donderdag 25 september 2014

Zachtheid

Dingen die fluffy zijn, waar hebben we hier ten huize Liezewiezewoes een zwak voor. We hebben 2 poezen, al fluffy op zich, dekentjes in langhaarige fleece, zachte wollen sjaals, een jurk-in-wording voor Mila met veel fluffy-gehalte...
Fluffy dingen hebben als voordeel dat ze bijna 100% zeker ook erg zacht zijn. En zachte dingen, dat voelen we graag op ons velletje.

Voor de herfst en winter hou ik wel van wat flanel op tijd en stond. Alleen jammer dat de meeste prints op flanel werkelijk op niets trekken, toch niet in de winkels die ik bezoek. Ik kocht dan ook enkel nog maar een soort wit, die ik als voering bij een jasje gebruik.

Toen ik een paar weken geleden wat aan het virtuele windowshoppen was bij Mon Depot, zag ik een stof, met erg mooie herfstige kleuren. Bij de vermelding stond dat het katoen was, maar erg zacht aanvoelt. Ik was nieuwsgierig, ik bestelde en zag al een mooie jurk voor me hangen.

Probleem was dat ik graag een eenvoudig maar perfect zittende jurk wou voor Mila, met lange mouwen. Om eens niet eindeloos te moeten zoeken naar een passende trui en/of rolkraag.
Dat is niet of nauwelijks te vinden. In een Knippie kom je al eens iets tegen met lange mouwen. Maar qua breedte kan je daar dan wel 4 kinders in kwijt. Dat is nu niet direct een flaterend model voor Mila. Voor niemand eigenlijk ma soit.

Maar geen nood! Ik verkeer in een bevoorrechte positie! Ah ja, ik kreeg sneak peaks van Griet haar nieuwe boek, ik weet wat er zal in komen te staan. En ik weet ook dat ik zeer ongeduldig sta te trappelen om dat boek te hebben! Mindblowing, ik zeg het u!

Maar even terug naar de jurk dus. In het boek staat een jurk, met lange mouwen. Perfect bleek die! De stof trouwens ook. Werkelijk heerlijk zacht! Flanel-zacht! Ik voerde dan ook het bovenstukje met dezelfde stof.



strike a pose honey!


Aan het bovenstuk rimpelde ik gewoon de stofbreedte voor de rok.


Maar zie nu es wat een gewoon perfecte laarsjes dat dat zijn! Werkelijk zeg!

 
De laarsjes komen van bij Raaf en Vos, evenals de kniekousjes van Collégien.
 
En dan kunnen we nu gezamelijk zitten afwachten, tot dat nieuwe boek er is!

12 opmerkingen:

  1. Toeme, nu ga ik het boek toch moeten kopen ... Perfecte winterjurk voor de meisjes ! Heel mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh mooi! Die bottekes zijn inderdaad wel echt mega, ze is helemaal herfst proof nu. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. echt schoon, en dat zoek ik nu ook se! wanneer komt het boek juist?? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel schoon! Heb dezelfde kniekousen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wacht mee! Comfy jurk trouwens, dat zie je zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schoon gerief!
    Hier ook een afwachtende ziel die een beetje jaloers is op uwen sneak ;)
    En die botjes, die wil ik in mijn maat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Neem me even niet kwalijk dat ik echt afgeleid werd door alle accesssoires bij de jurk, vooral dan hoedje en laarsjes ! Maar die jurk werd naderhand bekeken ... duidelijk ook een pareltje !!! (en met lange mouwen ! ik zal hier kunnen scoren bij mijn nichtje !)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zal dochterlief de jurk ook met zachtheid behandelen :-)?
    en wat een leuke accessoires!!!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi,

    We sent you an invitation for an event this Saturday in Brussels, have you received it well? Feel free to ask for any question at rjacques(at)buzzparadise(dot)com, we would be glad to welcome you!

    All the best,

    The BuzzParadise Team
    http://www.buzzparadise.fr/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, een schoontje! Laat dat boek nog maar wat wachten, ik moet mijn moonrabbit nog maken! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gho ja, een ferm kleedje. Ziet er warm én zacht uit! En ja dat boek, ik ben ook al curieus!

    BeantwoordenVerwijderen