vrijdag 30 januari 2015

Pink

...it was love at first sight.
Het hele liedje van Aerosmith kon ik meezingen, nog steeds denk ik. Ik zou dat eens moeten proberen.
Ik geef toe, de liefde voor roos bekoelde wat wegens misschien te schattig. En laat dat nu eens geen streefdoel zijn als je tiener bent, schattig zijn.

Nu kan ik een streepje roos hier en daar wel appreciëren maar barbietoestanden hoeven nu ook niet. Hoewel af en toe eens compleet all over the top gaan ook fijn is natuurlijk.
In De Strek kwam ik een hele tijd geleden heerlijk zachte dikke roze nepbont tegen. Zonder er erg veel over na te denken kocht ik een hele lap. Thuisgekomen werd die lap geclaimd door Mila, volop in een erg hardnekkige prinsessenbui.

Ik besloot een jasje te maken, een eenvoudig, kort recht model zonder veel details gezien die toch niet zouden opvallen door de dikke bont heen.
Perfecte match met het gewone basismodel uit svdhz2!
De perfect match kostte me veel zweet, een klein beetje bloed wegens in de vinger prikken en geen tranen.  Ik martelde mijn machine vast erg, gelukkig kan die niet spreken zeg want ik zou er niet goed uitkomen vrees ik.


Het kind is er wel erg blij mee. Ik vond ze er persoonlijk een beetje uitzien als een roze Pino, maar kom, Pino is nog schattig als je 5 bent.
Het lijkt hier ook alsof haar handen nog compleet in de mouwen zitten ook, maar dat is eigenlijk niet zo. De mouwen vallen goed van maat, madam wou ze er gewoon niet uithalen.

De erg vrolijke voering! Dat stofje lag al jaren in mijn kast en is een lapje dat ik kocht, heel in den beginne van mijn naaicarrière, op een stoffenspektakel.

Ziet u het Pino-gehalte?



knoopsgaten zag ik werkelijk niet zitten, dus naaide ik 2 drukknopen vast.

Echt, zie hoe schoon die voering is zeg!
 
Het jasje heeft ze nog niet zo vaak gewoon gedragen, het is wat dik om echt schoon te vallen vind ik. Maar het kind verkleed haar graag, en ook een prinses heeft een jas nodig.
 




14 opmerkingen:

  1. Schitterend! Echt, ik zou ook zo'n jasje willen (inclusief voering, jaloers op dat lapje) al zou ik nog wat durf moeten kweken om het effectief te dragen. Maar ik vind het wel zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar zo schattig schoon zeg! Echt geweldig, ik zou hem zelf dragen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ik zou dat ook wel willen dragen. Is het niet gewoon nog wat te groot?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Woehaha dat is inderdaad schattig mét hoog pinogehalte. Mijn god, ik moet ervoor zorgen dat Lilith dit niet te zien krijgt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De schattigste roze Pino die ik al ooit zag! Heel mooi jasje en tegenwoordig ook erg in de mode!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vind het super, maar volgens mij zal het volgende winter nog beter passen ...en ja, prachtige voering ! Ik heb voor mezelf een lap nepbont (hoogblauw met zwart, lange leve Pino) gekocht bij Mertens, maar het effectieve naaien zal wellicht voor volgend jaar zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou dit echt zalig gevonden hebben als kind ! Echt waar !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Take it outside zou ik zo zeggen! Ah ja, een prinses moet toch ook buiten komen hé ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige donzige pino-prinses! De droom van kleine meisjes...!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn schoonbroer noemt Pino maar hij draagt geen roze ;-) maar je dochter staat beeldig met hare roze jas.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Roze pino :-) :-) awel ik heb zelf zo een jas en je omschrijft exact hoe ik eruit zie als ik hem draag! But I don't care, want hij is zo zacht! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dan toch een extreem schattige pino zenne; ;-)
    MET schone voering. :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen