dinsdag 30 juni 2015

Bedankt juf Nele!

Mila, die is in mijn gedachten nog vaak die kleine baby met dikke billen die vrolijk kirde als ze de kat zag passeren en die dan probeerde koek te voeren.
In realiteit is Mila al flink uitgegroeid, krijgt ze lange smalle beentjes en is ze al helemaal niet zo gek meer op die kat, die haar al een paar keer probeerde te bijten (pure self-defense van de kat trouwens, die het niet tof vond als kussen gebruikt te worden).
In september, dan gaat die kleine meid naar het eerste leerjaar. Gedaan met kleuter zijn en spelen.

Mila, die zit ook al van halverwege haar 1e kleuterklasje bij juf Evelien. Een toppertje onder de juffen op de school. Een onwijs toffe, die met hart en ziel haar kindjes dingen bijbrengt, leuke werkjes verzint, feestjes organiseert en dansjes verzint.
Maar juf Evelien, die heeft sinds januari een baby in de buik. En dus werd ze vervangen door juf Nele. Waar ik in eerste instantoe wat voor vreesde bij Mila, bleek niets van aan. De overgang van juf Evelien naar juf Nele verliep vlekkeloos. En juf Nele bleek al even grote parel als juf Evelien. Gelukkig.

Ik plande 2 juffencadeautjes te maken, eentje voor elke juf, maar tijdsgebrek, zorgde voor slechts 1 cadeautje. Tijdsgebrek én het feit dat juf Evelien pas op 1 september plant te bevallen en we die dus waarschijnlijk pas volgend jaar ergens terug zien. Het plan is dus een babycadeautje te maken, to be continued...

Even terug naar de huidige situatie dus: juf Nele én haar bedankje.
Ik kocht 2 weken geleden eindelijk Mijn Tas. Ik ben geen tassenmaker, maar toch wilde ik mij graag eens op dat terrein begeven. Ik liet Mila dus kiezen uit het boek. En stieken hoopte ik op een clutch, maar ze koos voor een grote stevige strandtas. Ok dan.

Mila viste dan ook een restlap van haar jas uit de kast. Ze wou een tas in hetzelfde geel. Ik koos een voering, begon te tekenen, knippen en verstevigen. En toen was ik het al beu. Er kruipt, echt waar, veel voorbereidend werk in het maken van een tas. Maar, het is het zo waard! De dag nadien begon ik te stikken, en wat een plezier! Ik maakte voor de eerste keer een tas, die echt af is, die mooi gelukt is en waar ik best wat fier op ben. Zonde om af te geven eigenlijk...

 Een extra zakje vooraan tussen de hengsels.
 
Een zakje aan de zijkant. Zakjes, dat heb je nooit genoeg in een tas.

Een verzonken rits. Ik vind een tas die dicht kan altijd net iets praktischer.
De voering heb ik al erg lang in mijn kast liggen en kocht ik ooit eens over van Griet.

Mila, die is zo fier op de tas. Ze kon niet wachten om ze af te geven.

Oh, vertelde ik al dat ik nieuw speelgoed heb? Een maand ofzo geleden kocht ik een nieuwe naaimachine. Ik ondervond dat mijn trouwe roze vriend af en toe een lastig moment kreeg. Zeker stikken door vele lagen, dikke stoffen en wol verliepen lastig. Ik kocht dus een zwaarder model, met als voordeel dat daar veel siersteken opzitten, en een alfabet. Hoera!
En dan ga ik nu even janken en emo doen. Want hé, mijn baby, die in ineens groot geworden!

15 opmerkingen:

  1. Sjieke dinges!
    Heel plezant accentje, dat labeltje met alfabet. :-)
    De juf kan op haar gemak naar de zee of op daguitstap met haar prachtige nieuwe tas joh.
    Hopelijk kan het een troost zijn voor het geen-baby-meer zijn van je grote meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoon, en ik kan me Mila al voorstellen als ze met het kado naar school vertrekt, zo fier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. janken toegestaan ;-)
    en trouwens een schone tas, hier ook niet echt een rassennaaisters maar als ik die e exemplaren zie voorbij komen denk ik toch dat ik dat ook eens moet gaan doen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gij maakte effenaf een tas! En een schoon! Knap zunne.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schoon gerief! En ook leuk dat het afkomstig is van de stof voor de jas van Mila!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schoontjes! En tassen maken die je liever zelf wil houden ... Heel herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die is zó goed uitgedraaid! Toffe voering ook, I like.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo mooi! Zo'n grote tas, daar heeft een mens er nooit genoeg van zeker?

    En dat aankomende eerste leerjaar en dat emo doen en zo, count me in :-) Onze Lilith is ook zover, zij is er klaar voor, ikke, wel, nog niet zo...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige tas ! Ik liep de hele voorbije week super emo, omdat mijn oudste naar het 1ste secundair gaat en nu zelf schoolkind af is ... De tijd vliegt snel, gebruik hem wel :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alles wat ik van een tas zou willen!
    De tijd kan je niet tegen houden hé, het gaat snel. Geniet van elk moment!

    BeantwoordenVerwijderen