zaterdag 18 april 2015

birthdaygirl Queen Mila

Ja ik ben rijkelijk laat met deze post, ik weet dat. Maar tijd eh, tijd. Voor je het weet ben je 2 maand verder! Just like that!

Maar het is dus alweer 6 jaar en euh, meer dan 2 maand geleden dat ik wakker werd op een nacht, met buikkrampen, zeker zijn dat ik nu ook nog es een soortement buikgriep had opgeraapt ergens. Zo een paar uur voor ik binnen moest om die baby uit mij te persen die al vrij groot en vooral zwaar werd geschat.
Nu buikgriep bleek dat niet te zijn. Weeën daarentegen wel. Maar soit, ik overleefde en durfde zelfs een 2e kind aan! Superwoman, ikke.

Maar terug naar de jarige, ahum. Het zal u vast niet verbazen, maar Mila, die wou als thema voor haar verjaardagsfeest Frozen. Ik roloog even, want alles is hier tegenwoordig in Frozen-style thuis. En hoewel ik best een Disney fan ben, is genoeg soms echt wel genoeg. Maar voor haar verjaardag einde februari gingen we dus wel all the way.

Ik kocht een voorraad kant-en-klare Frozen versiering maar vond toch niet alles wat ik wou. Ik gooide er een paar witte en lichtblauwe papier pompons tegenaan en besloot zelf sneeuwvlokken te maken. De avond voor haar verjaardag, om 21u... Want hoe tof zou dat niet zijn zeg! Een sneeuwvlokslinger! Ik roloog, again. Ik doe het mezelf toch ook altijd aan.
Hoewel het resultaat wel tof is, is dat het werk eigenlijk niet waard. Ik knipte zo een 2u30 sneeuwvlokken, en die slinger ligt momenteel al in de papierbak want absoluut niet meer bruikbaar eens je die slinger naar beneden haalt. Dat verstrengelt in elkaar en scheurt.
Maar toen ze opstond was het kind bij, echt! Dat maakt veel goed uiteraard.

U moet het stellen met die erg crapy iphone-in-kunstlicht-foto. Maar u snapt het idee wel.

Maar die vlokken waren niet het enige prachtidee dat ik had! Ah nee! Ik zou ook de taart zelf maken. Ik bak graag, dus dat zat wel snor. Voorzienig als ik ben maakt ik zelfs 2 weken op voorhand een testversie van de taart. De keuze viel op biscuit gevuld met dulche de leche en afgewerkt met chocoladeganache. Dat bakken en smeren, dat viel allemaal reuze mee! De taart was lekker. Die voor de verjaardag zou dus een eitje worden. Ik kocht zo een ouwelvel van Frozen en ging dat gewoon even op wat rolmarsepein plakken en over die taart draperen.
Dat stuk oefende ik dus niet... Thank god had ik toch het verstand op vrijdag die taart al te maken die we zaterdagnamiddag nodig hadden. Ik bespaar u de details maar had die taart moeten betaald worden, was ze werkelijk onbetaalbaar qua werkuren.
Ze zag er absoluut niet strak uit, ze was ook wat scheef omdat ik de ene kant van de taart blijkbaar iets teveel dulche de leche had gewreven, maar het kind was erg blij!




U moet me ook niet laten weten dat de schoonheid van de foto's te wensen over laat, dat besef ik ook wel ten volle. Maar het is dit of niets. En kom, naast de lach van het kind verbleekt alles toch in het niets.





15 opmerkingen:

  1. Jouw laatste zin is er boek op. Zie die Mila stralen! Je deed zoveel meer dan nodig om jouw eerstgeborene te vieren en ze was er duidelijk gelukkig mee! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die taart zier er geweldig uit hoor! En een stralend kind doet je dat vele werk snel vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voilà, daarmee heb je alles gezegd. Als ons kinders content zijn, zijn wij dat ook, toch?
    Je hebt haar het feest gegeven dat je wou,en dat is super.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Taarten versieren... heb er ook ervaring mee. "Kan niet moeilijk zijn", en "ik heb de avond voordien niets te doen"... Gegarandeerd nachtwerk, maar inderdaad, oh zoveel waardering van de kids! Ziet er mooi uit!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zalig, ik moet weer keihard lachen met u. Ik kan me uw geroloog volledig voorstellen. En die aart? Professioneel zeg ik u!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een werk heb je erin gestoken! Maar die smile op Mila's gezicht zegt genoeg! Wat lach ik toch met je verhalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat gezichtje, daar doe je het toch voor he, en al denk je dit nooit meer, volgend jaar begin je er gewoon opnieuw aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai, ik zou dat niet kunnen zo'n taart bakken! Gelukkig zijn de mijne die fase ontgroeid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. -schaterlach- Ik begin er zelfs niet meer aan, aan zelf taarten bakken - de bakker die doet dat uitstekend ;). Maar Mila ziet er blij uit, zo blij dat het waarschijnlijk alle geroloog, geknip en gefoeter wel waard was!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik moest hier toch enkele keren glimlachen ... omwille van herkenbaarheid, maar ook wel wat respect, ik zie daar niets verkeerd aan, en die termen komen me ook maar vaag bekend voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bakkunsten en ik gaan echt niet samen, dus ik kan hier alleen maar bewonderend kijken naar jouw taart ! Chapeau !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. :-D ik heb me de hele ochtend suf gezocht naar wat ro-loog nu eigenlijk kon betekenen :-D Now i see the light, ping ! Damn you hayfever !

    BeantwoordenVerwijderen