dinsdag 9 december 2014

Oh deer!

Stoffen in fotoprint, erg fijn allemaal. Het is verbluffend welke details ze op een stof kunnen printen. De kleuren zijn vaak erg levendig en je bij het bekijken van de stof ontdek je altijd iets nieuws.

Het is ook heel erg 'in' allemaal, die fotoprints. Bijna ben je de rare als je nu niets hebt waar een beest staat op geprint. Nogtans hou ik me niet vaak bezig met zo trends. Ik draag en maak wat ik zelf mooi vind.
Ergens begin van de zomer bestelde ik ergens een stof in fotoprint, wat een toevalligheid. Bambi's, want dat vind Mila leuke beestjes. Omdat de kleuren wel erg herfstig waren bleef de stof dan ook even liggen.
Ik wou ook de komst van SVDHZ2 afwachten, voor het nieuwe model, de goeie maten en de mouwtjes.

Mila houdt nog steeds van wijde rokken. En ik vind haar nog steeds enorm schattig in wijde rokken, dus dat komt goed uit.

 
weg mooie krulletjes! Maar wat een mooie natuurlijke kleurschakering heeft dat kind toch!


 
'Zo breed kan dat gaan mama!'


 
Ziet u daar ook die, weliswaar niet zo gelukte, poging om de print door te doen lopen?



 
Ik nam 2 keer de stofbreedte om de rok te rimpelen. Die door mijn poging om het achterpand te laten doorlopen, net iets korter valt dan ik gewoonlijk maak. Maar, pittig kort, dat is ook 'in'.


 
Om het geheel niet 'echt wel gewoon veel te kort' te maken, koos ik voor een biais om de rok af te werken, om geen enkele cm verloren te laten gaan. Hierdoor valt de rok ook wel iets wijder onderaan vind ik, wat een mooi effect is bij deze jurk.

 
een warm rood spits kraagje, dat ik doorstikte bovenaan zodat ze mooi blijft liggen en niet opwipt.
 
Herfstige jurk: check!

21 opmerkingen:

  1. Allé, Mila is tenminste weer helemaal mee, op het schoolplein ;). Schoon gerief. Ik hou wel van dat pittig kort. Als de benen het kunnen hebben tenminste - nu is dat bij kinderen meestal we het geval :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad heel schattig die wijde draaiende rok! Een echte herfst prinses!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi! Leuke combinatie en prachtstof!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou wel van pittig kort, én van de print. Een echte kleine-meisjes-jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen fan van fototoestanden hier maar het jurkje kan me wel bekoren... schoon prinses!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei, dan ben ik -ongewild- een rare :) fotoprints kunnen mij nog steeds noet bekoren. Maar wel mooi gemaakt en een leuke zwier!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik vind het eigenlijk vooral raar dat je dan als raar wordt bekeken :D Ieder zijn eigen stijl, laten we daar voor gaan, zonder commentaar :) Hoe fijn zou dat zijn!

      Verwijderen
  7. Mooi! Het kraagje maakt het speels, de biais waardoor het rokje wijd staat zal ik onthouden en die doorlopende print...dat ligt aan het hert, het kon niet blijven stilstaan voor de foto...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inderdaad : check! Super mooi! En kei mooi gecombineerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Supermooi ! (en uw dochter heeft echt prachtig haar !)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo tog met dat kraagje. Ik net zoals Jo dacht ik ook meteen :" wauw dat haar!"

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik had je poging om de tekening te laten doorlopen al gezien voor ik je tekstje las, goed geprobeerd,
    zelf geen fan van fotoprints, dochterlief echter wel,
    ik ben fan van haar schoenen ;)
    mooi plaatje
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  12. prachtig jurkje.... ze straalt en daar doet een mama het toch voor hé :)

    BeantwoordenVerwijderen