dinsdag 25 augustus 2015

hooray, hooray

it was a holi-holiday!
Deze zomer, dat ging er eentje zijn van staycation enzo. Beetje genieten van mooi weer in eigen land. Genieten van ons terras dat we vorig jaar in september hebben aangelegd, wijntje, bbqtje,... Ik had daar best wel zin in. Er werd niets meer gezegd over vakantie en reizen, tot 3 weken voor onze effectieve vakantie. De Vent...

De Vent, die kan soms zagen zoals een klein kind. Rendierhoedjes schieten dan door mijn gedachten. De Vent, die wou persé op reis en stopte dan ook niet met klagen dat vakantie toch geen vakantie is zonder een reis bij, tot ik zwichtte voor zijn gezaag.

Komt het er nu eigenlijk op neer dat ik zot genoeg was om de kinders en mij te laten meesleuren, in de auto I might add, naar Toscane. Slechts een luttele 1600 km weg... Gelukkig werd de rit gebroken door 3 overnachtingen in Oostenrijk in de heenreis en 2 overnachtingen in tegen het Duitse Nürnberg in de terugreis. Dat we daardoor 4 dagen van ons gekoesterde verlof in de auto moesten doorbrengen, dat vergeet ik gemakkelijkheidshalve. Hoewel de file die we op 2 van die 4 dagen hadden dat niet bepaald gemakkelijk maakt.
Los van de ***** autoritten, was het wel een fijne vakantie. Gelukkig.






 Ik vond dat nu es werkelijk een fotogenieke koe!

Like a boss

 In Toscane verbleven we in Pistoia. Ik ga dat hotel niet linken, het is geen aanrader! Nu ja we lieten het niet aan ons hart komen. We waren vaak op pad. Toscane heeft genoeg prachtige plekken om te ontdekken. Ook al is het voor de 3e keer.
 Vinci



 Lucca



 Pisa. Of zoals Mila blijft zeggen: 'Dat is de scheve toren van pizza eh mama!'

 Firenze








 In Duitsland stopten we in de buurt van Playmobil Funpark. Als je daar ooit in de buurt bent, en je hebt kinderen tot een jaar of 10 bij, een aanrader! Niet duur en een hele dag pret! Klimmen, graven, waterpret,... De meisjes vonden het fantastisch!






 

Kom, ik ga niet klagen, het was een fijne tijd, we genoten, we verdikten (allé ik toch) van het lekkere eten, het was geslaagd!

17 opmerkingen:

  1. Oh Italia, voglio ritornare! en om niet verdikken in Italie dat is quasi onmogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een knappe foto's! En die van playmobilpark... ik hoorde jouw verhalen al, maar met het zien van al die foto's, moet ik er heen met Mona. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ziet er een heerlijke vakantie uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aan de foto's te zien, moet het wel een heerlijke vakantie geweest zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Rendierhoedjes LOL!
    Het ziet ernaar uit dat jullie er toch van hebben genoten. Wij bezochten precies dezelfde steden twee jaar terug tijdens onze Toscane reis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het was onze 3e keer dat we naar die streek gingen, beetje fan dus hier :D

      Verwijderen
  6. Dat ik daar nooit aan gedacht heb! Mijn 2-jarige gewoon in haar blootje spaghetti laten eten! Geniaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een aanrader! En gemakkelijker afwasbaar dan de meeste kleren!

      Verwijderen
  7. Zag er leuk uit en dat playmobilpark is er eentje om te onthouden 😀.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Spijtig dat Toscane niet wat dichter is he, want blijft super streek! Groot gelijk dat uwe vent zaagde :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh man, die koe met haar pruikske! ❤️❤️❤️❤️
    En ik zag het al op IG, dat ge zo'n deugd had aan uw vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zalige fotokes! En hahaha de rendierhoedjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's van duidelijk zalige reis. Uw playmobiel tip ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto's jullie hebben precies wel goed genoten! Fotogenieke kids en koe :-)

    Groetjes
    Tina
    www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen