woensdag 19 november 2014

the power is in the flower

Mila en broeken, das geen ideale combinatie. Stille getuigen zijn de 2 splinternieuwe skinny jeans in haar kast, 1 keer gedragen. Of nee das overdreven. 1 keer gepast, in de winkel dan nog, en goedgekeurd door dochterlief. Maar eenmaal thuis gekomen toch nooit willen aandoen.

Soms zijn broeken nu wel eenmaal makkelijker dan jurken en truien. Tijdens een boswandeling, of tijdens het kleuterturnen op school.
Nadat ze deze broek alleen voor de show eens aandeed koos ze zelf een stofje met bloemen uit de kast. En die werd een broek. Die ze gelukkig wel aandoet. Hoera voor deze broek!



Ik verlaagde het patroon uit SVDHZ2 een kleine 4 a 5 cm, want het origineel kwam een beetje te hoog vond ze.
Ik stikte ook een elastiek in het achterste deel van de tailleband zodat ze mooi aansluit aan de poep. Mission accomplished.

Sluit met een kamsnapsknopke



Er volgen zeker nog broeken, het kind heeft er toch meer dan 1 vandoen ook eh.

14 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik denk toch niet dat ik SVDHZ2 zal afwachten en het risico lopen dat die toch niet onder de kerstboom ligt... Ik wil het NU!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een schoon broek! Méér dan geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een schoontje! En voor die skinny's heb ik hier nog het één en het ander om ze te pimpen. Misschien wil ze ze dan wel aandoen? Laat me maar iets weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! En herkenbaar, dat broekengedoe. Dochter weigert ook broeken terwijl ik haar zo graag zie in een broek. En als ze dan eens na lange onderhandelingen toegeeft, moet er toch nog een rok overheen. Pfff...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schoon broekske! Ook ik zal ook een stofje met Mickey mouse allures uit de kast moeten toveren om mijn meid er in te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo tof! En die laatste foto zegt het helemaal Nog van da mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi ! Goed idee van de sluiting te maken met een kamsnap, helemaal kleuterproof. Ik heb dat stofje hier ook nog liggen. Wat zal ik er eens van maken ?
    lieve groetjes,
    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoera voor bandwerkproductie! Het staat haar nochthans mooi, dit broekje!
    -dochterlief draagt hier ook niet veel broeken, maar toen ze onlangs de te-klein-geworden-Jacob-van broerlief aantrok was ik zooo verliefd. Ik maak er nog!-

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toffe vrolijke broek, voor de grijze herfst/winter. Dat broekenprobleem heb ik hier nu niet, voorlopig doet ze nog aan wat ik haar geef, broek, kleedje, rok, maakt niet uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En en en? Blijft hij een topper? Hou ons op de hoogte hé :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja voorlopig wel! Hij kwam al 2 keer uit de kast! hoera!

      Verwijderen