en 'romantisch' niet echt 2 trefwoorden zijn waar ik mezelf mee omschrijf. Maar gelukkig gaat het hier dan ook niet over mij!

Het zijn wel 2 woorden die perfect bij het stofje passen die ik samen met haar tegen kwam in Anzegem.
Ik kocht het stofje met in mijn achterhoofd het als voering te gebruiken voor Mila haar Jackie. Maar bij het zien van Emma in de jurk werd dat plan overboord gegooid en stond er een jurk op de planning.
Dat plan bleef dan zo een maand of 3 liggen tot, tja, ik tijd had. En het kind nieuwe jurken nodig had, dat ook.

In een Ottobre uit mijn stapel vond ik een model die perfect past bij de stof. Een mooi fijn kraagje, valse knopenpad vooraan en blinde rits achteraan.
Het model voorziet een rimpelrok, maar dat resultaat was niet echt geslaagd. Mijn kleuter leek wel zwanger in de jurk. Rok werd losgemaakt en er werden wat plooitjes vooraan en achteraan gelegd.

Het is een vrij los model en daar moet ik wel wat aan wennen. Maar de kleuren staan Mila prachtig. Door de zachte stof draagt ze de jurk ook heel graag.
Eerlijkheidshalve zeg ik er ook bij dat de jurk al van ergens half april klaar was,maar foto's nemen, dat bleef wat uit. Maar zie, alles komt goed, uiteindelijk...

een waar engeltje

Ze koos haar eigen styling en was fier!

Kleine koraalrode rommelmarktknoopjes


een slecht gestreken mouwtje










14 opmerkingen:

  1. Amai zeg, dat is schoon. Alsof het uit een winkel komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, de kleuren staan haar prachtig! Doet me een beetje denken aan een jurkje met echte knopenpad (ik denk uit Burda, juni 2011)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Dat kan zo de betere kinderkledingcatalogus in!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. schoon en ze staat ook zo schoon met da stofke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi ! (en weet je, eigenlijk zijn zo'n superloszittende jurkjes echt wel zalig om dragen he ! veel aangenamer dan knellende modelletjes ...)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke jurk. Precies wat een meidje nodig heeft met de temperaturen van nu !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie stof! Past perfect voor zo'n kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, dat ziet er zo'n zalig zacht stofke uit! Schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weet je mss uit welke Ottobre ? Tis prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. het zelfde patroon gebruikte ik voor Ida's verjaardagsjurkje ;) schoontje!

    BeantwoordenVerwijderen