donderdag 23 oktober 2014

Tussenseizoenproof

Tis zo wat tussenseizoensweer en ik hou niet van tussenseizoensweer. Ik vind dat zowat het lastigste ever om kleren te zoeken die daarin passen. Want dikke winterjassen, die zijn nog veel te warm. Maar soms zijn die lente-zomerjasjes dan weer veel te dun. En draag je al je laarzen? of nog niet? En is het al kousenbroeken-toegelaten?
Soit, lastige keuzes, op sommige dagen ben ik daar beter in dan andere.

Mila, die kan nog steeds in haar Jackie, Nena, die kon nog wat tussenseizoensgerief gebruiken. Met een jasje op de eerste plek, want haar Jackie, die werd een week of 3 geleden echt te klein. Het buikje eh, het buikje...

Nena is een beetje een wild geval. En een wild geval, die heeft graag wat plek in een jas, plek om in te bewegen. Iets wat bij  stoere Maëlle beter ligt dan de stijlvolle Jackie.

Stoere Maëlle werd het dus, weliswaar in een stijlvol stofje. Best of both worlds nietwaar.

Model in kwestie, die had er niet zoveel zin in eigenlijk. Ook al had ik net haar schoenen gepoetst voor de gelegenheid!

Broekhangen, dat was eigenlijk dé bezigheid van den dag


en erg hard wenen, toen we van de broek afgeplukt werden.
Mijn moederhartje breekt alweer als ik haar zo zie wenen. Dus speelden we maar verder van fotoshoot, zonder model dan.


Fotogenieke plooi. Ik stikte alle plooitjes wel 1,5 cm dicht. Het is vrij dikke stof en ik vind dat de plooien dan mooier vallen.



De knoopjes passen perfect bij het jasje. Ik kocht er eens een hele voorraad op een uitverkoop.
 
 
De grote fans van mijn blog vragen zich nu misschien af: Allé jong, paars, gij ziet toch nie graag paars?

Awel nee, ik zie nie graag paars. Maar sommige tinten van paars vallen mee, zeker als die dan in combinatie gezien worden met andere kleuren. En dat is hier het geval. De tint van paars valt al goed mee en er zit ook een mooi hemelsblauw verweven in het patroon, wat het eigenlijk meer een blauwe schijn geeft onder bepaald licht.

Het jasje is volledig gevoerd met een blauwe matelassé. Ik kocht beiden stofjes een tijd geleden al In Den Beer.
Tussenseizoensklerengewijs zijn we hier toch weer al een stap verder. Nu nog de sjaals en mutsen eens verder afwerken. Of is dat dan specifiek winterspul?



9 opmerkingen:

  1. Oh, ze had duidelijk haar dagje niet. Maar ik kan er wel uit opmaken dat ze veel deugd van deze 'Maëlle' zal hebben. De knopen zijn idd chique vondsten. En ja, paars, voor mij kan het wel, maar dan moet je het in het geheel zien hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het breekt mijn hart, die tranen! maar het jasje is wel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooie Maëlle! De paarstint van de stof en knoopjes passen perfect! Hier zal je dochter nog veel plezier van hebben, ook al beseft ze het duidelijk nog niet op de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een pracht-jasje! Die knopen passen er gewoon perfect bij, helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach toch, dat koppeke.... Maar prachtig jasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ocharme die Nena ! Maar ze staat wel beeldig in haar jasje !! (en mutsen en sjaals zijn wintergerief hoor, nog een zee van tijd !)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het een hele stijlvolle jas (met toffe knopen) voor "nen breuker" zoals wij dat zeggen :-)
    En broekhangers kunnen je moederhart echt breken :-), we kennen het.
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Manman, zo bleitende peuters, het is me toch wat! Nu moet ik daar echt mee lachen, met die foto, vroeger kon ik daar ook echt niet tegen... Maar wel een very stylish jasje zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het vooral erg dat gij al aan jas 6 zit ofzo en ik exemplaar één nog niet eens geknipt heb. Shame on me!

    BeantwoordenVerwijderen