maandag 9 maart 2015

Janken ende bleiten

Ik ben geen emotioneel kieken. Ik kan best hard zijn en ik jank niet zo heel makkelijk. Tot ik kinders kreeg that is.
Ik ben nog steeds geen emotioneel kieken, maar dat janken, dat kan me soms eens overvallen, op de meest onnozele momenten eerst, met tragische dieptepunten: kinderen die meedoen aan 1 of andere talentenshow. Ik kijk daar zelden naar, maar als ik dat zie, is dat een moeilijk moment...

Waar ik het onverwacht ook wat lastig mee heb, is mijn verjaardag. Het is een grote stap dit jaar, er staat geen 2 meer voor, maar daar is die 3 ineens.
Ik had nooit gedacht dat ik het daar lastig mee zou hebben. Tenslotte kan je dat niet tegenhouden en staat het iedereen te wachten. No biggie dus.

Maar toch. Het is niet alleen die 3, maar het feit dat ik al in termen kan denken van:
Toen ik dat deed vroeger...
Het feit dat de meeste presentatoren van Studio Brussel jonger zijn dan mij...
Het feit dat ik nu een ander soort dagcrème moet kopen, voor de rijpere huid ipv voor de jonge huid (en moet ik dat stipt vanaf mijn verjaardag beginnen smeren dan?)...
Het feit dat ik een ander vakje moet aankruisen bij enquêtes waarbij ze  vragen waartussen mijn leeftijd zich bevindt: 24-29 of 30+...
Het feit dat, als ik stomme dingen zou doen, dat niet meer onder de noemer 'jonge stommiteiten' kan geplaatst worden...
Het feit dat ze steeds vaker 'madammeke' in plaats van 'juffrouwke' zeggen tegen mij...
Het getwijfel in een kledingwinkel of ik dat kledingstuk nog wel aankan, of dat eerder voor de 'jeugd' is weggelegd...
Verkoopsters van de Ici Paris XL die een staaltje serum voor de rijpere huid en anti-rimpelcrème meegeven als ik daar iets koop...

Dus ja, donderdag is het zover, janken en bleiten, dat ga ik vast eens doen denk ik. De Vent, die zag dat ook al komen van heinde en verre. Die voorzag voor het eerst in 12 jaar ofzo een verjaardagscadeau. Een wellness, voor ons 2. Dan kan ik toch al niet zagen dat ik niets kreeg dit jaar. Goe bezig jom, De Vent.
Of zou die nu ook willen zeggen dat mijn vel dat kan gebruiken eens ik 30 ben?


25 opmerkingen:

  1. Het staat mij in 2016 ook te wachten. Dit jaar nog één keer een tweetje om het af te leren. Benieuwd of het mij ook moeilijk zal vallen. Een kleine troost misschien: als prille twintiger had je die prachtige kindjes niet. Dus elk nummertje komt misschien ook wel met een extraatje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet ge wanneer het echt erg is.....als ge bij het online ingeven van uw geboortejaar moet scrollen.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha! Dat vind ik ook altijd, bij mij lijkt aan dat scrollen nooit een einde te komen.

      Verwijderen
    2. daar wil ik zelfs nog nie aan denken zeg!

      Verwijderen
  3. Ik hang eraan eind juli, maar voolopig doet het me nog niet veel. De Vent is goed bezig! Geniet ervan en vergeet die drie even. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goh, ik had dat begin september voor, heb het uiteindelijk ook overleefd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allé jong, jij hoort met die leeftijd nog bij de jonge gasten. Ik kan al eens aan mijn leerlingen vertellen uit een ver, heel ver verleden en dan zeggen ze als alles goed gaat steeds, maar allé mevrouw, zo oud ben jij toch nog niet en dan is mijn dag weer goed ;)
    Geniet er maar gewoon van!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoals gezegd: 30 is niks, wacht maar ;-)
    Geniet er maar van, Annelies! Het wordt vast niet zo erg als je dacht. Je leeftijd zit tussen je oren he, in mijn hoofd blijf ik eeuwig 25 ofzo. (En zeggen dat ik dat trucje dus al bijna 20 jaar toepas...)
    Have a perfect day! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Janken en bleiten, doen jom, maar besef wel dat die anti-rimpelcreme dan echt zijn nut heeft :) Echt, ik ben alweer 3 jaar verder, en ik leef nog! En meer dan 3 jaar geleden! (maar laat intussen die welness maar eens goed bevallen, met een flesje champagne, voor het allemaal door te spoelen)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. it's all in the mind, ook al wou ik dat niet geloven de dagen voor ik 30 werd. ondertussen alweer 2 jaar geleden. ik word vanaf nu gewoon elk jaar op nieuw 30 :-D al kan ik je redenen hierboven wel begrijpen hoor, je zal zien dat het echt niet zo erg is. ne gelukkige alvast en geniet van je cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alvast een gelukkige verjaardag zeg! Het is waar, het is zoals je je voelt. Ik word er 38 dit jaar en als er iemand vraagt hoe oud ik ben moet ik altijd (maar echt, iedere keer hé) denken hoe oud ik nu weer ben. Denk dat je 28 of zo bent, dan straal je dat uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh meid, ik snap je gevoel volledig. Mijn nieuwe voordeur is ook al besteld voor in augustus, maar ik kijk er niet naar uit. Ik word gewoon 29+1 jong :).
    Die cadeau van De Vent, dat is dan weer goed gezien van hem. Wie weet, met wat extra zielig-doen, dat er nog meer uit die boom kan vallen? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo herkenbaar. Ik weet nog hoe ik me voelde dan en ondertussen ben ik de 31 al gepasseerd. Het is allemaal zo erg nog niet hoor zolang je niet begint te vertellen dat je in uwen tijd muziek moest beluisteren met een walkman, je cassettes terug spoelde met een potlood en telefoneren buitenshuis in een telefooncabine gebeurde, schatten de meeste mensen je toch jonger dan je bent. Geniet van je welness en Gelukkige Verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een slimme Vent heb jij ;)
    Enne... 30 is piep piep jong ;) #dixitdezeoudedoos ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alvast een hele gelukkige verjaardag! Geniet van je verjaardag donderdag!
    Ik vond het ook erg om 30 te worden. Maar ben er ondertussen al 32 en vind het helemaal niet erg. Ik zie wel tegen de getallen na 35 op. Want dan nadert de 40-50...

    Groetjes
    Tina
    www.driecreatievebijtje.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Alvast gelukkige verjaardag! Geniet van de wellness! Voor advies over anti-rimpel crèmes kan je bij mij terecht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hahaha! Ken dat gevoel... Intussen is het bij mij al 30+5 :-(
    Ik zou dus zeggen... Geniet met volle teugen van die '3' en van de wellness!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Maar allez manneke, 30 is het nieuwe 27, niks om triestig voor te zijn :-) ik ben al 30+ iiiiiieeeekkk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Maar allez manneke, 30 is het nieuwe 27, niks om triestig voor te zijn :-) ik ben al 30+ iiiiiieeeekkk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ai toch, dat komt allemaal goed jong. ;-)
    En daarbij, wie heeft ooit gezegd dat je vanaf je 30ste niet meer jong bent?
    Of dat je geen "jonge" stommiteiten meer mag doen?
    Niks van aantrekken jong, het is maar een cijfer!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. IK ben daar eerlijk in, ik vond 30 worden verschrikkelijk en heb er 5 jaar over gedaan om er aan te wennen, en toen begon ik al te zeggen "straks word ik 40" ... En ondertussen zijn we al heel wat jaren verder ... en is 30 een prachtleeftijd ! Een ervaringsdeskundige (hahaha !) wenst je strakjes een hele fijne verjaardag toe ! Het zonnetje zal alvast van de partij zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. P.S. Ik kreeg dus voor mijn 30ste een cadeaubon voor een "schoonheidsbehandeling" ... er staat op "onbeperkt geldig" ... en ik kan het bewijzen, want ze ligt hier heel veel jaren later nog altijd in de kast ! ("precies alsof ik dat dan net nodig had als ik 30 werd !" ... hahaha, zo erg vond ik dus toen !)

      Verwijderen
  20. Dertig is gewoon nog heel piep! Ik werd in december VEERTIG!!!! en had het daar veel moeilijker mee dan die dertig tien jaar eerder. Ach je bent zo jong als je je voelt en ik blijf een jonge mama. Mijn oudste wordt binnenkort 16.

    BeantwoordenVerwijderen