donderdag 5 februari 2015

zomervooruitzicht.

Het is het moment in het seizoen waarin ik begin te denken aan de garderobe voor het volgende seizoen. De kerstboom is weer opgeruimd, de solden zijn gedaan, de skivakantie geboekt.
Tijd om meer zonnige dingen in het hoofd toe te laten dus.
Vorig jaar maakte ik ook al een zomerjurk, in wit en rood. Ik ben daar blijkbaar erg fan van!

Toen het op Cyber Monday bij Spoonflower 'free shipping' was, ploos ik de hele site eens goed uit.
Een hele tijd geleden, toen ik voor het eerst dit stofje zag bij Griet, had ik het idee zelf een stofje te bestellen. Ik koos een foto van een rode vintage tuimelaar. Prachtig vind ik die poppetjes.
Toen de stof aankwam was ik content. Mooie kleur, duidelijke print. Ik heb ze niet durven voorwassen, toch een beetje schrik dat de kwaliteit niet zo geweldig gaat zijn. En indien dat zo zou zijn, heeft Mila de jurk toch 1 keer in de deftige kleuren aangehad.

 

Ik stikte een kraagje vast in de schoudernaad. Zo breekt het voorpand een beetje.

Met Jolina Ballerina, proberen poses nadoen, of toch denken dat ze die nadoet.

een mooi v-tje op de rug. Doorlopende print ging niet, te weinig stof. Een yard is net geen meter en het was puzzelen om er de jurk helemaal uit te krijgen. Mijn meisje draagt een 122 a 128, dus geen minimaatjes meer.


Kinderen die stilzitten, dat heb ik niet waardoor er in de meeste foto's beweging zit. Ik moet dringend eens beter met mijn camera leren werken!

De poppetjes. Zie toch hoe schoon die zijn!
 
 
De kop voor het zomergerief is er af! Hoewel er toch nog enkele wintersere projecten op de planning staan. We zien wel hoever we daarin geraken. 

22 opmerkingen:

  1. Ik zal je niet tegenspreken, een heel schattig figuurtje. En ja, rood en wit, dat is mooi hé. De vorige was ook super, kan ze er nog in?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nope, onherroepelijk te klein geworden!

      Verwijderen
    2. Er loopt er nog eentje bij jullie die er nog zal kunnen van genieten hé!

      Verwijderen
  2. Ik ben ook fan van die tuimelaars! En van het kleedje! Ik duim mee dat de kleur even schoon blijft na t wassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh ik
    Mocht het al in het echt bewonderen, maar zo aan bij Mila staat het nog prachtiger!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Oh, ik ben fan van het jurkje en van de tuimelaartjes. Big time.
    Ik mail je nog eens over die kwaliteit, want daar ben ik heel benieuwd naar - je hoort zoveel verschillende stemmen dat ik het even niet meer weet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nekeer die gewassen is laat ik je zeker iets weten!

      Verwijderen
  5. Mooi maar dat stofje krijg ik nog maar aan een madammeke verkocht ,,, de rest krijgen al grote meisjes manieren

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Och zeg, hier zat ik op te wachten! Ik dacht "wanneer blogt ze die prachtjurk?" Helemaal verliefd op dat schoon ruggetje, prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik blog zelden zo 'on time' jong, ik heb daar uren tekort in mijn dag voor :)

      Verwijderen
  7. Schattig, die poppetjes print! Ze staat er super mee en met kousen en vestje kan ze er nu al van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waw! Geweldig, die stof.
    Ik ben ook heel benieuwd naar de kwaliteit van de stof. Let us know!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En hier trouwens van 't zelfde hoor jong, zoveel plannen voor lente-zomergerief maar ook nog zoveel wintergerief dat ik wil maken... Tijd tekort, I know!

      Verwijderen
  9. Nieuwe home-pagine: mooie foto's
    en dat kleedje: ze lijkt al zo groot maar je mag toch nog zo'n schattige stof verwerken, héél MOOI!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat kraagje in de schoudernaden is eens iets anders en best wel gemakkelijk, anders springt dat kraagje altijd omhoog. Mooi kleedje! Hopelijk zijn de kleuren nog steeds mooi na het wassen.

    BeantwoordenVerwijderen