dinsdag 16 september 2014

Soms is lengte wel belangrijk!

Lengte, dat is niet altijd van belang. Toch niet volgens veel mannen. En ik geef toe, soms zijn kleine dingen gewoon beter. Een kleine courgette bijvoorbeeld, zoveel smaakvoller dan dat gigantisch exemplaar! Of jonge worteltjes!

Er is wel 1 ding waar ik consequent ga voor het moto “hoe langer, hoe beter!”, en dat is mijn wintersjaal. Een sjaal die zo maar 1 keertje met veel moeite rond je nek gedraaid kan worden, dat komt er bij mij niet in. 2 keer draaien en nog genoeg sjaal over om voor of achter de rits of knopen van je jas te stoppen, zodat alles lekker warm blijft. Heerlijk!

Ik maakte dus mijn eigen sjaal. Ik begon, volgens mijn instagram zo een 13 à 14 weken terug met breien. En nu is hij af, net op tijd voor de winter! Ik heb er niet constant aan verder gedaan, ik heb ook geen uren na elkaar zitten breien. Maar zo nu en dan wat voor de tv of in de tuin.
Ik gebruikte de stersteek. Ik zag die een tijd terug verschijnen bij Mina Dotter en het idee bleef hangen. Ik vond het zo een mooie steek! Ik begon vorig jaar een paar keer aan een sjaal. Maar het lukte nooit, geen idee hoe het kwam. Ik liet het maar voor wat het was. Maar kijk, het idee, dat bleef in mijn hoofd zitten. En toen er een lokale wolwinkel uitverkocht en ik een giga voorraad mooie wol kocht, begon het plan zich opnieuw te vormen in mijn hoofd.
Ik nam dus wol, breinaalden en een youtube-filmke bij de hand en begon nog eens. Hoera voor doorzettingsvermogen!

 
 
en glimp van een deeltje van ons nieuw terras, dat krijg je ook!


<3
 
 
In totaal gebruikte ik 4 bollen merino van 100 gram. De sjaal heeft dan ook de comfortabele lengte van 2.4 meter. Het mag nog eventjes zomer blijven, maar de winter, die kan ik wel aan!
Nu enkel nog de kindertjes voorzien van wat wollig gerief!

20 opmerkingen:

  1. Oh zo mooi deze sjaal! ook ik viel voor de Mina Dotter sjaals... maar wegens gebrek aan brei-ervaring, blijft het bij bewonderend kijken naar jullie versies!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die stersteek is het 'em wel. Zo mooi!
    Maar breien, hm, dat moet van in het 5de leerjaar geleden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. supermooi, ziet er zo echt 'ne gezelligen' uit...ik wou dat ik het kon...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Breien deed ik als kind heel fanatiek maar nu al jaaaaaren niet meer. Als ik dit zie kriebelt het wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou hem nu al aan willen (wegens snipverkouden). Goed hé, een uitverkoop van wol, want ik vind dat wol echt wel prijzig kan zijn! Hier gaan de kenners naar het 'vuil kot' in Luigne en dat mag je meer dan letterlijk nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk .... heb er wel geen geduld voor ... jammer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, waaw! Hij is prachtig! Inderdaad een supermooie steek. Ik ben echter geen breitalent. Hoedje af dus voor je prestatie! Verlang jij nu ook zo stilletjes aan naar de winter?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Die sjaals waren me ook al opgevallen bij Mina Dotter. Supermooi, maar ik kan totaal niet breien dus ik ga me gewoon wat verder verlekkeren bij jullie exemplaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt he, keischoon. En keijaloers, dat ook. :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi! Hier begonnen met haken, maar amai, dat gaat toch ook niet meer supergoed. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel schoon! Ik kom haast nooit de deur uit zonder sjaal. Toch nog maar eens een poging ondernemen ... ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, serieuze lengte, wat een volharding! Mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. laat de winter maar komen :-),
    lekker koud buiten en lekker zacht rond de nek,
    ziet er heel netjes uit,
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die sterresteeksjaal bleef ook zo op mijn netvlies branden vorig jaar ... ge zult er nog heel veel plezier aan hebben !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schoon schoon! Een sjaal mag inderdaad wat langer zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Supermooie sjaal! En als dat terras nog moet worden ingezegend...altijd kandidaat :-)

    BeantwoordenVerwijderen