dinsdag 28 april 2015

Als het maar schoon is.

We situeren ons bij de uitkomst van de vorige editie van La maison Victor. Ik blader en stel vast dat er best wel veel leuke patronen in het boekske staan. Mijn oog valt op de Jill jurk. Net zoals driekwart naaiend België denk ik.
Maar mijn oog valt ook op de gastsamenwerking van dat moment met Straight Grain, en het mooie slaapzakje dat die samenwerking heeft opgeleverd.

Zonder veel nadenken teken ik het patroon over, knip ik stof en tussenvoering ideaal voor een zomerslaapzak en begin ik te naaien. Zo een slaapzakje, dat gaat verbazingwekkend goed vooruit. En voor ik het weet, heb ik een afgewerkte slaapzak op je tafel liggen, met knopen uit de knopenvoorraad die er perfect bij passen. En schoon dat ik dat allemaal vind!
Oh en er zit een blinde rits in de zijkant, om dan snel en makkelijk de baby in het slaapzakje te leggen. Dat die blinde rits aan de verkeerde kant zit, dat lijkt me alleen de handigheid voor linkshandige moeders te vergroten. En dat is niet erg, want het slaapzakje, dat is gewoon schoon jong. Die rits mag zelfs aan de verkeerde kant zitten! Dat mag allemaal, want het is schoon, of zei ik dat al?
Het is ook pas als de slaapzak helemaal af is, ik besef dat ik de voering van het voorpand ondersteboven heb geknipt. Maar dat is niet zo erg, want de buitenkant is schoon en de voering van het achterpand hangt recht.

  




U ziet, een beetje ondersteboven geknipt gebladerte.
 
Het is pas als ik de foto's neem, dat ik ook ten volle besef dat ik geen baby meer heb, om in die slaapzak te leggen. En ik heb ook absoluut geen plannen die in die richting. Nu heb ik dus een schone slaapzak, ideaal voor de zomer, maar geen kind.
Maar hé, ik treur niet, ik heb een schone slaapzak!

13 opmerkingen:

  1. Spijtig dat dat besef achteraf kwam :p Maar hé, ik ben linkshandig en heb wel nog (verre toekomst)plannen in die richting!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik onthou dus je tip voor rits-aan-de-verkeerde-kant ;)

      Verwijderen
  2. Hi hi, ikke ook linkshandig, maar geen plannen meer hoor (of 't zou al moeten voor mijn kleinkinderen zijn ;) !).
    Ook herkenbaar, ik maakte onlangs een heel girly dekentje, zomaar, zonder geboortekaartje ... Maar er zal er vast wel nog eens eentje in de bus zitten hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik dacht al ... kondigt Liezewiezewoes daar een nieuwe telg aan ??? Uw zwangere vriendinnen kunnen zich alvast aan een heel schoon kado verwachten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het is prachtig... ieder mama zou dit graag krijgen om haar nieuwe telg in te stoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw! Zo schoon :)
    Ik wil wel ruilen anders, want een handgemaakte slaapzak is altijd mooi (voor in de toekomst hé)
    maar ik ben niet linkshandig, is dat een probleem?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha... mijn laatste had ook de rits aan de linkerkant. Zolang je maar consequent blijft is er niets aan het handje ;-)
    Mooi met die zachte Soft Cactus stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. -schaterlach- Nét daarom is het hier zo plezant lezen hé... zo'n stoten zou ik ook wel tegenkomen. Ik bladerde ook door dat boekske, bleef hangen bij de slaapzak en realiseerde me net op tijd dat hier geen kind meer in huis is. Voor zo'n schoon exemplaar zul je ongetwijfeld een lieve linkshandige mama vinden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. als ge er perse vanaf wilt, ik ken iemand met een baby (allez ze heeft hem nog iet al hoopt ze elke dag dat het september is ;) )en die iemand is toevallig linkshandig (serieus) dus... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is schoon ! Héél schoon zelfs ! En nu ben je getraind voor een grotere slaapzak he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, hartstikke mooi en schattig! Jammer dat je geen kleine hebt om de slaapzak te gebruiken, maar je kan er vast iemand anders ontzettend blij mee maken!

    BeantwoordenVerwijderen