maandag 22 september 2014

A few of her favorite things

Ik denk dat ik zowat de enige ter wereld moet zijn die er is in geslaagd om 29 jaar te worden en nog nooit, ik herhaal, nog NOOIT, The sound of Music heeft gezien. Ik ken wel een paar van de scenes, ik ken een paar van die liedjes, maar ik zag de film nog nooit. Sterker nog, ik ontdekte pas een jaar of 3-4 terug dat het een  film is die zich afspeelt tegen de achtergrond van WOII.

Het liedje’ My favorite things’, daar ben ik wel fan van. Gewoon, omdat het fijn is om aan een paar van je favoriete dingen te denken. De geur van versgemaaid gras, of de geur van een beginnende mooie zomerse dag, als eerste een voetstap zetten in een mooi wit sneeuwtapijt, de geur van cake of koekjes die bakken in de oven…  Allemaal kleine dingen, die me toch gelukkig kunnen maken.

Mila heeft ook zo haar favoriete dingen. En daar zitten paarden bij, uiteraard, en regenbogen, kleine poesjes en hondjes, koekjes, lippenstift… Enzo kunnen we nog wel even verder gaan.

Toen ik een paar maand geleden dan ook in De Stoffenkamer stof spotte met regenbogen en eenhoorns wist ik dat het serieus scoren zou zijn bij die kleine prinses-in-wording.
Ik ben geen fan van paard, dat hoef ik misschien niet meer te herhalen, maar deze stof vond ik oprecht leuk voor een kleine-meisjesjurk. Veel kleurtjes, handig om passende kousen en truitjes te vinden.
 
De rok vond ik het mooiste gewoon recht, zonder veel zwier en zwaai. Gelukkig discuteert ze daar niet te fel over. Al vindt ze een zwaairok wel nog steeds de max.

Het idee van de doorgeknipte schoudertjes zag ik bij Atelier Assemblé. Ik heb een jurk voor Nena deze winter die dat detail ook heeft.
Het bovenstuk van de jurk is uit Stof voor durf het zelvers, maar ik tekende het voorpand wat dieper, op een v-tje.

Baby Born, zoals ze het kind consequent blijft noemen, moest een boertje laten.

En dat deed baby born flink, wat werd beloont met een zoen van de mama.

Een echte fiere mama, me dunkt.
 
De laarsjes, die komen van bij Raaf en Vos en zijn van Ocra.
 

 

16 opmerkingen:

  1. Heel mooi, zeker met die schouderdetails! Ik heb het stofje in het geel liggen, geen idee wat ik ermee ga aanvangen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ik zou dat stofke ook gewild hebben als kind! (& who are we kidding, nu ook nog. :))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi! Lijkt inderdaad de perfecte match voor je jongedame!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die laatste foto is heel mooi!! (En kleedje ook hoor :))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai, ik zou ook serieus scoren met zo'n kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi kleedje, dat zou hier ook scoren zijn hoor.
    En wat een knappe meid is dat zeg, jouw Mila. Zie ze stralen op die laatste foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ook hier zou er mee gescoord worden,
    leuk idee van die v-hals
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sorry, ik heb maar de helft van uw post gelezen: hoe kan het zijn dat gij nog nooit de sound of music hebt gezien!!??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I Know! ik wist ook dat jij daar vast ging op reageren :D Ja zeg, hoe dat is gekomen, geen idee! Echt, dat is er gewoon nog nooit van gekomen denk ik :D

      Verwijderen
  9. Heel mooi! Echt leuk detail, die paspel aan de schoudertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij bent precies een geurgevoelig persoon :) Heel tof kleedje, in dit geval is recht pakker schoner dan een zwierrok!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Moh, nog nooit gezien? Ondertussen dan toch wel zeker? :)
    Mooi kleedje! Dochter blij en moeder blij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet of het bij anderen ook zo is, maar de zijbalk (dus waar uw archief enzo staat) die 'trilt, beweegt' op mijn scherm. Heel raar.

      Verwijderen
  12. Mooi jurkje!! Hier zou er ook eentje blij zijn!
    Enne... prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen