donderdag 30 oktober 2014

retro vibe

Ik weet meestal wel wat ik wil. Maar heel soms ben ik compleet het noorden kwijt.
Momenteel zit ik in twijfel over mijn 'stijl', eventueel compleet gebrek daaraan, en combinaties. Qua huis dan toch. Ik hou erg van lieflijke oude dingen: een mooi oud bloemenservies, een antieke kast, een vergulde spiegel. Maar ik hou ook van de oranje seventiesstijl, retro prints, melanine spul. En om dat nog erger te maken, zo hier en daar een moderne toets, grote ramen en veel licht, witte muren, dat kan me ook bekoren. Compleet het noorden kwijt dus.

Ik besloot dat gewoon allemaal te combineren, Want hé zeg, ik hoef helemaal niet in een boekske te staan als eigenaar van een compleet huis in harmonie. Die combinatie van stijlen, dat licht chaotische, dat ben ik, helemaal ten top. Ik heb een zware houten tafel in de eetkamer staan en ik droom van witte Eams stoelen om daar rond te zetten. Ooit. En op die tafel komt dan mijn oude waterkan met oranje bloemen op die dienst doet als vaas, recht uit de jaren 70.

Ook qua kleding varieer ik erg. Van helemaal comfy met een losse jeans, all stars en trui, naar een retrojurk van Assemblé, terug naar een jumpsuit met pumps.
I was feeling a bit retro, een paar weken geleden. Ik dook in mijn kast en haalde daar een kleine lap stof uit. Die stonk naar muffigheid. Die lap, die kwam van de zolder van de Bomma, en die lap, die zag haar laatste daglicht in de jaren 60. Tot die een jaar of 2 geleden naar mijn kast verhuisde en daar toen ook nog wat onaangeroerd bleef liggen.

Een korte rok zou het worden! Want dat had ik nog niet.
Mijn laatste korte rok dateerde van toen ik 16 was en een jeansexemplaar kocht. Als er nu eens iets is wat ik zelden erg flaterend vind, is het een korte jeansrok. Dat zit ook nooit comfortabel. En dat draag je niet meer als je de 30 nadert vind ik persoonlijk.
Een korte rok dus, in de bomma-bloemenstof.

De Vent nam de foto's en had als taak mijn gezicht NIET te fotograferen, wegens niet voor publicatie vatbaar. We houden het op erg weinig slaap en een veel te lange werkdag. We mogen al blij zijn dat ik kleren aanhad en niet mijne pyjama.

Ik stak een gewone zwarte rits in achteraan, die zichtbaar loopt. Al moet je goed kijken door de donkere stof.
Het patroon van de rechte rok is dat uit het rokjesboek van ZsaZsa, maar dan wel zo een 20 cm korter ofzo. Ik moet al nooit extra zoomwaarde rekenen bij die patronen wegens niet zo groot van gestalte.

Beetje flou, maar De Vent deed zo zijn best dus gebruiken we de foto maar.
 
 
De Vent vond ook dat ik maar wat meer moest poseren, gezien Mila ook altijd poses moet aannemen en sprongskes moet doen...
 
Je kan er dus ook wel wat zot in doen, in zo een bomma-bloemenrok. Het zijn echt diolen, het rekt wat, niet te veel, en rimpelt nooit.

En in de categorie: 'je hebt geen fotoshop vandoen om es rare foto's te pakken'
Geen idee waar mijn been heen is, maar ik verzeker u, ik heb er nog 2!
 

24 opmerkingen:

  1. Hahahaha zotte doos! Wat een schoon benen zeg. En prima modellenwerk. De rok staat je super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof! Een rokske en foto's waar je spontaan vrolijk van wordt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Love het stofje! Maar ben echt jaloers van je schone, gladde benen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar zo cool! Die rok staat u fantastische, schoon model, schoon stof, schoon been (benen?). En oh, ik herken heel uw 'wat-voor- (indien enige) -stijl-heb-ik-eigenlijk'? Laat ons het houden op eclectisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij zijn echt wel uit hetzelfde hout gesneden, denk ik, ik pik ook graag van meerdere walletjes mee ... en kan niet altijd goed kiezen enzo ... 'eclectisch' zie ik bij Mieke! Dit moet ik onthouden!
    Oh ja, en dragen hoor, dit rokje, staat je super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love it!
    Gelukkig dat je nog steeds 2 benen hebt. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tof rokje, staat je super! Foto's zijn de max, complimenten aan je vent!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha, gij zotte-met-één-been! Ik ken dat, zo vanalles een beetje. Ik had dat ook, vroeger. Maar toen ik 39 werd ben ik saarmee gestopt en probeer ik één stijl te volharden. De rest vind ik nog altijd schoon maar koop ik niet meer. En uw bommarok? Schitterend, die is echt mooi en zou ik zo kopen! Wel een retrostof maar géén retro-snit, dus dat past perfect in mijn kraam. Lovely!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoiets kon ik ook geschreven hebben ;) en nog dit: mooi benenwerk!

      Verwijderen
  9. Graaf rokske!! En soepel ook precies of ligt da aan u? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Met zo'n stel mooie benen mag je gerust korte rokjes dragen.En ik zie ook heel veel graag,er is ook zo veel te zien en te koop,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n schoon stofje, dat kan alleen maar een geweldig mooie rok opleveren hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hahaha ! En meteen had je ook al een gymnastieksessie achter de rug ;-) Superleuk rokske !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat het leutig is, die rok en die foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, uw poses!
    Hebt gij zo van die blinkende dansereskousen aan, of is dat maar een gedacht?
    (ik heb zo ook 3 paar liggen hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neenee ik heb die aan :D Ssssst jong, mijn geheim om zeep nu :D

      Verwijderen
  15. Ik heb dat ook, vanalles mooi vinden. Maar zoals eva zegt, misschien houden we daar binnen een goei tien jaar ook mee op.
    Over uw rokske kan ik niks dan goeds zeggen. Mooie stof! Toffe foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. doe nog maar héél véél zottekes (en héél af en toe toch maar eens serieus, je bent toch al rond e 30 :-) in dat mooi rokske!
    herkenbaar!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel leuk stofje.! en mooi rokje natuurlijk heb jij er van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen