zaterdag 3 januari 2015

After all, I'm still standing

Kerstvakantie, die is voorbij gevlogen. Ik keek vreselijk hard uit naar die 2 weken verlof. Rust, tijd, lang slapen, gezellig doen... Allemaal voorbij gevlogen voor ik het goed doorhad. Fijn was het zeker, maar nu nog slechts een herinnering.
Ik deed erg weinig van internet, en veel meer van spelen met kindjes, tijd nemen om te koken, afspreken met vriendjes, languit voor de stoof haken en series kijken op Netflix. This was the life, aan dit kan ik wennen.

Op oudejaarsavond werd er gevierd bij ons thuis. Gezellig met nog 2 bevriende koppels en de kinderen. Ik kookte dus en was al een paar weken mijn menu aan het samenstellen.
Voor het dessert werd het moeilleux-chocoladetaart met een bolletje ijs en een bananenslaatje met notenmengeling. Dat bolletje ijs, dat wilde ik graag 'presenteren' in een zelfgemaakt chocolade potteke, een idee wat ik al erg lang geleden pinde op Pinterest. Daar kwamen ballonnen aan te pas, die je moest dippen in de gesmolten chocolade. Piece of cake.
Ballonnen werden licht opgeblazen (we wilden een klein kommetje, geen coup vanille familiale), chocolade gesmolten, een bakpapiertje klaargezet voor alles op te zetten. Voorbereidingen alom!

er werd gedipt, er werd goedkeurend gekeken, er werd op het papier gezet, er werd opnieuw gedipt en toen werd er aangevallen. Ik, door de ballon in die net werd gedipt. Een heuse ontploffing. De ballon, die had een gevoelig velletje zo bleek. Chocolade-explosie doorheen de hele keuken. Chocolade in mijn haar, op mijn gezicht, op mijn kleren, op de muur, op de deur, op het plafond. En dat 3 keer, want de 2 volgende ballonnen lapten me dat ook. Toen gaf ik het op. En het ijs werd gewoon op het bord geschept. Dat ging ook om te eten.

Pinterest fails in 2015? Check!

En uiteraard wens ik jullie allemaal een geweldig, gelukkig en gezond 2015!

15 opmerkingen:

  1. Ik heb dat ook ooit gepind, maar nog niet getest. Chocolade goed laten afkoelen dus. :-) Ook voor jou de beste wensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dat vorig jaar getest en raar maar waar maar met een gekleurde ballon lukte het niet en met een witte wel, de gekleurde bleven er na het afkoelen in plakken. Explosies heb ik niet gehad, gelukkig ;-)
    Het was een grote hit en ik heb het daarna nog eens herhaald en toen heb ik de ballonnen ingevet met een beetje olie. Dan ging het supermakkelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha... dat moet een zicht geweest zijn! Geen foto ??? Ik ben nu al dankbaar voor jouw blunder én de tip hierboven... de dag dat ik het eens probeer zal ik ongetwijfeld aan jou denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha :) leuk he die kerstvakantie. Ik vind het de enige vakantie waarop niets moet behalve eten en drinken. Want ah ja, het is slecht weer dus we hoeven niet per se naar buiten. Dus lang leve pyjamadagen! En pinterest fails :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat balen zeg? En nu, kom je nog steeds chocoladespetters overal tegen??

    Van een vriendin kreeg ik net de tip om de balonnen niet te hard op te blazen en idd dd chocolade niet te warm... Na het uitharden laat je de ballon het beste zachtjes leeglopen om knallen en breken van je kommetje te voorkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend, ik kom niet bij - maar wel ellendig voor jou, een ontplofte chocoladekeuken zal wel geen zicht geweest zijn... Ik onthoud 'twee plezante weken en een fijne avond' ;). Alle goeds in 't nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. LOL beste blunder van 2015 tot nu toe. Of was het eigl nog 2014 toen. Whatever, ik zie het in alle geval helemaal voor mij :) mijn beste wensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mss kon je uw bolletje ijs in je ontplofte chocoladekeuken presenteren? Was ook eens iets anders geweest :-). Wel goed dat je dit verhaal hier deelt zo weten we dat we onze voorzorgen moeten nemen als we dit uittesten want het staat ook op mijn pinterestlijstje...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik lig dubbel hier! Wat had ik dát graag irl gezien :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 't schijnt dat chocolade goed is voor de huid, jong! ;) Fijn 2015

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het spijt me echt, maar ik zit hier dus echt te lachen achter mijn computer :-D

    Ik pinde die kommetjes ook al, maar peis dat ik dus nog maar best even wacht om ze te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Reacties
    1. nee jom! Ik was zo kwaad op die ballon dat ik prompt al die chocolade opat!

      Verwijderen
  13. :-) wat een avontuur voor een klein bolleke ijs,
    een spatvrij 2015 of is dat utopisch :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen