dinsdag 1 juli 2014

Originaliteit ten top

Dat gaat u niet vinden in deze blogpost. Zoals zo vaak kom ik karrenvrachten achter met mijn exemplaar...
Zo een sunnypants van La Maison Victor, dat ken u dus waarschijnlijk wel van de miljoenen exemplaren die al op verschillende blogs werden gepost.
En gelijk hebben ze, die sunnypantsmaaksters want damn, die zit lekker! Dus het kan me eigenlijk geen fluit schelen dat de originaliteit ver te zoeken is!

Een paar weken geleden spotte ik bij Mon Depot een libertyprintje. In grijsachtige tinten. Ideaal voor zo een broek leek me toen. En ik kreeg gelijk. Heerlijk als dat gebeurt!

Ik nam maten, tekende, knipte, stikte en een kleine 2 uur later had ik een broek. Easypeasy!

En ja, ik masterde de skills om mijn foto's in zo een collage te zetten! Dat moest uiteraard geprobeerd worden.

De foto van mijn gat vergat ik in de collage te steken. Het is niet dat ik denk dat mijn gat een foto voor zich alleen waard is...

De broek, die is eigenlijk al een maandje af. Ze ging ook al een paar keer in de was. Dingen die ik voor mezelf maak verschijnen nu eenmaal moeilijker op foto. Ik moet De Vent al aanspreken daarvoor. En laat ons zeggen dat er geen fotograaf aan hem is voorbij gegaan. Als ik er trouwens al in slaag hem uit de zetel van voor het voetbal te krijgen, that is.

Er wachten trouwens nog een jurkje en rokje om op de foto te gaan ook. 
En ja ook een June-dress staat nog op de planning. Maar daarvoor wacht ik even tot heel blogland die maakte voor ik met mijn exemplaar kom aandraven.

15 opmerkingen:

  1. Originaliteit, wie vindt dat nu nodig? Prachtig en comfortabel, meer moet een naaisel niet zijn! Ik kijk al uit naar uw June-dress :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal eens met Eva!! En je koos een super stofje!

      Verwijderen
  2. 't is zelfgemaakt, dus sowieso one of a kind ;)
    mooi en heel herkenbaar wat je daar schrijft over de vent en heel blogland :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Diene broek zit u goed! Sjiek gedaan, en ik kijk al uit naar het vervolg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch een schoon exemplaar!!! Hier ook nog een originele sunny pants klaar om te bloggen :-) En hoe doe je dat de fotocollage?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik werkte om mijn foto's op te laden altijd via picasa webalbum. Voor de collages te maken moet je dus het gewone picasa programma downloaden en dan kan je je ingeladen foto's bewerken daarin.

      Verwijderen
    2. Grappig, ik dacht je net nog ns een bericht te doen om te zien hoe het zat met je Picacasa-perikelen! Maar ik zie dat t gelukt is, hoera! Schone broek zeg! Ik loop nóg verder achter. Alleen de stof is er, nog niks patroon of geknipt ... En 't zal ook nog niet voor direct zijn :-(

      Verwijderen
  5. Gezien op IG en was toen al gek van het stofje ... Het staat jouw goed, maar ik zou ze nog een beetje inkorten (ofwel dragen met een hakje) ! Love the neon top !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het stofje was me ook al opgevallen! Misschien moet je jouw Mila eens in het werk steken, die slagen er soms in om schone foto's te maken hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schoon! Perfect stofje! Ik wou heel de pyjamabroekentrend (binnen 10 jaar kijken wij terug op deze periode, en snappen dan niet hoe wij in godsnaam zo'n broeken konden dragen - mark my words) aan mij laten voorbijgaan, maar toen ik ergens in het Brusselse voor 5 euro een exemplaar op de kop kon tikken, ben ik gezwicht, en idd, hoe lekker zit dat! Een zelfgemaakt exemplaar volgt, meerdere karrenvrachten achter al de rest, ook nog wel eens :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. alles komt terug ... geprinte broeken waren er begin de jaren '90 ook efkens (zoveel grijs haar heb ik al :-) ) en ook toen was de PJ-broek-look niet ver :-) Maar in combi met de juiste accessoires best wel stijlvol en uiteraard super comfortabel

      Verwijderen
  8. Mijn To Do lijstje ziet er gelijkaardig uit aan dat van jou. ;-)
    Een sunny pants staat nog op mijn verlanglijstje en het patroon van de June dress is al overgetekend, nu nog uit de stof knippen en eraan beginnen, hup hup...
    Die stof vind ik geweldig, toch een knappe versie hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik heb de neiging te zeggen 'eu nee, u gat is niet te dik in deze broek' :-)
    wat een mooi stofje en ik loop nog sneller-harder-... achter dan u, want ik moet de broek (ooit) nog maken !!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen