dinsdag 5 augustus 2014

sunny yellow

Het is hier al lang geen geheim meer, An is een genie! Toen ik hoorde dat ze aan het werk was aan een nieuw patroontje was ik dan ook ongeduldig! Ongeduldig omdat Mila haar Jackie nog even in de kast hangt wegens te warm, omdat Mila haar Moonrabbit momenteel ook nog niet zo vaak wordt gedragen wegens iets te lang voor het warme weer. Dat was dus zeer duidelijk, Mila had nog een jasje vandoen! Een korter model, in niet te dikke stof, iets gabardine-achtig, en zomers! Een combi tussen cool en prinsesserig.

Enter Maëlle! Ik mocht dus testen, lucky me. Tussen alle festivalbezoeken, terrasjes, aperitieven, laatste rokjes voor op reis afwerken en valiezen pakken door stak ik Maelle in elkaar. Dat er geen zakjes in het patroo nzaten vond ik jammer, maar ik had geen tijd en zin om me over die kwestie te buigen, als is dat niet zo moeilijk. Ik maakte het jasje dus volledig zoals het patroon werd voorgeschreven!

De handleiding is super, de stappen worden goed uitgelegd, de foto's zijn duidelijk. Een zaligheid om te maken!

 Ik werkte de kraag en de naad tussen de panden af met zilver paspel van De Stoffenkamer. ge kunt werkelijk nie geloven hoeveel paspel die hebben jong! Ik was een beetje in shock toen ik dat aanbod kleuren zag!
De knoopjes zijn van bij mijn favoriete knoopjesman. Eigenlijk wou ik blinkend zilver knoopjes maar ik vond er geen. En gezien de deadline zo een 3 uur later lag stelde ik me content met die mooie passende gele knoopjes.

De gele gabardine komt uit de Strek in Ledeberg. 


we kozen voor rimpeltjes, gewoon omdat die gabardine zo heerlijk rimpeltjes verwerkt.


De mouw is nog ietsiepietie te lang. Maar ik hoop stiekem dat ze dan volgend jaar ook nog in het jasje zal passen. het is een breder model, dus dat zou misschien wel kunnen gaan!


De voering, daar maakten we vorig jaar al eens een rok mee. In al mijn enthousiasme kocht ik ooit zo een 3 meter van die stof. Ik heb er dus nog wat liggen!


Wij zijn tevreden, dus spoed u als ene hazewind naar de blog van Ienemiene voor dat patroontje zelf aan te schaffen!

8 opmerkingen:

  1. 't Is een schoon versie ook! Zilver en geel, heerlijk zomers! En Mila is een topmodel (hier ligt trouwens quasi dezelfde jacob in de kast van de oudste - goeie smaak jij ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mila en Maëlle, dat gaat geweldig goed samen, dat jasje staat haar prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Ik vind haar outfit ook erg leuk, die broek en dat t shirt! Een stoere dame!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aha, hier zie, de Sunny Maëlle! Heel mooi, en zonder twijfel past Mila daar volgende lente zeker ook nog in. Een schoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. kei-schoon, echt wreed schoon, echt waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat staat de prinses beeldig met geel! x

    BeantwoordenVerwijderen