vrijdag 27 juni 2014

Dank je wel!

Dank je wel juf Evelien, om zo goed zorg te dragen van mijn lieve Mila, om haar uit te dagen in haar kunnen, om haar honger naar meer kunnen te voeden, om haar te helpen met een grote meid te worden!

Dat ideetje zat al lang in mijn hoofd. Ik zou met Mila fimo kralen maken en daarmee een ketting maken voor juf Evelien. Dat deden we dan ook een week of 2 geleden. Mooi op tijd klaar dus dit jaar!
Ware het niet dat ik woensdag toch nog vond dat er misschien nog iets klein bij kon. Een boodschappentasje ofzo...
In Zo Geknipt staat er eentje, patroonblad werd gezocht, stof werd uit de kast gevist en hup, op nog geen 2u zat dat ding in elkaar, tekenen en knippen inclusief! Er konden dan ook nog fotookes genomen worden, alles nog steeds op schema! Om maar te zeggen, die tasjes, die gaan vlotjes! Moest ik een bandwerkmeisje zijn, ik zou het al voelen komen!

Onze geknutselde ketting, weliswaar met mij als model. En nee ik heb geen erg lange nek, ik rekte die gewoon wat uit om een dubbele kin te vermijden.
De ketting werd zo geknoopt dat je de ketting ook kan verlengen. Misschien maak ik er toch eens eentje voor mezelf ook.


De bloemenstof kocht ik eens op een stoffenveiling van ons naaiclubje.
Hoe de blauwe streepjes in de kast kwamen zou ik niet meer weten.

De knoopjes zijn uit mijn rommelmarktverzameling

De choco, die hangt nog een beetje uitgesmeerd op haar kaak.

Een beetje extra stiksels op de riempjes.

Opgevouwen ziet dat er zo dus uit.

Veel vakantiegenot juf Evelien!


 

15 opmerkingen:

  1. Mooie cadeautjes voor de lieve juf. Kralenketting passend bij vele kleuren kledij ! Tof gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke cadeautjes! Die van u wordt toch ook wel ferm groot ze :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattig, de ketting en tof, het tasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Plezant, die ketting. Dat hebben jullie schoon gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh, zo'n toffe cadeautjes! En ik ben dus knal vergeten om die van mij te fotograferen hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk idee die ketting! En ook een mooie tas natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie ketting!
    Vorig jaar maakte ik het tasje ook, was al vergeten dat die snel gaan ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi!!!!!!!!! Het tasje zal goed van pas komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo leuk zeg ! Echt tof om zo'n geschenkje van Mila zelf te krijgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wij gaven de juffen van onze jongens ook een zelfgemaakte tas. Praktisch, en blijft veel langer meegaan dan een doosje chocola! Een hele mooi combinatie!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hele toffe ketting, en dat tasje werd hier ook al een paar keer gemaakt. Handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is echt een origineel idee, die ketting!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Blijf verliefd op het kleedje van Mila ! Super kado's !

    BeantwoordenVerwijderen