donderdag 16 juli 2015

Do the bunny hop!

Konijnen doen het altijd goed bij kinders. De pluizige schattigheid heeft daar vast veel mee te maken. Ik heb niet speciaals met konijnen, ook niets tegen die beesten. Het is een konijn eh, daar kan je niet veel over zeggen. Buiten dat het schattig en pluizig is dus.

Ik vond bij Spoonflower (Toen ik een tijd geleden zag dat Spoonflower geen verzending rekende, en ik toen ook dit stofje kocht.) een stofje, zacht roze, zalmachtig eigenlijk, met konijnen in goud. Ik kocht een yard (niet meer want dan zat ik toch weer met douanekosten en op dat vlak ben ik een gierige pin).
Ik geef toe, als ik de stof thuis kreeg was ik wat teleurgesteld. De konijnen waren enkel wat in goudkleurige stof geverfd, ze blonken niet echt. Mila vond het echter wel een schoon stofje en het mocht op haar stapel goedgekeurde stoffen belanden.

En soms, dan heb ik een moedig moment, en stap ik eens verre uit mijn comfortzone. Zo ook die dag enkele maanden geleden toen ik dit stofje in een kleedje ging veranderen op vraag van dochterlief.
Ruffels en frutsels, niet mijn ding. Nooit erg geweest ook. Vermoedelijk omdat ruffels en frutsels volume toevoegen aan een lijf en laat dat eens iets zijn waar ik nog nooit tekort van heb gehad.
Maar ruffels, dat ziet Mila wel graag, want dat heeft prinsessengehalte.
Bij Morley zag ik ook al een tijd terug een jurk met in voorpand ruffels verwerkt en dat vond ik nu niet eens zo lelijk. Ruffels dus. Of frutsels. Wat u wenst.

Ik tekende een basispatroon van STDHZ2 en verknipte het voor- en achterpand om de ruffels tussen te steken. Ik begon patroondelen op de stof te leggen, en zag dat een yard zeer nipt is, zeker als je oorspronkelijke plan ruffels van 15 cm voorzagen om zo wat 'mouwkesgewijs' over de schouders te hangen. Plan werd bijgesteld en ruffels van 7 cm was het enige wat ik nog uit de stof kon krijgen.

Persoonlijk, en bevooroordeeld als ik ben, vind ik Mila echt geweldig schoon staan in haar kleedje. Het is een beetje het favo stuk in de kast momenteel.

Het kind wil beginnen poseren zoals een 'echt model eh mama!'

Op de ruffels staan de konijntjes wel in handstandpositie, of achterpootpositie, dat kan ook. Maar het was de enige manier om ruffels te knippen. Naast gierig ben ik soms ook koppig. En er moesten en zouden ruffels aan te pas komen. Dubbel omzomen was geen optie dus het overlockte randje zie je soms wel wat maar het stoort niet. En zo een speciaal voetje om ieniemienie zoompjes te naaien heb ik ook niet.
 


Allures, dat hebben ze allemaal, die modellen van tegenwoordig.

De zoom onderaan werkte ik af met een gouden paspelke om toch iets van 'echte' blink te hebben. 

 Mila gaat graag eens op bezoek bij de geitjes achter ons huis.
 
En babyborn, die sleuren we tegenwoordig overal mee heen. Ook vaak in de combinatie: paardrijbotten + paardrijvest en balletrokje.
 
En dan heb ik nu vast een prijs gewonnen voor het meeste gebruik van het woord 'ruffels' in 1 bericht. 

19 opmerkingen:

  1. Ik ben nu normaal nu ook niet zo voor "ruffels" maar deze zijn zeker gepermitteerd. En de konijnen zijn perfect zo, dat moet niet te veel blinken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het supermooi! (En maar goed ook dat je geen brede ruffles kon nemen, dat had misschien te veel geflapperd). Meer van dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh, die afwerking aan de mouwen: PRACHTIG!
    Jij bent een echt naaitalent!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het ook super! Mooi ruffels ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook gene ruffelfan maar dik in orde bij dit kleedje me dunkt!! Ne ruffel af en toe moe kunne!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh, als notoire antiruffelpersoon vind ik dit toch ook geweldig schoon hoor! Ze staat er echt super mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! En die smalle ruffels zijn precies goed! Breder zou lang niet zo mooi geweest zijn! En het moet gezegd, ze staat super met dat zachtroze!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die prijs krijg je zeker, ik ben fan van de ruffels! En ook van het doorlopen-als-mouwtjes-idee, daar maak ik een mental note van. Ge hebt gelijk, het kind is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kei kei kei kei kei kei kei schoon.
    Zei ik al dat ik het schoon vind?!
    Krak dezelfde jurk ligt hier al maanden geknipt klaar, in een ander stofje weliswaar want gouden konijnen heb ik helaas niet in mijn voorraad, maar ik kom er maar niet toe om aan die ruffels te beginnen. En dan zie ik dit en denk ik, komaan vrouw, achter uw naaimachien.
    Echt, kei schoon <3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ruffelderuffel, I'm in love with dat kleedje! ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van mij krijgt ge een prijs, zelfs al ben ik géén ruffelfan ;). Ik ben stiekem content dat je niet meer stof had, want zo vind ik ze erg mooi. Gek dat ze niet blinken, want op foto lijken ze behoorlijk stralend, dat kleine mormel hier in huis zou er behoorlijk weg van zijn, van dat schoon kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel erg mooi, dit wil ik ook zeker een proberen en zo op de foto lijken ze inderdaad erg te blinken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wauw super mooi kleedje!! en het past erg goed aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig! Een echte feestjurk! Ook heel mooi je nieuwe blog banner!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die prijs heb je dubbel en dik verdiend. Ik vind het precies niet slecht dat je stof te weinig had en dus de ruffels kleiner moesten!!
    Ik kan aannemen dat het THE dress is van op het moment, ik zou er ook punten mee scoren!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen