vrijdag 8 mei 2015

some sweet cherry lovin'

Toen in bij Mon Depot de baba collectie zag, was ik wel gefascineerd, laat me maar zeggen. Ik kocht nog nooit kleren in die stijl voor mijn meisjes. Meestal ben ik daar niet zo een giga fan van. Wat niet wegneemt dat ik de prints en kleuren wel tof vind.

Ik bestelde dus van een aantal prints een metertje. Geen flauw idee wat ermee te doen. Ik probeer zo een impulsen nochtans vaak te negeren, maar het hamsteren is soms sterker dan mezelf.
En zo lag er dus een stapeltje tricot in de kast. De kersjes, daar was ik wel enorm fan van! Want hoe zacht! En schoon! En vreselijk schattig!

Een speeljasje voor Nena, dat was misschien geen slecht idee! Ik tekende en knipte een standaard jasje maat 98 uit SVDHZ2, stak het hele ding in elkaar, vloekte en panikeerde een beetje bij de knoopsgaten, zuchtte gelukzalig en besefte dan, dat het echt wel te groot is voor mijn bijna 2-jarige peutermonstertje. Ik had haar dan ook niet gemeten. Kan al eens gebeuren dan uiteraard.
Het kind kan er nog in verdwalen. Het zal dus een jasje worden om volgend jaar in buiten te spelen. Maar ik ben er evengoed gelukkig mee!

de jas en kap werden volledig gevoerd in een fijnere rode tricot die ik zo een 3 jaar geleden kocht bij Vermiljoen.


 Het plan was grasgroene boordstof, maar dat had ik niet. Het back-upplan was rode boordstof, maar dat had ik ook niet meer. Ik wou ook niets nieuw kopen, dus werd het jonge-gassprietjes-groene boordstof.
 
 knoopjes uit de voorraad.
 

 
Ik stopte het kind eens in het jasje, maar echt, het was geen zicht. Dus we doen haar dat niet aan, zo op tinternet staan in een veels te grote jas. Het jasje, dat ligt momenteel in de kast te wachten, tot het zal passen. En bedenk eens wat een sjans eigenlijk! Nu zal het zeker nog enkele maanden mooi wit blijven!

10 opmerkingen:

  1. Keiveel chance zeg!
    Het is n ongelooflijk schattig exemplaar ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amaai wreed schoon! Ik wou dat ik dat ook kon :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zooo mooi! Ze zal er wel snel in groeien....
    Beter te groot dan te klein ;) .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi jasje, in de herfst zal het zeker kleur brengen oo de grauwe dagen. Ik maakte nog geen jasje uit het boek zou ik eens moeten doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. maar maar, gelijk dat kind van u groeit, kan ze er over een paar maanden in ;-)
    En idd, nu heeft mama er nog wat langer genot van om dat oooh-zo-mooooooie jasje te zien hangen in de kast, wit dan nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Da's een schoon ding en toch fijn dat je restjes kan opwerken!
    Zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Volgens mij wordt dat volgend jaar het meest zalige zachte speeljasje dat er bestaat !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi en lekker vrolijk zeg
    ..even in de kast wachten kan ook spannend zijn

    BeantwoordenVerwijderen