dinsdag 3 juni 2014

Feestjurk

Zondag hadden wij een feest, neefje Jenne deed zijn 1e communie. Bij feest hoort feestjurk uiteraard.
Wilde plannen, die zaten allemaal piekfijn uitgewerkt in mijn hoofd!

Mila kreeg geen zelfgemaakte jurk maar mocht een pareltje aandoen die ik in de solden kocht bij Fred & Ginger. Voor mezelf stond er een jurk op het programma, feestelijk met zwierige rok en kraagje. Ook Nena zou voorzien worden van een jurkje, een a-lijntje met doorgeknipt voorpand uit een ottobre.
Er werd getekenden geknipt dat het een lieve lust was! Er werd zelfs eerst een proefmodel van het bovenstuk voor mij gemaakt, kwestie dat ik zeker zou zijn dat ik erin paste! Het fiasco van 2 jaar geleden, dat wilde ik NIET herhaald zien...

In het proefmodel bleek ik niet te passen, een maatje te klein, of mijn borsten te groot, het is maar hoe je het bekijkt. Dus werd er maar begonnen aan de jurk van Nena, omdat dat nu eenmaal niet zoveel werk is. Iets met instant voldoening enzo.
Voor haar jurkje nam ik dezelfde stof die u al eens zag verschijnen als voering voor Mila haar jackie.
Het stofje komt van Anzegem en is zo een zaligheid om mee te werken! Heel zacht en soepel, maar stikt bijzonder vlot en zonder verschuiven! En mijn kleine baby, die staat er geweldig mee!



  
Ik zou ze gewoon opvreten!

<3 die dikke polsjes!

Voor mijn massief geval maakte ik een 92 en die bleek perfect te zitten.
 Genoeg speelruimte en niet te lang.

Knoopjes die ik ooit eens bestelde via Etsy passen er perfect bij.

En mijn jurk? De geraakte verre van af. Geen tijd, te druk. Ik had wel een back-up plan deze keer, ik leer bij. Gelukkig liet ik ook Mila op zaterdag haar jurk al passen en moest besluiten dat die echt nog te groot was. Zij vond dat niet zo erg en koos prompt deze jurk in de plek.
Het was een geslaagd feest, een mooie dag met lekker eten.
En thank god for back-up plans!



13 opmerkingen:

  1. dat snoezig ding leidde me ff helemaal af van het jurkje (dat trouwens ook heel mooi is) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar zie ik al een heuse stralende meid! Dat stofje zou ik hier ook wel in mijn voorraadje willlen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schoon jurkje... En kleine baby? Waar?
    - wat is Nena veranderd! -

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai zeg die is fel veranderd. Ik vergat bijna naar het kleedje te kijken - dat echt heel tof is, trouwens...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. <3 dat stofje! Maar Anzegem is not in my backyard. Mooi, die Nena!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maatje 92 zeg ... amaai ! En ze ziet er zo beeldig uit ! Om op te eten inderdaad !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I love back-up plans! En die dochters van jou zagen er zeker en vast fantastisch uit! Leuke jurkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! En die kleine poppemie is echt om op te vreten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad, die polsjes! Het was me niet opgevallen moest je er ons niet op gewezen hebben! Schattig (net zoals het jurkje!)
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  10. maai zoveel dat ze gegroeid is, weg baby... :-(
    heel mooi stofje en dus ook een mooie jurk!
    <3 back up plans :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat knolleke van u is echt om op te vreten. En die stof van dat kleedje...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi stofje,mooi kleedje en een super mooi meisje!

    BeantwoordenVerwijderen