dinsdag 13 januari 2015

schotelvodmodus

En niet zo een schoon fancy schotelvod met een flamingo op ofzo, neenee, zo een oude schotelvod met gekleurde ruiten en al wat gaatjes erin door het vele gebruik. Zo voel ik me eigenlijk al een tijdje.

Ik ben meestal een vrij bezige bij, ik multitask alsof het niets is. Ik kook, strijk intussen wat en luister naar de avonturen van Mila op school terwijl Nena aan mijn been hangt en naar aandacht hengelt... Maar tegenwoordig lukt het niet goed meer. Moest ik niet beter weten, ik zou zeggen dat ik zwanger ben zeg!

Van half november is het eigenlijk fout gelopen. Een vallingske. Zo eentje met veel snot, maar ook verstopte neus, kriebelkeel en vaal vel. Die duurde 4! weken. Met ops en afs, maar het was pas rond het kerstverlof dat het beter was.
Tot vorige week. Zo een 2 weken vallingvrij dus. Om dan nu weer vollenbak in het snot te zitten. met kriebelkeel, og ja, en vaal vel off course...

Nu is het zo dat ik geen tijd heb om weer 4 weken uit te zieken, ah nee! Ik vertrek vrijdag op weekend! Met veel toffe madammen! Ik ga namelijk voor de eerste keer op weekend zonder vent en kinders, maar met 10 vrouwen, inclusief ons naaimachines. En ik kijk daar naar uit jong! Warm eten! Geen kinders die wakker worden 's nachts! Aperitieven en chips eten zonder dat de kinders die chips opeten!
U ziet, geen tijd om ziek te zijn dit weekend. Dus ik heb uw hulp nodig!
Wat is uw meest effectieve huis-tuin-en keukenmiddeltje om een valling de wereld uit te helpen?

22 opmerkingen:

  1. Geen idee wat een schotelvod is maar bij vastzittende hoest helpt het om voor het slapen gaan een flinke laag viks of luuf of dampo onder de voeten te smeren, sokken er over heen en lekker gaan liggen. Met ongeveer 5 min. Zou de hoest minder moeten worden en slaap je heerlijk. Hoe het werkt snap ik niet maar het werkt! En als klap op de vuurpijl komt het slijm ook nog los... Beterschap!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een schotelvod is dialect voor een vaatdoek :-)

      Verwijderen
  2. Geen tips vrees ik, maar geniet vooral van dat weekend, dat zou ik precies ook eens kunnen gebruiken. Veel beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben heel slecht in huis-tuin-en-keuken middeltjes. Maar een paar paracetamols doorslikken met een goeie slok wijn op dat weekend, en ge zijt vertrokken ;) (*beetje jaloers*)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooooooo jaloers op dat naaiweekend :--) mijn beste tip: ga naar de natuurwinkel of aphotheek en vraag daar achter etherische olie van "tea tree" daar nen druppel van op (eentje per keer maar he!!!!) uw tong, ne keer of 3 per dag en ge gaat er rap van af zijn. den ajuin helpt ook en de vicks ook, maar bij mij enkel om beter te kunnen slapen zonder verstopte neus, helpt niet meteen om sneller genezen te zijn. wat mij ooit nog geholpen heeft was een goeie slok van grappa nonino, een superstraffe soort likeur uit italie. met zijn 40° alcohol waren die beestjes rap dood :-)
    veel plezier dit weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Da's niet plezant, veel beterschap! Alles wat ik wist, hebben ze hierboven al gezegd. :)
    Veel plezier op weekend! Vorig jaar ook gedaan en da's echt plezant. Met gelijkgestemde zielen die niet raar opkijken als ge de hele dag aan uw naaimachine zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hepar sulfur moeder tinctuur (homeopatische druppels 5dr om de 2u)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een naaiweekend! Ik wil best wel in uw plaats meegaan - grijns-. Maar als dat geen optie is, en je een kopvalling hebt (sinussen die ontstoken zijn), dan zijn Zweedse bitterkruiden dé optie - in de natuurwinkel die van Maria Horner opsnorren, er een compres van maken, dat op uw hoofd zwieren en daarmee gaan slapen (nee, je ziet er niet uit dan, maar ik zweer het op mijn machien, morgen ben je al een pak beter).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij mij helpt Euchinacea van Dr. Vogel goed. Enkele druppeltjes in een glaasje water en hup de volgende dag ben ik al pakken beter.

    Veel beterschap en geniet van je naaiweekendje.

    Groetjes

    Tina
    www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah, de schotelvodmodus! Mij wel bekend. Ik maak u van't weekend een flinke G&T, 't zal beter gaan.
    En wat ik altijd doe: heet water met schijfjes verse gember en citroen, eventueel wat honing voor als ge het niet lekker vindt = een ontstekingswerende thee. Misschien zit het tussen mijn oren, maar voor mij werkt dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dus ik onthou: alcohol, veel alcohol, met wat gember- en citroenthee en homeopathische druppels!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eerst en vooral u verwarming afleggen en u ruiten eens goed open zetten zodat al die vuile bacteriën buiten zijn. Een pot met warm water en een paar druppels eucalyptus in u kamer zetten bij het slapen gaan. Zelf een wandeling buiten gaan doen en als je kan een saunacomplex afhuren met manlief en daar eens goed uitzweten in de sauna om daarna buiten af te koelen en een stoombad te doen om te eindigen ( in een goeie stoomcabine gaat ge als het ware alles wat in u neus zit voelen los komen).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Alles wat ik hierboven lees, helpt inderdaad. Maar ook een paar uur voor het slapengaan je kamer met eucalyptus verstuiven. Wij hebben daar zo'n ding voor. Wat ik ook standaard in huis heb zijn Euro ViroBac druppels van Energetica Natura. Helpt tegen alle winterkwaaltjes incluis griep! Veel beterschap in ieder geval, en een keileuk geslaagd naaiweekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nog enkele: (kwestie van voldoende te kunnen uitproberen hé ;-)
    in een kom heet water een lepel Vicks oplossen, daarna de damp inademen. Zet alle luchtwegen goed open. Als dat snot nog niet wil lossen: druppels Vanocomplex nr. 49 enkele dagen (3x 15 druppels per dag) Echinacea-druppels tegen de weerstand.
    En vooral u ne keer helemaal laten gaan op dat weekend. You lucky one!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Aiaiai, dat klinkt niet goed. Ik ken geen middeltjes maar wel een dikke duim om mee te duimen dat je erdoor bent voor dat weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Elke avond een kwartiertje stomen met zo'n stoomapparaatje of gewoon een pan kokend water en een handoek over je hoofd. En natuurlijk een hoge dosis vitamine C, 1000mg ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik hoop op snotvrij en superplezant weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik heb al een keer ajuin naast mijn bed gezet. De snot was minder de dag erna maar ik had het gevoel dat alles naar ajuin rook, en heb je daar dan zin in????
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Al wat beter? Ik hou het vooral bij een kopje thee, heel veel dekentjes en languit onderuit.
    Veel plezier dit weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jeuj! Je weekend goed doorgekomen, zonder ajuin! En qua drank viel het eigenlijk nog héél goed mee!

    Fijn dat ik je heb leren kennen!

    BeantwoordenVerwijderen