dinsdag 17 februari 2015

a blue deer

Geen idee hoe het komt, maar voor Nena grijp ik blijkbaar snel terug naar blauwige jurkjes. Ze staat daar mooi mee vind ik. Of ik heb wat Picasso in me en heb een blauwe periode, wie zal het zeggen.

Het kind heeft eigenlijk een overvolle kleerkast met kleren van grote zus, maar uit het lapje hertenstof kreeg ik, buiten een rokje, niets voor Mila uit. En ik was in een jurkjesbui. En ik had het in mijn kop gestoken dat dat stofje moest gebruikt worden.
Een jurk dus, voor Nena, en een makkelijke, met niet veel werk aan. Basic, ook graag. En met knoopjes want ik had er die ik graag eens wou gebruiken. Veeleisend? Nee jom, wie zegt dat!

Het kind zit in haar catsjoe-botjes-fase. Zot is ze van die dingen! Ze zou ze altijd dragen. Ook op een blauw kleedje waar moeder al een roze longsleeve onder had gestoken!


Bambi's, ik ben daar toch wat zot van eigenlijk.

Met een coole vintage fisher price platenspeler. Gekregen van de meter. Dat was ne vangst jong die meter!



de onschuld zelve toch eh, dat kind.




Als beleg gebruikte ik een restje van deze jurk van Mila.

Wat een schoon knoopke toch!

 
 
De stof kocht ik al een tijd geleden, geen idee meer waar. Het patroon is de giggle dress van homemade mini couture. De kleinste maat, net gepast voor mijn kleine reuzemeisje. Maar zonder de (belachelijk) grote flappen om een ceintuur door te steken, gezien Nena dat toch maar los zou peuteren. 
 
 



15 opmerkingen:

  1. Kijk die laarzen nou een goed matchen bij die gele muur! Dat had ze helemaal voorzien mama ;) leuke jurk, ik hou van al die knoopjes. Voor mij is de jurk daardoor alles behalve basic, want ik heb nog wat knoopsgaten vrees.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wie kiest nu ook roze als je voor blauw en 'catsjoe' kunt gaan ;)
    Een schoon jurkje! #redenomdatboeknogeenstezoeken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, wie kan nu weerstaan aan gele botjes van Jip en Janneke, eerlijk?! :-)
    Je kleedje is fantastisch, de knoopjes komen zeker tot zijn recht en <3 het stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoontje, <3 bambi's! Binnenkort ook eens een giggle proberen, maar zal nog wat geduld nodig hebben met mijn mini meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een echte meid kan altijd nog een extra nieuwe jurk gebruiken. Is het niet? En met die gele botjes heeft ze toch een beetje fashionista-allures. Ik zag gisteren een jonge medewerksters met lage gummibotjes in de bank (met een strekske erop).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schoon! En ge hebt gelijk, ze staat prachtig met dat blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik vind dat stiekem eig wel ontzettend mooi en tof zo kleedjes met rubberen laarsjes onder! ik zie julia daar ook nog altijd graag mee rond lopen. hier loopt ze soms zelfs in haar onderbroek met die laarzen eronder, cool vind ik dat! schone foto's... love de knoopjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. fan! ik heb dat stofke in okerkleur gehad. Uiteindelijk als binnenkant voor de turnzakken gebruikt. Schande eigenlijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die gele botjes draagt ze enkel om assorti te zijn met die muur, ge moest content zijn dat ze zo een kleurgevoel heeft! Ze zal het wel van de mama hebben want die blauwe hertjes zijn top!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk jurkje, de hertjes zijn top. En de botjes van Jip en Janneke maken het af :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ze heeft stijl jong zo met die bottekes !
    leuk kleedje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een kleurrijk kind!!
    Geweldig vind ik het
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Cute! En die botjes! Wij hebben die in 't rood.

    BeantwoordenVerwijderen