donderdag 19 maart 2015

Blogvulling

Ik zei het al veel en ik zeg het nog es: ik blog wanneer ik daar zin in heb én tijd voor heb. Niet altijd evident in het leven van een werkende moeder van 2.
En dan mag ik eigenlijk niet klagen, ik werk relatief dicht bij de deur, ik kan als ik dat wil om 16u thuis zijn iedere dag. Tijd genoeg voor boodschappen, eten maken, kinders wassen, beetje samen spelen en ze om 20u in bed te leggen. En dan is er nog tijd over voor mij, voor de hobby, voor mijn naaimachines. Mensen die elke dag treinen naar Brussel of ergens anders heen, pas tegen 18u thuis zijn en dan nog aan alles moeten beginnen, helden zijn het, ik zeg het u!

Ik blog ook niet altijd alles wat ik maak. Soms komt het er niet van om foto's te nemen, of dan komt de rebel in mij boven en blog ik niet wat ik al duizend keer zag verschijnen in blogland. Soms is het ook gewoon kastvulsels in de vorm van een legging. Die al vuil is nog voor ik er deftige foto's van kan nemen.

De truitjes waar dat hier eigenlijk over gaat, die waren al gemaakt van de week van de release van svdhz2... Ik knipte meteen, stikte ook, de meisjes droegen hem, en toen kwam er en gat in die van Mila, een naad die niet goed was gestikt. En de trui van Nena was eigenlijk te kort. De band onderaan kroop steeds tot halverwege haar peutertonnetje. Ik ging die wel eens verlengen, en dat gat van Mila, zou ik wel eens toedoen...
Ha dat kent u vast. Uitstelgedrag ten top!
Nu had ik een goei maand geleden de truitjes vast. Ik was namelijk mijn stoffenkast aan het reorganiseren en besloot ze dan maar eerst en vooral aan te passen, gezien het exemplaar voor Nena al bijna te klein is.



Een zeldzaam moment ook zeg, die 2 staartjes in haar haar. Meestal trekt ze al aan haar haar nog voor de rekkertjes er in zitten. Het feit dat ze moe was, dat hielp vast.

dodo mama!

Sweaterstof in roze glitter. Die kocht ik het eerste stoffenspektakel in Aalst.

De konijnenstof is een zeer licht en luchtig stofje, iets tussen katoen en linnen in. Het is oud, want komt van op de zolder bij de Bomma. Ze heeft zelf geen idee meer van waar het komt of hoe oud het is. Maar Vintage, dat is zeker. Ze had nog een vrij groot stuk liggen ook, Lucky me!

Er werden kammen gesnapt voor het truitje. Zeker omdat het een kleine maat van trui is, past die maat van kamsnap perfect vind ik.

 
 
De slecht belichte foto's die moet u er maar bijnemen .
Voor Mila is het dus dezelfde trui, want dat wou ze erg graag, toen ze zus haar afgewerkte trui zag liggen. Maar die zal de blog vast niet meer halen, om het 'been there, done that' effect wat te vermijden. 

17 opmerkingen:

  1. oh dat konijnenstofje! Moest je daar nog een stukje van kwijt willen! *knipper onschuldig met de ogen* Ik vin de combi met die roze glitter heerlijk! Ben ze nog niet beu, die truitjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik plande ook zo'n truitjes toen het boek uitkwam. Nog steeds niet gelukt... maar ik zie ze graag voorbij komen! Schattige konijntjes en een nog veel schattiger meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gemaakt! Glitters, roze en konijntjes: de perfecte combinatie voor kleine meisjes. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi truitje, vooral met die glitters...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto's van je kleine pruts!! En dat pulletje staat hier ook op de to-do-lijst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele geslaagde combi en dat van die staartjes, heel herkenbaar. Onze jongste is de eerste die echt om staartjes komt vragen als ze ergens een rekker op de grond vindt, die blijven dan ook gerust een uur erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo mooi zeg!!

    http://saraflie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelukkig dat de konijntjes de blog toch haalden, te schattig om niet te tonen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schoon truike zeg. En hoe groot is die Nena nu ineens geworden?!?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het probleem met de twee staartjes. Zo herkenbaar. Niet alles bloggen. Ook zo hier. Maar dat leuke stofje van de trui. Totally Unique !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zoveel dat ze veranderd is zeg!! super schattig met de staartjes... en mooi trui, leuke stofjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. eerst en vooral wat is die mevrouw van u groot geworden
    en wat een geweldige trui, prima blogspul :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen