vrijdag 29 augustus 2014

Schattig bambigeweld

Niets zo schattig als kleine babydinges. Gelijk wat het is, het is meestal enorm schattig als het in babyformaat komt. Ik heb het niet zo voor varkens, maar een big, man das toch werkelijk vreselijk schattig!

Die kleinste telg van ons, die kan er ook wat van. Zowel van het varken uithangen als van schattig zijn. Nena is niet bepaald het meest zachte kind. Alles moet gebeuren met veel lawaai en liefst ook al rennend. Knuffelen draait vaak uit in een waar percussiefestival, waarbij zij trommelt op degene die haar wil knuffelen.
Erg lief kan ze ook zijn, als ze natte zoentjes geeft. Of als ze erg moe is en haar hoofdje in je hals legt om zo wat over haar bolletje gewreven te worden. En lachen, dat kan ze ook wel erg schattig doen.

Voor die kleine Nena wordt er duidelijk minder zelf gemaakt dan voor grote zus. Nena draagt vaak de kleertjes van haar zus vroeger. Maar omdat het niet altijd de 'afdankertjes' moeten zijn mag het kind ook wel eens iets nieuws!
Dat sommige stofjes niet meer geschikt zijn voor Mila, maar dat ik het wel absoluut wil kopen omdat het zo mooi is, dat speelt ook wel een rol.

Ik spotte een tijdje geleden, ik denk bij de stoffenkamer, mooie bambistof. Prachtige kleuren, minder geschikt voor Mila vond ik. Nena daarentegen, die zag ik er wel al helemaal in zitten!
Ik had een knippiepatroon in gedachten. Eentje dat ik al zo een 3 jaar heb liggen. Ik kocht het boekje om het te maken voor Mila. Maar dat waren mijn begindagen in het naaigebeuren. Ik snapte dus absoluut niet hoe ik die jurk in elkaar moest krijgen. Een paar jaar jurkenervaring zou me nu wel kunnen helpen.

Ik knipte, begon te naaien, en raakte compleet in de knoop met de uitleg en hoe in hemelsnaam die mouwen erin moesten. Het zag er ook naar uit dat de hele handel echt wel te breed zou zijn om mooi te zijn. Ik tornde dus alles los, vloekte vrij veel, nam er wel een goed patroon bij, en begon opnieuw te knippen. Lang leve mijn drang om toch steeds een beetje extra stof te voorzien voor moest er iets mislopen...
Maar kijk, het resultaat, dat mag er wel zijn!

 

Het patroon voor het bovenstukje is uit Stof voor durf het zelvers 1. Het rokje tekende ik er zelf onder, extra zwierig.

Ik vond een perfect passend truitje bij Filou&Friends. Er zit een beetje gouddraad doorgeweven.
 

Zie naar die deugenietensnoet! Ik weet het, erg verantwoord zijn chips niet te noemen. Maar kom, we hebben wel foto's kunnen nemen!


We waren hier op het doopfeestje van achterneefje Lowie. Mila wil steeds dat haar haartjes mooi gemaakt worden voor een feest en wou nu ook graag dat Nena haar haartjes wat mooier gemaakt werden. Grote zus koos een ieniemienie speldje en schoof dat behendig in kleine zus haar haartjes. Kleine zus, die liet dat allemaal maar over zich komen.
 

Het varkentje komt even piepen.

Blinde rits die doorloopt tot in de rok. Zo krijg ik haar makkelijk in en uit de jurk.
Doorlopende prints, daar doe ik voorlopig niet aan mee jong, so overrated!

De eerste stapschoentjes kochten we, off course, bij Tine!
 
 
Ze stapt al van ergens begin augustus flink rond, die kleine Nena. Nog wat wankel, maar steeds vlotter en vlotter!
 

Ik ben toch content met het kleedje zoals het geworden is. En knippies? Die ga ik nog wat verder negeren denk ik.


19 opmerkingen:

  1. ze staat er super mee, die kleine guitigaard :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk kraagje! Het lijkt me een pittig ding, die kleine Nena!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet maar heel veel van die kleine meid en vooral ook het naaien van dat schattig spul, want daar komt jammergenoeg een eind aan. En ik kan je beamen dat er toch dikwijls iets raar is met de knippiepatronen, zijn die Hollanders zo veel breder? Nee toch... ik vind zelfs dat hun stofkeuzes in het boekje soms ongelukkig zijn en ook daar altijd oversized tonen. Een oplossing is vaak een maatje kleiner in de breedte en de gewone maat in de hoogte ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schatje, zo lief dat kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb hier ook zo een modelletje van de knippie liggen. Ik begrijp er de ballen van... Dus gaan we over naar de vertrouwde SVDHZ.
    Schattige meid trouwens!! En het kleedje is zeker geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maar dat jurkje zit haar perfect! Kleine knapperd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo schattig, zowel het kleedje als het meisje er in! Prachtig stofje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knippiestuff maak ik alleen in de naailes. Ik waag me daar niet aan. Maten kloppen meestal en de uitleg is meestal Chinees.
    Maar dit kleedje is uiteindelijk dus wel echt super geworden. En 't ziet er een ware filou uit, die Nena.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een ware filou is een beetje understatement eigenlijk :D

      Verwijderen
  9. Oh, ik zou ook elk excuus verzinnen om die stof te kunnen/mogen kopen. en zie eens wat een super schattig kleedje het werd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat wordt ze al groot... Het kleedje is prachtig en staat haar geweldig! Heel mooi met het bijpassende vestje en schoentjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aha... een gelijkgestemde ziel op Knippievlak (lees hier:http://fetedesgamins.blogspot.be/2014/08/een-groene-feestjurk-en-een-kussentje.html ) ... Ik hou ook van de mooie kleedjes mèt goede uitleg uit Stof-voor-durf-het-zelvers!!! Mooi gedaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb deze gemaakt uit de Knippie: http://www.knippie.nl/jurk-met-lief-kraagje-pdf-patroon, maar voor het in elkaar stoppen heb ik niet in het boekje gekeken :-) - Je moet zeker eens het babyjurkje van Siskobymieke eens maken, voor Nena te groot wordt ! Super kleedje en super uitleg van Mieke ! En jouw Bamigeweld is te schattig voor woorden (zowel jurk als dochter) ! Proficiat !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Och jong, kijk waar ik nu beland ben. Schattige Nenaprot! #nostalgie

    BeantwoordenVerwijderen