vrijdag 27 februari 2015

Cisse Baby!

Mila is een moeilijk kind wat betreft broeken. Jeans wil ze alleen aan als die nergens spant en rimpels maakt ter hoogte van de knie, in de winter moeten ze lekker warm zijn, ze moeten wat meerekken, ze moet er in kunnen spelen en ze moet mooi zijn.
Met de huidige jeansmode, al 3 jaar lang, dat skinny voorschrijft, is dat een probleem zeg ik u. De enige jeansbroek uit de winkel die ze wil dragen is een Levi's die ik toen meebracht van New York. Een soort bootcut model maar dan voor kindjes. Ook de jacobbroekjes draagt ze met veel plezier. Maar soms mag dat eens iets anders zijn ook.

Ik kocht het Cissemodel van Mamasha en vond een lapje paarsachtige, tricotachtige stof in mijn kast.. Veel achtig, want geen idee wat het precies is van stof en het is ook niet echt paars-paars. Ik kocht die ooit eens maar geen idee meer waar en wanneer. Geen paars-fan zijnde bleef die lap ook gewoon liggen, wachten, op een project. Tot ik in Zara een bloesje meebracht voor Mila. Een broek in die paarse stof zou er perfect onder passen.
En Cisse werd geknipt, en bleef dan ook nog een maand liggen... Tijdsgebrek enzo. U kent dat vast.

Een dubbel paspelzakje, brons paspel en een brons Kamsnap. In de paarse stof zit een ietswat brons-okerkleurige stipje.

De achterkant bekijkend denk ik dat de elastiek iets meer mocht spannen, maar ik stikte die vast aan de binnenkant en gebruikte geen knoopsgatenelastiek. Het blijft dus zo.

Bij Raaf en Vos werd ik verliefd op deze gouden derby's. Ze passen ook schitterend bij de broek!

Een schuine vlecht, dat is tegenwoordig haar favoriete kapsel. En oh wat ben ik verliefd op die mooie kleurschakeringen in haar haartjes!
 

Blij kindje!

dansend kindje!

huppelend kindje!

ronddraaiend kindje!
 
 
Ik tekende de 122 voor Mila, en aan de buik en poep zit die ok, maar qua lengte is die maar net gepast. De volgende keer ga ik de pijpen dus iets verlengen. Verder een top patroon, Mila keurde het volledig goed, ik voel dus zeker nog enkele exemplaren aankomen. Nu juist nog wat tijd vinden!

25 opmerkingen:

  1. Heel leuk! Bij mij ligt de cisse in tricot-achtig ook klaar om gestikt te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Ik heb die van mij gisteren geknipt. Heb toch een beetje schrik om er aan te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt heel erg mooi. De pastel aan de zakken zijn een leuk detail.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel geslaagde outfit! Brons en paarsachtige stof zijn een schitterende combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. kan dat goed geloven dat ze content is... wat een pareltje!
    Op naar de volgende!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie combinatie met die bronskleurige details!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier omgekeerd. Een complete skinny fan. Maar aangezien 't kind niets geërfd heeft van moeders lijf (sjansaar!) ook niet zo makkelijke zoektocht want skinny voor de ene is dat blijkbaar niet voor Ida ;) Ben blij dat dit exemplaar bij Mila in de smaak valt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waaaauw! Ook eens maken voor mijn dochter blijkbaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! Ik overwoog ook al er eentje voor Lilith, nu ik deze zie geloof ik dat ik dat ook gewoon ga doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een pracht-exemplaar! Knap! En de mooie schoentjes passen er idd. perfect bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. In love met de bronzen details! En de schoenen...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie! En helemaal mooi dat ze er blij mee is! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige combinatie van schoenen, cisse en blouse. I love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja ik sluit mij hier volledig bij aan en de vlecht niet te vergeten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi en heel comfortabel lijkt me!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige broek !! Misschien kan ik hiermee mijn dochters toch eens overtuigen om mij een broek te laten maken :-)
    Heb je blog pas ontdekt, en je hebt er een volger bij !!

    BeantwoordenVerwijderen