vrijdag 24 april 2015

letterbakken en k****verf

Ik hou van letterbakken. Eigenlijk zou ik erg graag zo een volledige oude letterkast hebben. Maar daar vragen ze daar tegenwoordig belachelijk veel geld voor. Ik troost me met het feit dat ik eigenlijk toch geen plaats heb om er zo eentje te zetten. Maar een letterbak, dat kan ik wel ergens kwijt en is the next best thing.

Ik was dan ook erg content toen ik er onlangs eentje vond in de kringwinkel voor een democratische tweedehandsprijs! Alleen was de bak erg gehavend. Krassen overal en stinken. Stinken naar muffigheid en sigaretten, geen topcombi. Verven dus.

Ik waste het spul uit en trok naar de plaatselijke Doe het zelf om verf. Want André de verfman die daar werkt, das ook een topkerel! Altijd paraat met advies.
Hij raadde me een verf aan, primer en afwerkingslaag in 1, gezien André de verfman weet dat ik een luie verver ben. André de verfman zei wel nog: Het moet iets langer drogen dan gewone verf maar het blinkt schoon en ge gaat ne schonen letterbak hebben dan ze!

Ik begon dus erg enthousiast te verven. 1 laag scheen niet voldoende, het donkerbruin van de bak kwam er nog door. Drogen en 2e laag dus. Alleen was dat drogen niet evident. Tussen laag 1 en 2 zaten 24u, en dan nog was het niet volledig droog. Na laag 2 heeft die bak 3! dagen staan drogen buiten, in wat wind. En dan nog is die verf niet helemaal uitgehard... Ik vind het dus persoonlijk kakverf. Toen ik die bak oppakte, 'wreef' ik de verf zelfs naar boven, wat een hoop rimpels in de verf opleverde. En nee, ook in verf ben ik geen fan van rimpels, zelfs niet als het karakteristieke rimpels zijn.

Maar zin in nog een laag verven had ik niet. De bak moet het zo maar doen. Ik ben dus eigenlijk maar semi blij met het resultaat, maar Mila, die vind het de max. Want de letterbak is voor haar. Voor de nog groeiende collectie Sony Angels en kindersurprisebucht in onder te brengen.

Aan 1 van mijn vorige hobby's hield ik nog wat scrapbookpapier over. Dat kwam nog eens handig van pas nu.

Nieuwe zebravriend. Ik ben naast Sonny angels tegenwoordig ook erg fan van de diertjes van Schleich.

Naast het stinkdier zie je trouwens de rimpelverf... Maar laten we afspreken dat we daar niet meer over praten.

Dé ster van de angelcollectie ten huize Liezewiezewoes, want hip to the bone, onze ananas!

 

de kindersurprisebucht, die al bij al vrij goed past bij het vlinderpapiertje. Die mag dus blijven.
 
 
Dan kan ik nu nog wat dromen van mijn kast.


14 opmerkingen:

  1. Ik wil dat ook voor op hun kamers!! Keileuk gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, schoon!
    Moet dringend eens mijn oude letterbak van bij mijn ouders meebrengen (die zijn altijd blij als ik iets meeneem)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt schoon, ik dacht eerst aan een soort huizende van Bloomingville voor de angels, maar dit is ook een goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh zalig, ik hou ook zo van letterbakken! Al durf ik nog niet met papiertjes beginnen, stelduvoor dat ik die dan weer beu word… Dus de mijne is nog steeds gewoon wit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo schattig. Ik maakte er jaren geleden ééntje uit de kringwinkel, gewoon met een tubetje gammaverf. Effe schuren, verf erop, een paar keer herhalen (maar zeer snel droog) en klaar. http://naadjesendraadjes.blogspot.be/2013/04/strepen-trekken.html

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier staat er zo'n letterkast. Paar jaren geleden op de kopngetikt... De fronten zijn al allemaal geschuurd. Volgend plan is het frame van de kast schuren, lakken (met goede verf) en nr de kamer verhuizen. Werk van lange adem maar ooit zal het lonen. De letterbak van jou straalt gezelligheid uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh... -krijgt even zin om een schuif uit de kast te halen en aan te pakken- Ferm werk, ik deed zo 18schuiven en heb zoiets van 'nooit meer'. Ik kocht een letterbak in de Action, geverfd en al ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En zeggen dat ik vroeger als kind een letterbak had. En in de living hing er ook ene. Maar niemand die weet waar dit naartoe is hé... Ik vind die van jou toch mooi gedaan hoor, niet perfect is perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhhh, tof eenl etterbak! Ik vind het resultaat heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kijk altijd zo uit naar uw blogposts want ik moet daar altijd zò mee lachen. Ik stel mij er uw geoloog met plezier bij voor :-D
    De max jong, die letterbak, met rimpels en al!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Da's een leuk idee. Als ik me eentje aanschaf, stop ik het in manlief zijn handen totdat de verf droog is :-)
    heel leuk!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen