maandag 22 juni 2015

beknepen

Ik zei het hier vast al eens, of nog niet, dan kan ook. Ik weet het niet meer zeker, ik zeg nogal veel. Maar wat ik dus wou zeggen:
Ik ben een perfectionistische, lichtjes autistische, chaoot. En ik kan u zeggen, dat is niet echt een gemakkelijke combinatie. Wat er in mijn hoofd zit, komt er niet altijd uit zoals ik dat in mijn hoofd zag, waar ik dan geweldig lastig kan van worden. Gelukkig is er dan vaak ook dat stukje chaoot die net genoeg je-m'en-fou-gehalte heeft om zich daar niets van aan te trekken.

Momenteel is het dus en beetje en strijd in mijn hoofd. Ons feest, dat nam de laatste maand nogal veel beslag in, daar in mijn hoofd. Nu is dat weggevallen, is er ruimte en tijd en draai ik compleet in de knoop. Ik weet even met alle ideeën in mijn hoofd geen blijf.

Ik wil vanalles doen! Er ligt een broekje geknipt voor Nena, er liggen 3 papieren patronen getekend en geknipt te wachten op stof, ik wil een tas of 2 maken, ik wil ook nog een origineel juffencadeau in orde brengen, selfish sewing time, sjaals breien, dekens maken, bandwerk in kleine tasjes, jurken én broeken voor Mila maken, reeds gemaakte naaispullen eindelijk eens fotograferen én die bloggen,...
Allemaal toffe projecten, maar ze geraken er maar niet uit, uit mijn hoofd. Nochtans, ik denk vaak aan mijn projecten, koppel stof aan alles in mijn hoofd om dan te beseffen dat ik die stof al aan iets anders koppelde, kijk uit naar het beginnen aan de projecten! Plannen concretiseren! Maar na mijn werk kom ik thuis, doe ik de gewone dagelijkse huishoudtaakjes, werk dan wat in onze moestuin en val dan stil. Helemaal, compleet stil. Ik denk dat het te druk is in mijn hoofd. Een beetje zoals de uitgang van Werchter na een festivaldag. Iedereen wil op hetzelfde moment van die wei weg en je staat bijgevolg een uur stil in de massa voor je eindelijk aan de uitgang raakt. Ik moet me misschien eens bezinnen over een oplossing, een soort van grote nooduitgang ofzo.

In de tussentijd zal ik dan maar gewoon verder ploeteren, en de wei van Werchter eens van dichtbij gaan inspecteren. Wie weet krijg ik geen geniale inval daar!

11 opmerkingen:

  1. Ken dat gevoel helemaal, te veel plannen int koppeke en ge blokkeert.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh boy, wat een hoop werk, daar in uw hoofd ;).
    Als ik dat voorheb, dan helpt het om -fysiek- op te ruimen, mijn bureau of wat andere kasten uit te mesten en rust te scheppen. Alles doen behalve datgene wat ik graag wil doen... En als het huis er weer goed uitziet, een lijstje maken, en nummerkes geven aan wat ik het eerst en liefst wil ;). K** gevoel eigenlijk. Hoewel Werchter een schoon alternatief is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ola, gij zit in mijn hoofd! eruit kom, dat ik ook weer tot iets geraak

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeps, krak hetzelfde hier! En vandaag is een 'topdag'

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Merci om dat allemaal eens zo mooi te verwoorden. Ik denk dat ik hier letterlijk een copy - paste zou kunnen toepassen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel herkenbaar ! Maar Werchter gaat u goed doen, ge gaat dat zien ! Gelukzak, dat ge naar Werchter moogt/kunt/gaat !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooooooooh, ik heb dat ook. Zoveel te doen en geen meter vooruit gaan. Want t is te veel.
    Weet ge, als iedereen tegelijk nr de uitgang gaat op RW gaan wij nog op t gemak n pintje drinken. Deal? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Veel te herkenbaar. Ik maak lijstjes dan, wat trouwens niet wil zeggen dat ik daarna wel ik gang schiet. Maar als het opgeschreven is, lijkt het al half gedaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haaaa, dat heb ik ook net gehad. Ik heb al mijn plannen gelaten voor wat ze waren en ik ben begonnen met iets waar ik ineens kei veel goesting in had. Ook al was dat iets waar we er hier al veel te veel van hebben en waardoor de rest van mijn stoffenstapen alleen maar groter van wordt. Foertlala, ik heb er toch plezier aan nu. Stp thinking en geniet van Werchter ;) Bij mij staat AC/DC nog op het programma. Daar ga ik nog wat zwarte inspiratie halen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Net of je mij beschreven hebt. Ik heb dat ook. En 't rare is ,als iemand dan iets vraagt om te maken ,dat zonder problemen binnen de week vanonder mijn machine rolt. Ik werk ook het best als ik tegen de deadline zit . En die projecten die allemaal in mijn hoofd zitten zijn niet echt dringend dus denk ik dat het daarom allemaal in mijn hoofd blijft hangen. Nu probeer ik wekelijks iets te maken ,het is van MOETEN . Eens in bezig ben leef ik helemaal op en denk al wat ik de week daarop zou kunnen maken. De energie is dan terug.
    Maar 't is inderdaad niet gemakkelijk zo'n druk hoofd...
    Groeten, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Er zit gewoon echt te weinig tijd in een dag. Tegen dat je de "rust" gevonden hebt om aan iets te beginnen is de inspiratie op of heb je er gewoon geen zin meer in.
    Herkenbaar...
    Hopelijk was het plezant op Werchter. :-)

    BeantwoordenVerwijderen