donderdag 9 juli 2015

One size fits all, roloog...

Dat het hier al lang geleden is dat er nog eens een naaisel op de blog kwam. De tas voor juf Nele even niet meegerekend.
Dat wil niet zeggen dat er hier niet duchtig genaaid wordt. Ik ben bezig, zeker en vast. Dat daar tegenwoordig veel maaksels tussen zitten die niet draagbaar zijn, dat ook.

Ik smeet me in wat selfish sewing, maar kwam terug van een kale reis. Ik maakte dan maar iets voor Nena uit de stof. Het kind bleek toch al iets groter dan geschat... Soit, misschien blog ik die blunder nog wel eens. Altijd lachen, blunders van een ander.

Gezien die selfish sewing niet van de grond bleek te komen ging ik me dan maar volop geven in de solden... Om dan vast te stellen dat de huidige mode zo NIET voor mijn figuur is gemaakt...
Ik was vandaag in een winkel, er hingen verdacht veel kleren met het ticketje TU eraan. Taille Unique, past zeker iedereen, volgens smalle Poppemie die me wel wou helpen... Ik ben wel het bewijs, one size does not fit all. Tenzij ik er in die überhippe maxi rok met bloes wil uitzien al een rollende bal tule, does one size not fit all. Hoewel dat Poppemie me verzekerde dat ik er enkel moest aan wennen, aan dat zicht... Yeah, sure kind. Ga anders eens ergens 2 kinders baren en weet me dan nog eens te zeggen of one size all fits. Trut.

Ik ben dus even niet zo te genieten, maar dat is ok. Dat gaat wel weer over. Als ik nog een paar schoenen heb gekocht en misschien toch nog ergens verdoken een nieuwe rok of kleed op de kop kan tikken.
Ik ben dus even niet zo te genieten, maar dat is ok. Ik ontvang gewoon even wat negatieve dingen, om dan karmagewijs me binnenkort te kunnen wentelen in allemaal fijne dingen. Of kleren. En nu hoop ik maar dat karma geen al te grote bitch is en me lang laat afzien.

21 opmerkingen:

  1. vergeet de kleding ff en ga voor de accessoirekes, die passen altijd en daar kan je bestaande outfits een andere look mee geven (en dan moet ge geen paskot in, ook meegenomen)
    en uiteraard: kittens, puppy's, kuikentjes,... you tube baby, instant happyness
    die tip kan ik niet vaak genoeg geven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. one size... daar krijg ik ook wat van!! Dat klopt alleen voor mutsen of sokken denk ik :)
    Ik hoop dat je kunt genieten van de kleine dinges des levens: maak een lekkere salade of een zomerse cocktail! Het doet wonderen geloof me vrij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik las daar laatst een stuk over dat one size fits all, nou het fitte vooral bijna niemand en iedereen kreeg daar een complex van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Meid, jij ziet er gewoon keigoed uit (bewijs: zie foto van de engeltjes hier rechtsboven). Een lijf zoals dat van een echte vrouw met prachtige kinderen en niet dat van een huppeltrutje met maat XS. Als je nog een shopuitje plant ... Call me, ik ga mee met mijn echte vrouwenlijf! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. TU staat volgens mij voor Tis Utopisch. Hoe kan een kledingstuk ook mooi staan op zowel een twijg als een persoon-met-(schoon!)rondingen? Met mijn postnataal lijveken waag ik mij daar zeker niet aan. Ik kocht dan maar 4 paar schoenen en deed wat zielig tegen De Vent: "ik zal dus moeten in de nieuwe collectie shoppen hé, als mijn postnatale workouts en mijn dieet éin-de-lijk vruchten afwerpen!". Hij zuchtte eens mee :-p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tis Utopisch :D haha, hilarische jom gij :D

      Verwijderen
    2. Ha ik zie nu pas je reactie! Miegmiegmieg, ja ikke funny hé :p

      Verwijderen
  6. Mwaha! Ik was al trut aan het denken voor jij het neerschreef ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Baal maar effe in het gezelschap van een sterk dranke en wat lekkers. Een aha-moment volgt weldra (knipoog). Ik heb wel zitten lachen met je plastische omschrijvingen, toch iets goeds (knipoog).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Och Annelies, arme jij! Troost u, de huidige mode is ook niet voor mijn figuur bedoeld. Taille unique al evenmin. (Ge zou u dan afvragen of dat iemand schoon past?) En ik heb nog geeneens een dubbele prachtprestatie op kindervlak geregeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hé mijn reactie verdwijnt of ben ik nu mis? ik pas daar dus ook nooit in, die one size... serieus, wie heeft dat uitgevonden? net zoals altijd de extra small en small blijft hangen in de kledingrekken.... solden shoppen voor mijn eigen is dus ook mijn ding niet... gelukkig hebben we kinders en kunnen we ons helemaal laten gaan voor hen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die kleine snodaards krijgen toch altijd veel eh :D

      Verwijderen
  10. Oh zo hatelijk! Hier ook een uberbehulpzame winkelbediende die ALLES mooi vindt, ook al vind ik het wreed lelijk. T.R.U.T. Dan begin je automatisch aan alles te twijfelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh zo hatelijk! Hier ook een uberbehulpzame winkelbediende die ALLES mooi vindt, ook al vind ik het wreed lelijk. T.R.U.T. Dan begin je automatisch aan alles te twijfelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hahahahaha! Ik moet zó lachen met u vertellementen dat ik ervan bleit. Ge zijt té grappig.
    Zie het zo: geld uitgespaard, vrouw. En by the way: ge ziet er tóp uit, ik zag het live ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tranen met tuiten - uit het (allé mijn) leven gegrepen. En dan vragen mannen zich af waarom wij zoveel schoenen hebben?!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ah jong... ik vond dat hier zo hilarisch dat ik zelfs mijn vent verplichtte van te luisteren ;)
    Dat Selfish sewing gedoe, ik vat het... hier ook met vallen en opstaan. En solden shoppen, pff, ik val altijd voor de nieuw collectie. TU'kes, die vermijd ik, want mijn gat is daar niet voor gemaakt of ik lijk als een serieus uit de kluiten gewassen reuzin. Geef mij maar schoenen, massa's schoon schoenen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kop op, 't komt goed, voor je het weet lach je weer! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oh Annelies, zo hilarisch, maar ook zo triest eigenlijk hé. Fuck it! Ik zou voor een nieuw sjakos gaan. Of een paar schoon oorbellen ;) Met als afsluiter een goei terrasje om uw nieuwe aanwinsten te vieren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, dat drankfestijn deed ik dit weekend :D Rock zottegem en Factor 30 :D

      Verwijderen
  17. Ik stond zaterdag in de lingeriewinkel te bleiten; twee kinderen later en mijn borsten zijn weg. Geen enkele bikini in heeeeeel die lingeriewinkel paste mij. En die vrouw bekeek mij van onder naar boven en van boven naar onder en zei op een nogal hautain toontje: daar kunt ge niks aan doen madam.

    Ik ben dan maar een paar sandalen gaan kopen.
    Dikke knuffel! x

    BeantwoordenVerwijderen