dinsdag 24 februari 2015

cosy in't zetelke

Nu sta ik er blijkbaar voor bekend een bezige bij te zijn. Ik vind dat persoonlijk wel meevallen. Na de kindjesbedtijd kruip ik inderdaad vaak eens achter mijn naaimachine. Maar ook daar heb ik soms geen zin in en heb ik gewoon zin om te zetelhangen. Of om te haken of breien in die zetel.

Nu had ik ooit eens kussenslopen gemaakt, maar laat ons eerlijk zijn, die trokken eigenlijk op niets. Die stoffen pasten niet samen en ik vond die motieven eigenlijk ook niet meer mooi.
Ik had zin om met meer stijl zetel te hangen!
Al een sjans dat Lies net naar ons naaiclubje kwam!


extra grote kussens ook! 50 op 50, met dons, uit Ikea.
Ik stak ritsen in de slopen. Ik foefelde wat, vloekte, herbegon eens, en dan snapte ik hoe die oude gekochte kussensloop in elkaar zat. Enter: mijn nieuwe kussenslopen!

Ik wou enkel gebruiken wat ik nog had liggen van ritsen, paspel of biais. En kijk zeg, ik vond passend moois voor elke stof!

 
 
Ik zit zacht, en met wat meer stijl, in mijne zetel! 

18 opmerkingen:

  1. Mooie en vrolijke kussens! Dat gaat uitnodigen om meer in de zetel te hangen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele geslaagde combi's heerlijk dat verwerken van wat je nog hebt liggen, dan word je echt creatief uitgedaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalig vrolijk! Kussenslopen met rits en paspel, ik heb er ook al op gefoefeld en getornd. Toch niet zo simpel als het lijkt é?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er liggen er hier in mijn zetel met rits, die ik ook ondertussen beu ben. Alleen denk dat ik de volgende weer op de luie manier zal maken (zoals Mina Dotter het ooit uitlegde, met overlapping), want eerlijk, dat ging ook niet vlot bij mij.
      Geniet en trek af en toe eens je ogen open als je weggezakt ligt in de heerlijke kussen (en bewonder je mooi werk)!

      Verwijderen
  4. Nu wordt het zetelhangen nog aangenamer met zo'n vrolijke kussens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige kussens! Dat vrolijkt de boel meteen wat op!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kussens, maar het inzetten van een rits zou ik toch vervloeken ze. Knap gedaan! Liefs Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel schoon! En die kussens van Ikea met dons zijn echt de beste.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! Maar gaat ge hierdoor dan niet meer zetelhangen? :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn cosy, én kleurig bovendien. I like!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tof hé, zo'n kussens. Wij hebben hier net hetzelfde formaat liggen in de zetel - of heel vaak ook ergens anders, afhankelijk van waar Lilith ze hebben wil :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. je hebt hele mooie dingen in je kast liggen die dan ook nog een per ongeluk prachtig bij elkaar passen.
    Geniet van je zeteltijd!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen