vrijdag 13 juni 2014

That summer feeling

Zo ergens halverwege mei begint bij mij het zomergevoel al de kop op te steken. Dat was vroeger, in mijne jongen tijd, het moment om beginnen af te tellen naar 4 dagen rocken en rollen in Werchter. Zweten, plakken, vettigheid eten, haar wassen met flessen water en zwansossiskes van den aldi, aaaaaaah, nostalgie ten top!

Toen kwamen der kinders en toen werden de 4 dagen Werchter ingewisseld voor 1 dag, want uw koters 4 dagen ergens droppen om dan zelf het onverantwoorde kind gaan uit te hangen, das er misschien wat over. Het feit dat zo een 4-daagse uitspatting met ons 2 ons evenveel kost als een bescheiden vakantie met ons gezin speelt misschien ook wel een rol.
Maar dat gevoel, dat zomerse festivallen-en-feestjes-en gezelligheid-alom-gevoel, dat blijft wel komen elke jaar! En daar maakte ik dit jaar gebruik van om een heerlijk makkelijk en zeer zomers jurkje te maken voor Mila. iets minder rock en rol maar toch ook fijn!

Vorig jaar ergens kocht ik bij stoffen Van Leuven  een lap gele tricot met een beetje een retro printje, in vrolijk en zonnig geel. Ik wist dat ik er een makkelijke jurk voor Mila wou uit maken en met den overschot misschien iets voor Nena in elkaar flansen. Door de babydrukte vorig jaar is de jurk er niet van gekomen. Maar was het wel de ideale stof om toe te geven aan mijn zomerbui.

Ik wou een zeer eenvoudig halterkleedje maken, type bikini-overgooier-kleedselke, u kent dat wel, van die dingen die je snel over een bikini trekt, maar dan voor kindjes.
Ik vond geen patroon, deels waarschijnlijk ook omdat ik er geen zocht. Maar hoe moeilijk kan het zijn!
Ik nam een zomertopje van Mila, tekende dat over, verlengde de boel en schuinde de rok uit. Bovenaan tunneltje stikken en armgaten omstikken, koord erdoor, zomen en klaar!

Dat bovenste deel moet eigenlijk iets meer 'toegetrokken' worden voor een mooier effect maar madam haar zwembad stond buiten en ze wou daar liever gaan in spelen, logisch met die temperaturen.


Ik kan u verzekeren dat Mila in het echt niet zo rood ziet, op de ene of andere manier lijkt dat gewoon zo op de foto. U hoeft de kinderbescherming nog niet te bellen, ik smeer mijn kinders wel degelijk in!



Ze wil ook graag naar de prinsessenschool, dus oefent ze alvast wat prinsessenposes in.

En de rest voor kleine zus? Die moet nog wat wachten, eerst de rest van mijn planning wat afwerken!

11 opmerkingen:

  1. Geweldig, zo'n snel-klaar jurkje. Ik denk dat ik daar ook eens werk van ga maken, de Dochters smeken om echte vakantiekleedjes. En wat een stofje, trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Heel zomers inderdaad.
    En dat van die prinsessenschool, héél herkenbaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig stofje! Op-en-top zomers. Prinsessia brengt ook hier de koters sterallures bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gek hoe foto's soms zo'n andere kleuren kunnen weergeven!
    Heel tof gedaan, lekker makkelijk voor in de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk jurkje! En die prinsessenschool is helemaal niet meer nodig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel fris kleedje! En ze straalt er in ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! Zo zomers! En die tricot, zoooo mooi zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toppie! Knappe Mila, knappe jurk.
    En zie haar eens stralen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lol: 'ik smeer mijn kinders wel degelijk in!'
    't ziet er een zalig jurkje uit! Misschien ook een mama-versie?

    BeantwoordenVerwijderen