donderdag 11 september 2014

Grijze haren

ik zit hier niet met een inspiratieblock. Ook al is dat hier tegenwoordig vrij stil op blogvlak wat maaksels betreft. Ik ben wel degelijk nog bezig met vanalles, al komt daar niet altijd een naaimachine aan te pas.

Ik heb wel last van een verbouwingsuitputtingsslag. En oh boy welke woordwaarde zou dat opleveren bij scrabble!

Wij besloten namelijk dat  we deze  zomer ons  terras wilden leggen. Alles verliep zelfs volgens plan enal! Ik was toch een beetje fier dat al mijn geregel zo vlot was gegaan! Begin augustus de boel laten afgraven, rond 15 augustus beginnen met terras zelf te leggen, eind augustus of begin september met nog wat mooi weer en zonnestralen dat terras inwijden!

Dat afgraven begin augustus, dat verliep volgens plan. De rest, dat werd een beetje improvisoir geklungel. Dat begon al met een vriend die opmerkte dat we toch wel beter al buizen zouden leggen onder het terras. Iets met gescheiden rioolwater en afvalwater, een duidelijkere uitleg moet ik u schuldig blijven. Het zou binnenkort verplicht worden en bij de eerstvolgende rioleringswerken in de straat zouden we dan ons terras weer kunnen openbreken. Dat streven we niet echt na kan ik u zeggen.

Soit, in allerijl iemand zoeken die die buizen kan leggen dus! Snel! Maar ‘Snel!’ en ‘bouwwerken’, das moeilijk in 1 zin te plakken. Toch niet tegen een aanvaardbare prijs. Zo bleek dat uit 2 offertes.

Net na de afgraafwerken belt onze terraslegger, dat hij toch niet kon beginnen rond 15 augustus en dat het dus eerder half september zou worden. Oh joy, we gingen dus meer dan een maand leven op een stuk afgegraven grond waar er een terras en oprit moeten komen… Zeer handig, ik zeg het u. Zeker op een regenachtige dag, waarbij het water en de modder enkelhoog stond aan ons achterdeur…

Ook zeer handig om uw kinders buiten te laten spelen, waarbij dat kleinste mormeltje steeds alles in het werk stelt om toch maar aan die modder te geraken of toch om minstens 1 steentje op te eten.
Zeer gevaarlijk ook voor de voeten en enkels, zo bleek uit mijn verstuikte enkel in week 1 van de afgegraven oprit.

 Maar bon, om veel gezaag en geklaag samen te vatten: die buizen, die hebben onze vaders dan maar zelf gelegd. En nu hopen we dat alles goed zit en niet gaat lekken. Dat terras, dat beginnen ze nu eindelijk te leggen, dit weekend. Hoera zeg!  En dat pas met een maand vertraging!

Maar door alle miserie, rondbellen, bestellingen, leveringen, containers, graafwerken, offertes vragen, kleine beroertes krijgen door die prijzen van die offertes, bleef mijn naaimachine voor een groot deel onbemand staan. Hier en daar werd een beetje voorbereidend werk gedaan, beetje geknipt enzo, maar niets groots en noemenswaardig.

Ik wou vooral op mijn gemak in de zetel ploffen ’s avonds.  Ik haakte en breide wel wat. Maar nog niet veel dat af is en dus blogwaardig is. Maar dat komt er wel aan, één van dees dagen.
Met foto’s, genomen op ons splinternieuw terras! En gelukkig bestaat er haarverf, om mijn grijs haar dat ik van al die miserie kreeg te verdoezelen, zodat ik wat deftig op die foto's sta.

5 opmerkingen:

  1. Ik duim voor een heerlijke nazomer zodat jullie dit jaar nog van het nieuwe terras kunnen genieten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai! Hier ook veel werken in de tuin, maar gelukkig allemaal dingen die we zelf kunnen doen, met hier en daar beetje hulp van mijn pa. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O maar zooooo herkenbaar. De bouw is hier ook nogal energieopslorpend (ook al zo'n grote scrabble-woordwaarde :-) en naaien schiet er ook bij in. En ik heb zoveel plannen!
    Ik ben wel benieuwd naar die foto's, van jullie nieuwe terras.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och troost u: binnen twee weken vieren we de eerste verjaardag dat de schrijnwerker zei: 'ik kom volgende week de kast plaatsen'. Ze is nog niet af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kleine verbouwingen of grote, ze lopen nooit zoals ze willen,
    en geniet van de dingen die 'dan toch eens' afgeraken :-)
    En vandaag schijnt de zon dus ik hoop dat jullie hier kunnen van genieten,
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen