dinsdag 11 november 2014

Groovy baby

ik kocht ergens in maart op het stoffenspektakel een lap gebreide stof, wat roest oranje met een gouden spikkel erin. Gezien ik ook een meisje ben, en wel hou van wat bling op tijd en stond, wou ik er een trui voor mezelf uit maken.
een simpel model. Zo een model met aangetekende lange mouwen en een brede band onderaan. Toeval wou dat ik een soortgelijke trui had.
Simpel dus. Ik pak die trui, teken die over, hup met de overlock en daar heb je een trui zeg!
Of wel ja, dat was het plan.

Laat het ons houden op: er liep iets fout met veel te smalle mouwen om van de rest nog maar te zwijgen... Plan B dus.

Plan B betreft hier meestal: krijg ik daar nog iets uit voor een koter? In dit geval: Ja, ik kreeg hier iets uit voor een koter. Koter 2 om precies te zijn. 
Ik wou een los model voor Nena en koos nog maar eens voor een topper hier
Of dat was toch plan B... Ik knipte de kleinste maat, die te lang bleek te zijn. Uiteraard geen probleem, hup, stukje korter dan maar! En wel ja, daar liep het fout. Geen idee hoe het kwam, maar ik knipte er veel te veel af. Een tuniek dan maar. 
Met een leggingske. Die ik ook 2 keer moest maken, wegens eerst veel te klein uitgevallen. Die stof rekt niet echt mee, ondanks de benaming wintertricot. Maar uiteindelijk kwam er toch een tenueke.


met een rolzoom onderaan.







Al bij al vind ik deze groovy glitteroutfit er wel mee door kunnen. Het is geen topper, 'moh het doe nekeer oan eh' zeggen ze hier. De stof van de legging is dezelfde als die van de broek van grote zus
Grote zus besliste wel al dat ze de stof niet zo mooi vindt, wat wil zeggen dat ze de broek waarschijnlijk niet zo vaak zal dragen... Moederschap, das toch altijd een beetje afzien.

16 opmerkingen:

  1. Mo hoe schattig, dat tenueke.
    En zie ze gaan zeg, cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Nena, een topperke! Het staat haar, een echt herfsttenueke: tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! en grappig ook want ik kocht een gelijkaardig lapke op een stoffencircus. Al denk ik dat het mijne iets zachter geel is...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alé, ik ben blij dat je er uiteindelijk toch nog een outfit uit gekregen hebt. :-)
    Jammer van jouw trui, volgende keer beter?!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De aanhouder wint. Het is nog een leuk outfitje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gij hebt al drie succesvolle jassen gemaakt, het mag ooit wel eens tegenzitten! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik wil een trap van vergelijking verzinnen, maar ik kom er niet dus bij deze gewoon een 'oooo' en een oprechte glimlach :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ondanks het tienvoud aan tijd die in deze 'snelle' outfit kroop, vind ik het prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen