donderdag 20 augustus 2015

gevouwen beest

Het lijkt zo een soort van origamiding, een gevouwen beest. Maar buiten een occasionele kraanvogel is hier weinig origami te bespeuren thuis. Vouwpapier genoeg nochtans. U kent mij en mijn voorraad intussen wel.

De lieve Wendy van Petite couture, die kwam tijdens het Sewing is Fun-jaar eens op bezoek met haar mooie stofjes. Altijd fijn, zo een life stoffenwinkeltje tijdens een naaibijeenkomst!
Ik kocht pareltjes daar, waaronder een lapje Cotton + Steel, mintblauwachtig, met beestjes op. Instant love, dat lapje met al die diertjes op.
Dat lapje en kleur bleken geweldig te passen bij Nena. En werd dus gereserveerd, voor een aller schattigst jurkje vind ik persoonlijk.

Voor wie zou twijfelen: ja die schattige peuter kan boos kijken!

Het bovenpand uit SVDHZ verknipte ik. Het bovenste deel werd uit een strook die ik eerst plooide en vast stikte geknipt. In het wilde weg, geen vaste afmetingen. Zo ontstonden een hoopje gevouwen beesten.

Ze snapte de regel 'Wie de poppenwagen vastheeft mag er mee spelen' ten volle, want ze liet hem niet los, ook niet om een dansje te doen. Zie dat zus er ineens me weg is...
 

Schattig toch!
 
Het rokgedeelte is een stofbreedte gerimpeld.


Kleine poppenmoeder

 
 
Mila heeft het vaak moeilijk met nieuwe dingen. Ik kreeg haar geen jurk verkocht met plooitjes. De zwanenjurk was al een overwinning! Maar bij het zien van deze jurk vroeg ze zelf of ze 'een paar jurken, met van die plooitjes zoals Nena' kreeg.
Zij vraagt, ik draai. To be continued...

19 opmerkingen:

  1. Zo schoon! En helemaal assorti met de schoentjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. om in te bijten. Wat een cutie! Nena en de jurk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super schattig! fan van het stofje, de plooikes, de schoentjes en de poppenwagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Cutie pie! Een allerschattigst jurkje, echt helemaal mijn ding <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben fan van die plooitjes, al sinds Griet's eerste versie, dus laat maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat wordt ze groot... in haar prachtige jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een allerschattigste outfit! Random plooitjes ftw!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super schattig en prachtig jurkje. En haar schoentjes zijn helemaal assorti.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heel tof en het stofje past perfect bij het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuke jurk, ik ben benieuwd naar de grotere versie(s)!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Man man, zo cute dat die Nena is. En al hellemaal in die jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ma echt... Om op te eten! En die kleur staat haar echt super goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oooooh, echt supersupermooi!!! Prachtig stofje en prachtig kleedje!! En schattige dochter, heerlijk die kleine meisjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind dat ook zo'n schattig stofje, en je hebt gelijk, het staat haar super.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een heel mooi-ke! Ik durfde het stofje niet te kopen want zag er niet direct een kledingstuk in maar als ik dat nu zo zie .....
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen