vrijdag 11 juli 2014

Baby Suarez

Dat je als mama je eigen kweek graag ziet, is vanzelfsprekend vind ik. Van het eerste moment dat ze die  vuile glibberige worm op je buik leggen voel je je hartje groeien. Moederschap en bijhorende gevoelens enzo. Moeder Natuur heeft dat mooi geflikt.

Wat ik wel verwonderlijk vind is de liefde tussen de 2 zusjes. Vanaf de eerste dag dat Mila Nena zag, ziet ze haar zus graag. Ze geeft kusjes en knuffeltjes, beschermt haar.
Nena ziet op haar beurt ook Mila graag. Ze fleurt helemaal op als ze grote zus ziet. Die 2 kunnen elkaar lang bezig houden, met kriebelspelletjes, dansjes doen of gewoon samen met de pop spelen en tv kijken.
Uiteraard is het af en toe eens ruzie, het zijn ook zussen eh.
Maar toch, heel verwonderlijk vind ik dat, die band.

Grappig, dat zijn ze ook samen.
Vorige zondag hadden we een date, de meisjes en ik. Een date met een hele hoop andere mama's en hun eigen kweek.
Ik had een beetje schrik om te gaan geef ik toe. Niet voor het gezelschap, maar omdat Nena tegenwoordig nogal graag knabbelt en het liefst op de arm of in de schouder van anderen. Of in haar bed. U ziet, niet ideaal dus om haar op een speelmat tussen een hoop ander kinderen neer te ploffen. Mila beloofde echter wel goed op te letten, zodat de bijtincidenten niet te talrijk zouden zijn.

Toen de date over was, we huiswaarts gingen en er geen bijtincidenten waren geweest, was Mila dan ook fier op kleine zus:
'Maar Nenaatje, zo flink dat jij vandaag was! Je krijgt een dubbele dikke duim van mij omdat je vandaag nog niemand hebt gebeten!'

Fier, dat zijn we vooral, op die zelf gekweekte kinders.

7 opmerkingen:

  1. haha, maar eigenlijk...als ge uw kinderen in kookpotten steekt...is het dan niet normaal dat ze denken dat andere kinderen ook om te eten zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pedagogisch verantwoorde opmerking van Mila: belonen werkt het best!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aan de rand van haar bed bijten, dat doet die van mij ook! Er zijn echt al stevige kappen uit gebeten... Als er een volgende komt, moet ik misschien toch maar op zoek naar een stevigere houtsoort :-)

    BeantwoordenVerwijderen