donderdag 13 augustus 2015

Candy dogs

Die Candy jurken, die komen vast al ieders oren uit. Maar traag gelijk ik kan zijn, leerde ik dat patroon pas onlangs echt kennen.
Ik ben lang ook geen fan geweest van tricotjurken. Vaak al omdat tricotjurken zelden erg flateren bij de drager, zeker als die drager volwassen is. Dat vind ik persoonlijk toch.
Tricot vinden die ik mooi genoeg vind om een hele jurk uit te maken, die kom ik ook al zelden tegen. Ofwel zijn het erg bomma-like stofjes, ofwel erg jongensachtig, of gewoon mijn ding niet.

Nu vond ik bij Mon Depot laatst wel enkele tricootjes de moeite om te bestellen.
Waaronder ook een lap met van die langgerekte honden op. Tigo-honden genoemd hier, omdat het neefje en nichtje zo een stoofbuis hebben lopen die Tigo heet.
En het was met dat argument, dat dochter 1 instemde om een jurk te laten maken in die stof.
Ik presenteer u dus nu de Tigo-jurk. Ook wel gewoon een candy in baba-wear stof genoemd.

 de mouwtjes zoomde ik om, maar ik geef toe, dat draait zich nogal makkelijk om.
 
 Geel knooptouw uit de Veritas.
 

 Je kan rennen in zo een jurk, dat geeft goed mee.

Ook springen is een makkie!

Zelfs koprollen maken.
 
Zoals bij Nena, verlengde ik de jurk wel enkele centimeters zodat het poepgebied wat zediger bedekt kan blijven tijdens speelsessies.


18 opmerkingen:

  1. Zalig! Da's toch eentje dat je meteen naar grotemensenlijf wil kopiëren en in je eigen kast hangen :-)?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik krijg geen genoeg van de Candy's! Mooie tigo versie! Hier ligt ook eindelijk eentje geknipt klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi, ik zou zo een volwassen versie ook wel in mijn kast willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik hou al die prachtige exemplaren in mijn hoofd voor volgende zomer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Deze flatteert nochtans echt wel hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk patroon en heerlijk uitgewerkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi ... De mouwtjes anders dubbelen (zoals Oon) ofwel 1,5 cm naad nemen en met de tweelingnaald vaststikken (schrik voor de tweelingnaald is echt niet nodig, mocht je die al hebben -uiteraard)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt mij het ideale 'stoofbuis'speelkleed!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat blijft een succesnummer, de Candy Dress!
    Heel mooi!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel meuk!! Ik heb net stofje ook gekocht maar nog niks mee gedaan, dit onthoud ik alvast ;-) wel al eens een Candy gemaakt in een ander stofje en ik vond dat ook heel leuk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heb net ook mijn eerste candy dress van onder mijn machine gerold en wat een fijn patroon, dus ook ik ben aan de late kant en ook ik ga er nog véél maken,
    misschien kunnen we een clubje oprichten "de late modevolgers"-ofzo :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi, de candy-jurk in deze stof!
    Ik blijf fan van dit patroon, met een beetje geluk rolt er deze week nog eens eentje van onder mijn naaimachine :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel toffe jurk! Nog veel creatief plezier.

    BeantwoordenVerwijderen