vrijdag 4 juli 2014

Fairy tales

Ik ben dol op sprookjes, in alle mogelijke uitvoeringen. Bij de Bomma had ik, toen in nog een klein Liezewiezewoesje was, een groot sprookjesboek van Grimm. Al een oud boek, dat nog van mijn mama is geweest, toen zij nog een kleine meid was.
Het is dus een gekoesterd boek, al heeft het in de loop der jaren afgezien en vallen er hier en daar bladeren uit. Ik las het wel 1000 keer, helemaal, in de zetel bij de Bomma, in de vakantie, met de poes op mijn schoot. Nu staat het in mijn boekenkast. Te wachten om uit voor te lezen en gelezen te worden.

Naast de sprookjes van Grimm ben ik ook fan van die van Andersen. Vooral van 'Het lelijke kleine eendje'. Toen ik overlaatst tijdens mijn middagpauze een tripje naar deze winkel ondernam, zag ik daar een heeeeerlijk lief stofje liggen van dat sprookje!
Voor Mila zijn zo zaken verleden tijd, daar vind ik haar te groot voor. Gelukkig heb ik nog een klein spook lopen voor wie het stofke ideaal was!

Ik wou een rokdeel met de eendjes en het bovendeel ging ik knippen uit het luchtgedeelte van het paneel. Ik nam het basispatroon van SVDHZ en tekende daarvan de 92 voor mijn kloeke 1-jarige maar verkorte wel het rokdeel een beetje.

Gezien het al maat 92 moest zijn had ik net niet genoeg aan enkel het luchtdeel om het bovenstuk uit te knippen en werd er dus een beetje eendenhoofd gemolesteerd onderaan het voorpand ma soit, daar lig ik nu niet wakker van. Het valt ook niet zo erg op.
Ik vind dat Nena vooral geweldig schattig staat in haar jurk!





Haar ik-ga-iets-doen-wat-niet-mag-maar-wel-leuk-is-blik.

Beetje hulp van grote zus om rechtstaand te poseren.

 Hier lijkt het alsof de jurk zowat op de grond komt, maar dat is niet het geval. Ze is zeker nog wat lang, maar tegen dat mijn dametje stapt, is die perfect!


Ongeveer 30 minuten na het nemen van de foto's moest ik het jurkje reanimeren... Living on the edge enal, gaf ik Nena haar fruit. Madam eet geen papjes meer maar wil zelf bijten in een groot stuk. Op het menu die dag: nectarine, lekker sappig, en aardbeitjes. Zeer voorzienig als ik ben deed ik haar een bavet aan, zo een model met armen aan, die water afstoot. Of dat dacht ik toch, dat dat water afstoot...
Toen het fruit op en genoeg gesmoest was deed ik de bavet uit en zag ik dus over het héle bovenstuk sapvlekken van aardbei en nectarine...
Maar een emmer heet water, 2 scheppen vanish en een uur weken later waren alle vlekken weg. Gelukkig maar! Dus bij deze ook wat onvervalste reclame: Vanish werkt!

13 opmerkingen:

  1. O, wat een dotje is jouw kleine meid toch! En smossen dat doen ze allemaal, hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ze is allerschattigst jouw kleine meid. En het jurkje natuurlijk ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Hier ook een vanish fan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo schattig! Uw kleinste spook komt er zeker nog mee weg. Vanish for the win.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een 92? Wow! Ik denk dat mijn toekomstige kinders dezelfde toekomst beschoren is :) (lange benen, weet u wel)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niet te doen, dat schattigheidsgehalte van die Mila. Too cute! Idem voor het jurkje trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 1) zeer sprookjesachtige jurk, mooi
    2) insturen voor een reclamespot van Vanish!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. vanish is echt super. (Het kleedje ook natuurlijk). :)

    BeantwoordenVerwijderen