maandag 9 februari 2015

a little less conversation

Ik ben meter, van een ventje dat 8 jaar werd. Een met momenten erg eigenzinnig manneke, zo eentje met een eigen gedacht en eigen karakter. Dat gaat ne straffen worden, als die groot is, peins ik altijd.
Het is een manneke dat niet altijd mainstreamt, eentje dat al eens erg tegendraads durft te zijn. Geweldig dat hij dat doet, op zijn jonge leeftijd!

Nu heeft Jenne niet echt een grote hobby, is hij niet zot van voetbal (me like a lot!) maar wel van muziek. Uren kan hij naar muziek zitten luisteren, opzoeken via YouTube.
Daar ontdekte hij laatst werk van The King. We zitten met een Elvis Presley fan mensen! Tis eens iets anders dan de gemiddelde spiderman- of Rox-fan.

Voor zijn verjaardag vroeg de mama wat verkleedkleren, dus begon ik te denken, aan een klein Elvispakje.
De Strek in Ledeberg is dé winkel bij uitstek voor blinkend gerief te kopen. Zeker omdat ik me op deze foto wilde baseren: glitter, blinkende stof, kom maar op!

 
 
Er werden wat patronen bijgenomen en de keuze was eigenlijk snel gemaakt: Een Jacobbroek en een Theohemd it would be.

In het voorpand stak ik een rits. Dat is makkelijker om het hemd 'stoer' open te zetten, zoals den Elvis al eens deed.
En aan het hemd kwam een cape. Op verschillende foto's vond ik die cape terug, blinkend rood aan de buitenkant en goud aan de binnenkant.
Ik naaide geen split en geen manchetten, het is uiteindelijk ook 'maar' een verkleedpakje en meter Lies zat in tijdsnood.  

Op de kraag naaide ik een wit pailletlint vast, subtiele glitter & glamour.
De puntkraag tekende ik nog een 2 a 3 cm langer dan het origineel.

De zijnaden werkte ik af met een rood pailletlint.

Met Elvis op de rug gestikt.

De cape, die kan aan het hemd gehangen worden met 3 kamsnaps die ik in de staander vastmaakte. Zo zie je ze niet zitten als het hemd zonder cape zou gedragen worden.

Rode biais die in tussen de schouderpas en onderste rugdeel stikte.
 
De broek dan. Ik stikte de middenplooi niet in de broek. Aan de zijnaden onderaan stikte ik een extra driehoek vast in stof met rode glitter vierkanten. De zijnaden werkte ik ook af met dat rode pailletlint.

Die witte stof van de broek en het hemd is iets synthetisch. Geen idee wat het precies is, maar je kan het wassen en het rimpelt niet. Ideaal dus.
 
Het feestvarken in outfit. Hij stond er geweldig mee.
 
Verjaardagsfeestjes, veel kindjes dus, die ook altijd en overal volgen waardoor een deftige fotoshoot niet te simpel is. Maar hé, de essentie staat op de foto, dat manneke in zijn pak!
 
Ik kocht er een zwarte pruik bij, een grote gouden zonnebril en een dikke goudkleurige ketting.
Elvis is alive people!

28 opmerkingen:

  1. Schitterend. Zou ik een van de meters van mijn kinders kunnen inruilen voor u of zo? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elvis is in the house... de max gewoon !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha deze is echt geweldig! Goed gedaan!
    Ik zit hier met een grote smile tot achter mijn oren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, je bent echt all the way gegaan! Hij staat er super mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is maar een verkleedpak .... maar het is er eerder eentje van de bovenste schuif. Helemaal af tot in de puntjes! De meter heeft gescoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super! Die zal wel blij zijn met een meter zoals jij.

    Groetjes
    Tina
    www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo tof seg! En origineel zal hij wel zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat doet mij nu eens luidop lachen achter de computer sé!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zit hier ook te lachen. Geweldig! En hoera voor kinderen die niet mainstream (durven) zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Maar dit is toch gewoonweg volledig de max !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super gedaan, en <3 kinders die van 'anders' houden

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zijn oogskes, zie ze (en den outfit!) blinken. Wat een meter, wat een maaksels, keigoe gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldig plan!
    En hoe goe is dat wel niet uitgevoerd, tot in de details,
    letterlijk SCHITTEREND!!!
    Wat ben jij een coole meter!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen