woensdag 13 augustus 2014

sprookjes, part II

Ik vertelde al over sprookjes bij Nena haar lelijke eendjes-jurk. Mila kreeg na de lelijke-kleine-eendjes-versie de grote-mooie-zwaan-versie. Ze is grote zus voor iets.

Na mijn vakantie was de vakantiestemming even helemaal weg, ver te zoeken. Stress alom door een zieke kuisvrouw en vuil huis, bergen was, massa's tuinwerk, veel groenten doe klaar moesten gemaakt worden. Weg vakantiesfeer.

Om mezelf at te troosten ging in in shoptherapie. Stoffen shoppen, altijd vrolijk word ik daar van.
Bij Bambiblauw koos ik enkele stofjes voor de herfstkleertjes van mijn dames.
Mijn oog viel op een prachtige zwanenstof, donkerblauw met witte zwaantjes. Een hele jurk daarin vond ik wat te veel en te donker. Gelukkig zit er bij Bambiblauw een super collectie effen stoffen. Een passende blauwe bij de zwanen werd gezocht, ingeladen en met open armen ontvangen thuis.
Ik vond het een match made in heaven.

De effen blauwe stof heeft allemaal kleine zacht blinkende stipjes, perfect voor een prinses-in-wording!

Het geplooide bovenstuk komt van Stof voor durf het zelvers, waar binnenkort deel 2 van verschijnt! Jui zeg!
Ik wilde dit bovenstuk al heel lang maken maar het kwam er niet van. Ik geprinte bovenstukken komen de plooien niet mooi tot hun recht. Hier wel vind ik.

Ik geef toe, ze hebben me veel zweet gekost, die plooien. Geen bloed en tranen, ma liters zweet!


Prinsessen dansen ook wel een beetje ballet...

en houden hun rok vast als een echte prinses.

hebben ondeugende gezichtjes...



Ze wordt groot, mijn kleine meid. Al een jaar geleden dat we een soortgelijke foto namen

Het wordt een toppertje, deze jurk!

Schoenen zijn van Eli, kousjes van Collégien en truitje met gouden spikkeltjes van Aymara.

19 opmerkingen:

  1. Wondermooi! De zwanenstof, het geplooide bovenstuk en de zivlveren accenten, I love it all!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige jurk en wat een mooi meisje ! !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi gedaan, duidelijk een prinsessen-topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n schoontje! En een herkenbaar verhaal ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schoon jurkje, echt! Dat zwanenstofje is de max...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een héle mooie combinatie van stoffen! En de plooikes komen idd. prachtig tot hun recht. Grote fan! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig!!! Kei mooi gecombineerd! Ik krijg ook zin om aan zo een jurk te beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh zo mooi! Deze doet me zin krijgen in een tussenseizoencollectie (want die zwanen, dat doet toch ook nog een beetje aan schone tijden denken hé)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik ben fan van je sprookjesboek :-)
    heel mooi plaatje,
    zus3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Miljaar, zeg. Gij moet echt dicht bij mij wonen. Ik rij keivaak door die straat. :P

    BeantwoordenVerwijderen