maandag 17 november 2014

Sparkel voor Kerst

Ik doe een beetje aan stofjes opwerken uit de kast. Het is eens vandoen zeg. Want ja, stofjes, die lijken soms een goed idee, om een paar maand nadien totaal dat niet te zijn. Je ontgroeit sommige stofjes ook wel gewoon, psychologisch gezien dan. Of een stofje was ooit erg hipster enal, om dan een jaar of 2 na aankoop vooral erg fout te zijn. Een opruim- en verwerkingsactie is dus geen slecht idee.

Glitter, zilver en goud zijn nu vooral erg in. Ik kocht in september dan ook een groot stuk zwarte stof met gouden tekening bij Ella en Basiel. Prachtig is ze, die stof! Ik kocht ze met de bedoeling een feestjurk te maken voor mezelf. Kerst en Nieuwjaar kunnen wel een beetje extra sparkel  gebruiken.

De June Dress, die stond ook al vrij lang op mijn lijst, maar kwam er nog nooit van. Tot nu dus. In de zwart-met-gouden-stof, nu die nog hip is.

Ik nam mijn maten, tekende, en stelde vast dat June enkel een belegske heeft. Wat niet te doen is voor een jurk die je in de winter wil dragen, gemaakt in een erg fijn katoentje. Volledig voeren dus die handel!

Ik stak de jurk in elkaar zoals ik alle jurken voor mijn meisjes in elkaar steek, maar vergat even dat ik niet kon keren wegens een achterpand in 1 stuk en blinde rits in de zijnaad. Ik tornde dus maar een schoudernaad open, keerde zo, en naaide de schoudernaad van de buitenstof en de voeringstof dan via de onderkant van het bovenstuk toe, als je dat even kan volgen.

En het eindresultaat, dat is er eentje waar ik verdikke content mee ben!  Het is denk ik mijn mooiste naaisel voor mezelf tot nu toe. Dat ik nog niet zo veel stukken voor mezelf naaide, dat laten we hier even buiten beschouwing.
Voor die jurk wou ik graag mooie foto's, en tja, De Vent, daar is geen fotograaf aan verloren gegaan... Dus werd de hulplijn maar gebeld.

 



De voering van de rok werkte ik af met goudkleurige biais.

Ik hou van dat v-tje op mijn rug!

Kijk hoe schoon die print is zeg!

de taille van de jurk verlaagde ik een dikke cm, ik vond dat mooier. Zo vallen de plooien van het rokdeel niet net onder mijn borsten.

Mijn favoriete schoentjes, van bij Zoot.

Ideale jurk om cocktails te nippen!

Blink accessoires. De armbandjes zijn van H&M

Ketting en oorringen komen van Veritas.

en na de shoot ontdekken dat mijn Frouke er wa raar bijlag...
 
Ik ben al klaar voor de feestdagen, nu de rest van de familie nog.

48 opmerkingen:

  1. Prachtig! Het staat je beeldig! Laat die feestdagen maar komen, lijkt me!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooie jurk en ook hele goede fotos!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap kleedje in een heel mooi stofke. Jij gaat schitteren met de feestdagen.

    Steentje
    www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je staat er beeldig mee en ik kan beamen dat ze prachtig genaaid is! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw! Helemaal àf, jij straalt in zo'n prachtige jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gemaakt! Ideaal voor met de feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Keimooi! Het modelletje staat je prachtig, het stofje zorgt voor de feestelijkheid en het biaisje is super, de schoentjes en juweeltjes zorgen voor de finishing touch. Jij bent helemaal klaar voor 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig Annelies! Wedden dat jij de show zal stelen tijdens de komende feestdagen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Moh zeg, hoe stijlvol kunde zijn?! Echt super geweldig schoon, love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Totaal plaatje klopt als geen ander : dikke proficiat , hoor !!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zalig! Ik ben direct na uwe laatste foto gaan terugscrollen om dat frouke te checken, uiteraard. en idd, nu je 't zegt, een beetje gelijk die van mij gaat liggen als die niet gestyled wordt. Maar het viel totaal niet op wegens het hoge bling-bling gehalte van deze prachtige outfit! Die hulplijn van u, kost die veel per uur? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ge hebt geluk dat je op anderhalf uur rijden van bij mij woont, anders zou je nog wel eens spijt kunnen krijgen, van dat genereuze aanbod Griet ;)

      Verwijderen
  12. Zie hoe schoon, ge straalt en sprankelt helegans! En niks mis met uw frouke zalle! Prachtjurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze jurk is er één om U tegen te zeggen! Magische kerst komt eraan! En nu voor de meiden ook bling bling?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oh, jij maakt nu alle vrouwen jaloers!
    Het is een prachtexemplaar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oooooh! Hoe mooi! Die blijft voor altijd in de mode, zéker van!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo mooi dat stofje,dat model van kleedje en jij zelf ook!Je hebt dat goed gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Olala, heel knap! Mevrouw kan gaan feesten. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oelala, chique dinges! De schoentjes, de accesoires, en dat gouden biais'je, prachtige outfit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Knap! zwart en goud ligt hier ook klaar voor mijn feestkleedje. Nu nog durven beginnen ;)

    BeantwoordenVerwijderen

  20. Waaaaauw mooi!

    Ook bij mij een goudkleurige June voor de feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw, je straalt! Prachtige jurk, dat worden knallende feesten!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo, zo zooooo mooi !
    En ik ben ook helemaal verliefd op je schoenen :)
    Top-outfit

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw! Met gouden schoenen en al!
    Laat die feestdagen maar komen, je bent er duidelijk klaar voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Je straalt gewoon in die jurk !!! Je kunt er niet genoeg complimentjes voor krijgen ! Echt !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. chique madam! Wat een mooie foto en mooi gecombineerd met de schoentjes en de ketting! Laat kerst en nieuw nu maar snel dichterbij komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. WOW! Zo chic! Maar ja, ne schone kerstboom moet ge versieren hé.
    De Vent gaat u goed mogen vasthouden :p.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ze is prachtig!!! Maar dat wist je al ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. How jom, naaiskes!!
    Ik ben ook wel zwaar fan van uw schoenen! Zeerrrrr zwaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. terecht dat je er verdikke content van bent,
    je schittert!!!
    en die schoentjes, i like maar zou ze zelf nooit durven dragen RESPECT :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wauw wat een leuke outfit!

    Vele creatieve groetjes,
    Het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen