dinsdag 24 juni 2014

In alle eenvoud

Het moeten niet altijd toeters en bellen zijn. Soms is teveel gewoon teveel en is eenvoudig zoveel mooier.
Dat is zeker het geval bij blauwe oogschaduw. Niemand wil er namelijk uitzien als zijn eightiesvariant zonder dat je naar een eigtiesfeest moet gaan. Dat is gewoon fout.

Ik had zo een sobere bui toen ik een rokje ging maken voor Mila. Niet teveel poespas, enkel de stof, een bronzen paspeltje en blauwe kamsnaps.
Ik wou een rok met knopenpad maken uit het boek van Madam maar ik snapte toch die uitleg niet zo. Ik vouwde de uiteinden dan maar gewoon om en da twerkt ook. Eenvoudig enzo. Meer moet dat niet zijn.
De rok zit het kind goed. Een sjans want het is er eentje zonder elastiek deze keer.

De kamsnaps (van bij Koekepeertje trouwens) zijn net dezelfde tint blauw als de bloemmetjes.
De binnenkant is gevoerd met gladde voering die ik helemaal mee vaststikte zodat je eigenlijk geen wapperende delen hebt. Zo is het rokje ook draagbaar met kousen in de herfst.


Een restje paspel dat nog rondslingerde van mijn tassenproject.


Je kan ook vliegen in zo een rokje, zeer handig lijkt me dat!

Het stofje kocht ik een jaar of 2 terug over van iemand samen met nog een paar mooie lapjes. 
Toch geweldig, zo een snel en eenvoudig rokje!

13 opmerkingen:

  1. Meer moet dat niet zijn om een toppertje te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eenvoud siert!
    Ik ben fan van zo'n rokjes met knopen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een meer-moet-dat-niet-zijn rokje, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt mooi, geweldig fleurig stofje! En kamsnaps, én bronzen paspel, ik vind dat nu toch niet zò eenvoudig...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk rokje ! Volgens mij kan je een knopenpad het best maken met een apart patroondeel (zoals het knopenpad in het mei-bloesje van Little miss Y) of met een omslag, zoals de giggle ... Allemaal rokjes is een leuk boek (mooie vormgeving), maar de inhoud ... enfin, Mmzsazsa heeft toch maar mooi het vrouwvolk terug achter de naaimachine gekregen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel mooi en het stofje is allesbehalve eenvoudig!!

    BeantwoordenVerwijderen