donderdag 28 mei 2015

Retro Nena

Ik heb altijd al een zwak gehad voor mooie oude spullen en motieven. Vintage heet dat tegenwoordig zo chique, of retro. Je moet eens zoeken op tweedehands.be op die termen. De hoeveelheid brol die je tegenkomt is gigantisch! Daar ben ik vanzelfsprekend geen fan van, van brol.
Maar hé, ik zei dus: ik hou wel van retro enzo.

De stoffencollecties van Soft cactus vind ik ook altijd top daarom. Vaak een mooi retro-getint patroon, maar met een zachte hedendaagse kwaliteit van stof. Lekker brede stof ook, iets wat vroeger ook meestal niet het geval was. Dubbel score dus!

Ik kocht een hele tijd geleden van 2 stofjes uit de vorige collectie een halve meter. Geen idee wat ik er mee ging aanvangen. Ik dacht vast rokjes voor Mila, gezien ik maar een halve meter bestelde. Maar de stofjes, die haalden haar selectiestapel niet. Dus werden ze aan kant gelegd voor Nena.

Nu heeft het kind geen ideale rokjes-bouw. Ik zou de rokken vooraan al korter moeten maken en achteraan langer om die recht te doen lijken. Want vooraan zakt die band steeds tot onder het buikje. Achteraan schuift die tot over haar poep.
Een jurk dus. Maar geen 2 jurken met dezelfde kleurenschema's! Ik combineerde dus. En ben eigenlijk best blij met het resultaat.

Het kind is in de ban van een halve palet stenenoverschot van ons terras. Spelen met de grote blokken!

 Dat mollige elleboogje! en die polsjes! <3
 
De mouw maakte ik op dezelfde manier als bij Mila haar kleedje. Maar deze vielen iets langer uit dan bij Mila. Ik vind het wel een extra retro-toets hebben zo. 
Het bovenstuk is van SVDHZ2, de rok gewoon een stofbreedte die ik rimpelde.

Blinde rits achteraan die iets verder in de rok doorloopt. Toch net iets makkelijker om het kind in het kleed te wurmen.

Ik ben ook compleet verliefd op die sandaaltjes!

Ook prinsessen spelen al eens in de zandbak.

En de zussen van die prinsessen, die kijken en zien dat het goed is.
 
 
Zoals ik al zei is die Soft cactus breed. Ik heb dus nog over. Net genoeg om nog eens eenzelfde jurk te maken. Hoewel het voor mouwen misschien net iets te weinig is. Ik maakte een maatje 98 als bovenstukje, de rok is zo een 25 cm lang.
 
En dan nu het goede nieuws: Ik geef dat weg, die overschot! Ik ga geen 2 dezelfde jurken maken, dat zou wat zotjes zijn.
Dus heeft u een kindeke met maximaal maatje 98 ter beschikking en zie je zo een kleedje maken wel zitten? Waag uw kans! De give away loopt van vandaag tot maandag 1 juni. Om de nieuwe maand te vieren, trekken we maandag 1 juni dus een winnaar!
je moet niet speciaal iets doen, een reactie nalaten uiteraard, zodat ik weet wie dat hier wil winnen. En voor de zottigheid mag je mij misschien ook laten weten, wat is uw favoriete beest en waarom?


25 opmerkingen:

  1. wauw, die combi werkt ! Apart zou ik de stofjes nooit gekocht hebben, maar die jurk van Nena is echt prachtig !
    Mijn nichtje van 2 zou er ook geweldig mee staan, laat maar komen die overschot :-) Mijn lievelingsdier is een panda, omdat die er zo lekker zacht uitziet, maar toch een eigenwijs beest blijkt te zijn ! Mijn favoriete filmpje op youtube is trouwens 'sneezing panda' :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zou wel willen en ik krijg Ida met gemak nog in een 92/98. Maar 't kind heeft een aversie voor kleedjes en rokjes en mijne zoon dat aandoen is er wat over, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier zit een hele grote fan van deze stoffencombinatie! Ik werkte deze week een keischattige jumpsuit af in het bovenste stofje(binnenkort blog ik erover). Nena ziet er echt om op te eten uit in dat kleedje! En voor zottigheid altijd in the mood, maar ik kan niet kiezen: paard, dolfijn of kat. Een paard omdat ik daar vaak over droom, dolfijn idem. En een kat, tja, ik ben nog nooit zonder geweest. Ik denk dat ik een kattenvrouw ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk,maar ik zou toch gaan voor 2rokjes denk ik ;-). Moest ik winnen natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja en mijn favoriete dier is een landschildpad, vraag me niet waarom maar ik vind het een tof beestje!

      Verwijderen
  5. Ooooo, nenalove.
    Staat haar erg mooi, die kleurtjes en print. x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die overschotjes wil ik graag winnen!
    Een leeuwtje is hier ons favoriete dier. Een speciaal plaatsje in ons hart met een bijzondere betekenis

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi ! Ik doe graag mee voor de 'Weggeef'. Wij hebben nog kleine mensjes rondlopen in de familie waar we iets voor kunnen maken. Ik hou van dolfijnen omdat ze altijd lijken te lachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! En dat zijn zo zachte stofjes hé! Ik vind giraffen leuke beesten, geen idee waarom eigenlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi kleedje! Het bovenste stofje ligt hier ook in de stoffen-voorraad.
    De giva away laat ik aan mij voorbij gaan, die van mij past al jaren niet meer in een maatje 98.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind ook dat deze kleuren jullie schattige Nena heel mooi staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk, ik doe graag mee voor onze kleine smurf...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waaw maatje 92 hier bijna 98! Ik doe graag mee! Iedereen veel succes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heel tof die combinatie, en die laatste foto :-):-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. <3 retro Nena, heel schattig! En ook <3 de sandaaltjes! Hier meisje maat 86, dus ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schitterend, dat kind dat geen rokjesbouw heeft ;). Het jurkje staat haar heel goed vind ik!
    --Ik pas voor de stofjes, voldoende in de kast te vinden en ik krijg die lange benen van mijn dochter er niet meer mee bedekt ;)--

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Amai, nena wordt groot, is het eerste wat ik dacht! Vind het een heel erg schattig jurkje geworden (btw, die bouw, heel herkenbaar, de jongste hier is van 't zelfde kaliber :)) Ik pas ook voor de stofjes, want daar krijg ik ze niet meer in gewrongen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk! En ik doe graag mee want heb hier nog twee dochters die ik in die stofjes zou krijgen: maatje 98 en maatje 80! Zou leuk zijn :-) en mijn lievelingsdier is een kat, altijd geweest en zal altijd zo blijven, gewoon omdat ze zo heerlijk eigenwijs zijn en toch lief, omdat ze mooi en intrigerend zijn, enzenz... :-) wel een grappige vraag trouwens, eens iets anders ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die Nena is om op te vreten jong, zo cute. En mijn favo beest? Gij met uw rare vragen :-) Maar doe mij maar een koe! Het schoonste kopke ooit met die lange wimpers!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo een zalig kleedje!! Soms wil ik ook wel nog eens klein zijn, gewoon om daarin te kunnen passen ;)
    Maar aangezien het voor mijn niet meer zal lukken heb ik hier wel nog een nichtje dat dit kleedje zeker en vast ook super zal vinden (en nog een verjaardagscadeautje nodig heeft) Dus doe ik heel graag mee!!
    En mijn lievelingsdier, hoh, misschien toch wel een giraf, met die laaaaaaaaaange nek en die totaal niet bijpassende tong vind ik dat echt wel een wijs beest!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die Nena! Wat een guitig snoetje. Volgens mij is die zo ongeveer 2 keer Flor. Wat geef jij haar te eten? Tell me!
    Mijn favo beest? Nu ben ik wel benieuwd waarom je dat wil weten,... Euhm, doe maar een hond, dat heeft iets, een hond in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ons nena eet gewoon graag, en veel :D ze eet veel fruit en eet heel graag patatjes met groentjes. Hoewel ze ook wel graag chocolade eet, koeken en snoepen :D
      Ik maak gewoon grote kinders :D Maar bedenk: als de mijne stoppen met groeien, krijgt die van jou vast een giga scheut want zo ging dat met mij ook! de grootste van de klas tot het 1e middelbaar, om te eindigen in het 6e als kleinste van den hoop :D

      Verwijderen
  21. Het wordt al echt een dametje, heel leuk jurkje! 98 is hier alweer laaang geleden!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mega,uber cute!!!!
    En jiehaa, ik heb een dochter met maatje 98 hier rondlopen! Haar lievelingsdier is een poes, en ik ga zelf voor een tijger ;-)

    BeantwoordenVerwijderen