maandag 16 juni 2014

De twijfelpost

Niet dat ik twijfelde over mijn inzending, compleet niet, want ik ben der vreed fier op! Ik twijfelde over het feit of ik het al dan niet nu al zou bloggen. Om de concurrentie niet op ideeën te brengen...
Maar toen bedacht ik mij: 'Mens doe nie dwaas, gij wint da toch niet, blog away!' En daarbij; mijn inzending is al binnen, enige afkooksels die zouden volgen zijn dus plagiaat!

En dan kan ik u dus nu wel met enige fierheid presenteren: mijn hemdeke Thea, de inzending voor de
Zonen 09-wedstrijd!

Voor er hier vragen komen hoe ik het voor elkaar kreeg om die foto's zo in een kaderke te zetten: geen idee! Dat stond gelijk ineens zo in mijn picasa webalbum! Wie mij den uitleg es wil doen van hoe dat gaat is steeds welkom!


Op die kraag ben ik fier!
De knoopjes zijn eenvoudige holle rode knoopjes van de rommelmarkt. Dat vond ik het mooiste passen bij de drukte van de bloemen.

de zakken werden met hoekjes gestikt bovenaan!

De hoekjes aan het onderpand werden niet naast elkaar gestikt. Zo is er op de achterkant aan de andere kant ook een rood hoekje zichtbaar.
En ja, de Jacobbroek is ook een nieuwe. Zo stikte ik dezelfde goudkleurige paspel aan de zakken.
Mila had geen rode broek meer dus werd er snel een nieuwe gestikt. En ze is er blij mee! Hoera!

Een goudkleurige paspel om het geheel wat meisjesachtiger te maken.
De buitenkant van de staander maakte ik in rood. Bij de meeste hemdjes is de buitenkant hetzelfde van de stof en de binnenkant iets anders. Ik vond het veel toffer om het zo te doen, een extra persoonlijke toets.

Rimpeltjes op de plek waar anders de plooi zou komen, wat het ook meisjesachtiger maakt dan een plooi.
De pas bovenaan werd ook schuin geknipt zodat de bloemen daar schuin lopen. Ik vind dat veel mooier dan een strepen-bloemenpatroon dat niet doorloopt. Veel makkelijker ook dan een doorlopende print!

De lange mouwen. Mouwsplitten zijn echt goed uitgelegd bij het patroon! Poepsimpel, ik beloof het u!


Zij is blij, ik ben blij en vooral fier. Win ik niet, het is dan toch al geslaagd in mijn hoofd!
Oh ja, ik maakte voor het hemd als de Jacob maat 116 in gewone versie en die passen perfect!

Het stofje van het hemd is een schat uit Anzegem die ik uit de restjesbak gevist heb.
De afgewassen rode jeans kocht ik lang geleden eens bij stoffen Van Leuven.

Duimt u nu met mij mee voor een goed resultaat?




27 opmerkingen:

  1. Ik zag de titel en ook de foto en ik dacht: wat nu twijfelpost?? zo schoon! Maar nu snap ik hem :) Velen denken gelijk gij, want het is wreed stil op blogfront over de zonen09 wedstrijd :). In alle geval, inzending méér dan geslaagd! Vind het een super stofke, de details zijn fantastisch, die snor maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blij dat er iemand blogde! :-) En mooi! Die snor: keigrappig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die snor is echt grappig! En dat bloesje/hemdje vind ik echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend !!! Zo'n mooi stofje en met de nodige bling bling en rimpeltjes zou je er één van mijn zonen niet inkrijgen hoor ;-)
    (enne, ik blog mijn exemplaar ook heel snel, echt waar !) (en op sommige vlakken kwamen onze gedachten met elkaar overeen ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. knap, knap knap!!! Dat stofje is werkelijk prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. *fiefieuw* = een poging om online te fluiten! Zo tof, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maar zeg, die is gewoon kei-tof, jong! En die stof is écht de max, zo schoon! Alé, nu krijg ik al helemaal schrik natuurlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heeeeeel mooi, knap stofje, leuke details en coole snor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig, vooral de snor vind ik subliem

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Knap! Ik wilde bijna stemmen, maar dat kan ik dus blijkbaar niet. Maar indien ze me per toeval in de jury zouden vragen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schoontje! En heel netjes allemaal. 't Staat haar mooi met haar lange, blonde haren. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die moustache... zalig!
    Ik snap je denkwijze helemaal en volledig ;). Alles zijn er hier nog wat op te lossen problemen vooraleer er geblogd kan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, die snor! Schoon in gans zijn (haar) geheel!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. geweldig! helemaal meisje en ook een beetje stoer! ik ben fan (en al helemaal van dat stofje...)!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat zit allemaal snor jong! ;-)
    Nee, serieus: die rimpeltjes maken het af, vind ik, echt schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi ! En amai al die mooi uitgewerkte details !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Stoer hemdje, heel origineel! Veel succes met de wedstrijd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel schoon, volgens mij ben je toch echt een kanshebber hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik duim voor je in elk geval want ik vind de combinatie heel geslaagd!Schattig met de snor en mooi met de rode broek.Hoe oud is ze?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Waw seg, schoon! En zo'n supertof stofke.
    De snorfoto's zijn geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen