donderdag 6 november 2014

Ontlading, met fierheid

Als ik het zo zit te bedenken, is het wat raar. Beetje ongewoon misschien. Hoewel niet elke familie elkaar echt goed kent, dus zo ongewoon is het dan misschien niet. Zeker al niet als het hier gaat over achternichten en -neven.

Maar 4 jaar geleden, toen kende ik haar nog niet. Hoewel het zeker en vast familie is. Achternichtjes, langs vaderskant. Heel bizar begonnen ook, die kennismaking. Door een tip van de plaatselijke kinderkledingwinkel waar nog mijn geboortelijst van Mila had gelegen. Die madam zei me: 'Awel, ge moet eens gaan kijken op internet, die maakt kleertjes voor haar dochters en ik denk dat jij dat wel mooi gaat vinden. Zijn jullie geen familie toevallig? Want jullie hebben dezelfde familienaam!'
Er gingen geen bellen rinkelen, want familie, ik zou dat wel ergens vaag kennen dan zeker?

Ik contacteerde haar eens omdat ik graag wou leren naaien, ze nodigde me uit voor Sewing is Fun, we ontdekten toevallig dat we familie waren en kijk jong, voor ge het weet hebt ge der een nieuw familielid én beste vriendje bij!

Enorm meegeleefd heb ik, die boekenschrijfperiode! Veel oh's en ah's rondgestrooid, verward gekeken bij uitleg van kledingstukken om daarna het licht te zien, met veel plezier teksten nagelezen, peptalks gegeven en een kindeke uitgeleend voor de fotoshoot.
En fier jong, dat ben ik! Fier dat ze dat zooooo goed heeft gedaan! Fier op het zware werk dat ze heeft verzet, fier op de creativiteit, fier op haar gehele persoon.

Zo fier, dat ik maandagavond, ongeveer 1 uur na ontvangst van het boek, al een het tekenen en knippen ben geslagen! Want broeken! Het grootste kind heeft broeken vandoen! Dringend! Want het kind heeft enkele pullovers liggen en geen broeken die ze aan wil doen én op die pullovers passen.
Er werden dus enkele exemplaren geknipt en er werd al eentje afgewerkt. Het is de rechte deftige broek, zonder zakjes.

En voor u nu verder leest en denkt: Mens, leer es combineren jong! Neeeee, ik koos dat t-shirt NIET. Mila had geen zin in fotoshoot, tenzij ze zelf haar styling mocht doen. De hoofdloze foto's zijn dan ook voor een reden. Want 3 diademen en 8 bloemen in je haar, dat is wat veel. Less is definitely more in dat geval!



Zie hoe schoon dat aansluit aan die poep!

Kleine zus wou persé mee op de foto (en ik ontdeed Mila van al haar hoofdtooisels)

Beste vriendjes


met een echte rits!
 
De broek sluit bovenaan met een kamsnap, maar ik vergat een foto te maken.
De stof kocht ik onlangs bij Mon Depot en komt uit de strass-collectie. Het is een dikke wintertricot. Ik kocht dat nog nooit eerder. Je moet er wel rekening mee houden dat dat niet erg rekt. Ideaal wel voor een broek. Dat rafelt ook niet, dus minimaal afwerk-werk.
 
De broek komt vrij hoog in de taille, wat er voor zorgt dat poepjes mooi bedenkt blijven bij buktoestanden. Het volgende exemplaar tekende ik wel iets minder hoog, om eens te zien wat dat gaat geven.
Maar de kop is er dus af! Laat maar komen, al die mooie SVDHZ2-naaisels!

 


13 opmerkingen:

  1. Van 't moment dat ik het boek bemachtig, doe ik met je mee :)
    Hoewel hier eerst zonen-gerief van onder de machine moet komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi mooi die naaisels. En hé jammer dat er geen foto is met de weelderige hoofdtooi... taferelen die we hier in huis ook meemaken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk en mooi geschreven!!! chapeau voor griet en jouw modellen. ik kijk uit naar het boek! en grappig,ik dacht dat jullie bij wijze van spreken elkaars deur plat liepen van kinds af aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zit haar goed!
    Wat ben jij snel!
    En hoera voor het ontmoeten van familie en de vriendschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik geef toe, ik dacht even, mens leer eens combineren ;) maar een beetje meewerkend kind dat graag zelf haar eigen stijl ontdekt is net iets belangrijker (zo wordt ook hier met vallen en opstaan geleerd). Toffe broek seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk, zowel broek als post. Zeer vergelijkbare taferelen hier, behalve dan dat ik daadwerkelijk nog moet leren combineren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo herkenbaar, die "ik weet toch wel wat mooi is"- meningsverschillen. En waar is die kleine meid uit de kookpot naartoe???

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allé, ik verlang al naar morgenavond om het ook eens te mogen bewonderen !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah, het boek is uit! Ik was maandag nog snel eens binnen gesprongen bij de boekhandel, maar neen, toen lag het er nog niet...
    Vrolijk broekje is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De max, zo'n comfie broek. En fietheid: terecht! Fier op Griet, maar ook fier op die prinses van u. Ik doe dat boek open en kan mijn ogen niet van die prachtige foto afhouden. En dat haaar! ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. FieTheid bestaat niet he, het is fieRheid ��.

      Verwijderen
  11. Wat een fijn verhaal,
    en wat een mooie afwerking van die broek.
    Ik hoop het boek snel in handen te hebben!
    de zussen samen tegen de kast vind ik een geweldige foto!!!!!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen